Autor Wątek: NorthEast Marina Szczecin  (Przeczytany 62566 razy)

Luty 26, 2012, 16:08:29
Odpowiedź #15
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5488
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Docelowo ma wyglądać tak:
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Marzec 03, 2012, 19:51:35
Odpowiedź #16
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5488
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Fotki z dzisiaj autorstwa @EGOista (skyscrapercity.com)





Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Marzec 03, 2012, 19:54:09
Odpowiedź #17
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2439
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
ładnie wyczyścili:)trzeba teraz śledzić postęp prac ,podobno "rózowy domek" ma dostac w spadku szczeciński WOPR.

Marzec 03, 2012, 20:13:03
Odpowiedź #18
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5488
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ten domek, mógłby mieć gospodarza, bo tylko niszczeje... :(
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Marzec 03, 2012, 20:15:44
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 2536
  • Akwen: Odra środkowa
Ktoś tu pisał już, że ten domek to zgnilizna, grzyb i bez prądu  >:( O0.
Pozdrawiam

Marzec 03, 2012, 22:13:32
Odpowiedź #20
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2086
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
też to słyszałem
Pozdrawiam Lewar

Marzec 13, 2012, 21:31:36
Odpowiedź #21
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5488
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Tak wygląda wyspa z góry.

Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Marzec 13, 2012, 22:02:00
Odpowiedź #22
  • *****
  • Wiadomości: 2536
  • Akwen: Odra środkowa
Ładny widoczek. Arek, a kto Cię tak wysoko podsadził?  ??? O0.
Pozdrawiam

Marzec 13, 2012, 22:06:49
Odpowiedź #23
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2439
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
foty robi nasz szczeciński mistrz fotografii P.Skórka:)
http://www.cezaryskorka.pl/
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2012, 22:08:53 wysłana przez Mariusz »

Maj 14, 2012, 17:56:07
Odpowiedź #24
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5488
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński


Będzie się działo na Wyspie Grodzkiej. Co i kiedy?

Andrzej Kraśnicki jr


Miasto szuka firmy, która za około 14 mln złotych niemal na nowo zbuduje południową część położonej naprzeciwko Wałów Chrobrego wyspy. Prace mają rozpocząć się w sierpniu

Przetarg został ogłoszony kilka dni temu. To ciąg dalszy rozpoczętej już na Wyspie Grodzkiej inwestycji. W marcu w jej południowej części wycięto i wykarczowano wszystkie drzewa i krzewy. Operacja wzbudziła wiele emocji i protestów. Była jednak niezbędna.

- Żeby cokolwiek tu zbudować, trzeba będzie wbijać pale na kilkanaście metrów w głąb - tłumaczył Jerzy Raducha, dyrektor miejskiego Biura ds. Morskich. - Najpierw jednak musimy wyspę podwyższyć i umocnić. To trochę tak, jakby zrobić ją na nowo.

Podwyższenie wyspy jest konieczne, bo praktycznie każda cofka (podniesienie poziomu wody w Odrze spowodowane północnym wiatrem) częściowo ją zalewała.

Ogłoszony przez miasto przetarg dotyczy właśnie podwyższenia wyspy. Przedsięwzięcie rozpocznie się od rozbiórki resztek budynków znajdujących się na Grodzkiej, które teraz, po wycięciu drzew, wyglądają wyjątkowo paskudnie. Zniknąć ma też resztka roślinności, która na niej pozostała.

Potem wykonawca ma rozebrać stare umocnienie brzegów wyspy w jej południowej części zarówno od strony Odry, jak i Duńczycy (czyli od strony Łasztowni).

Kolejny etap to budowa na brzegach wysp dwóch stanowisk do rozładowywania kruszywa, które zostanie użyte do odbudowy wyspy. Potrzebna będzie ogromna ilość. Projekt przewiduje przetransportowania na Grodzką aż 72 tysięcy metrów sześciennych kruszywa. Dla porównania - barki typu BM-500, które na co dzień widać na Odrze, mieszczą w swoich ładowniach po 560 metrów sześciennych towaru. To oznacza, że do podwyższenia wyspy potrzeba będzie kruszywa, które zajmie 128 takich barek. Nie ma się co dziwić. Kiedy w 2007 roku przy okazji The Tall Ships Races wyspa poprzez most pontonowy została udostępniona dla turystów, na jej powierzchni wysypane zostało kilkadziesiąt ton niewielkich kamieni. Były niezbędne, by turyści nie ugrzęźli w błocie. Dziś po tych kamieniach nie ma śladu. Wszystkie zostały "wessane" w głąb grząskiej wyspy.

Usypywanie kruszywa zostanie poprzedzone budową nowych umocnień brzegów Grodzkiej. Będą to stalowe ścianki szczelne. Od strony ogródków działkowych, które pozostaną na razie w niezmienionym stanie, nowa część wyspy zostanie oddzielona tzw. big bagami, czyli wielkimi workami wypełnionymi niewielkimi kamieniami.

W efekcie tych wszystkich prac południowa część wyspy zostanie przykryta piaszczystą "czapą" o wysokości 3,2 m powyżej średniego stanu wody w Odrze.

Potem trzeba będzie poczekać, aż piach i ziemia osiądą do poziomu 2,2 m powyżej wody.

Po wschodniej stronie wyspy, od strony Łasztowni, proces ten będzie przyspieszony dzięki licznym drenom.

Już po pół roku będzie tam można wznieść budynki mariny. W pozostałej części odtworzonej wyspy teren będzie osiadać przez półtora roku. Taki podział wynika z dużych kosztów przyspieszania osiadania wyspy. Dlatego dreny będą tylko tam, gdzie jak najszybciej musi powstać marina. Jej pierwsza część ma być gotowa już w połowie 2013 roku na kolejny finał The Tall Ships Races. Ta część inwestycji pochłonie 12 mln zł.

Przetarg na podwyższenie wyspy zostanie rozstrzygnięty na początku czerwca. Prace mają się rozpocząć w sierpniu tego roku.

Zieleń powróci na wyspę najwcześniej w 2014 roku, kiedy cała południowa część zostanie już ustabilizowana. Mają to być 144 drzewa, które w momencie sadzenia mają być co najmniej 10-letnimi egzemplarzami o obwodzie 20-25 cm i wysokości 3-3,5 m. Żeby wyspa nie przypominała do tego czasu wielkiej piaskownicy, ułożony zostanie na niej trawnik z rolek.

źródło


Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Sierpień 31, 2012, 11:59:27
Odpowiedź #25
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2439
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2012, 12:03:43 wysłana przez Mariusz »

Wrzesień 01, 2012, 22:16:23
Odpowiedź #26
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5488
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Foty by @Jacyk z forum scyscrapercity.com







Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Wrzesień 17, 2012, 23:22:50
Odpowiedź #27
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5488
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Znowu skorzystam z fotek skyscrapercity.com. Wszystkie stare baraki wyburzone i już widać pierwsze warstwy przywiezionego piasku.

Foto @Piotr-Stettin i @JacYk







« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2012, 23:36:18 wysłana przez musti »
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Wrzesień 18, 2012, 00:22:23
Odpowiedź #28
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1183
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Dodam że na bielawie już jest doprowadzony prąd pod dnem Duńczycy a stamtąd już blisko na wyspę grodzką :)
"EMI" - wędkarska Romana 4,5m x 1,65m + yama f50 + kilka udogodnień by czas spędzony nad wodą był przyjemny

Od zarania rodzaju ludzkiego w człowieku tkwi nieodparta ciekawość świata, marzenie poznanie tego, co kryje się za horyzontem. Podróż i cel. Kierunek i droga. Marzenie...

Wrzesień 18, 2012, 21:08:06
Odpowiedź #29
Ale macie tam super! Nie dość że jest gdzie pływać to jeszcze baza powstaje - Krakusom zostaje pomarzyć i pogratulować ;)
Pozdrawiam Radek