Skocz do zawartości

Dunaj- od Wiednia do delty


frytek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, planuję w przyszłe wakacje wybrać się łódką od Wiednia do morza czarnego, i z powrotem. W związku z tym, mam kilka pytań :

1. Czy da się przepłynąć całą rzekę bez wyciągania łodzi z wody?

2. Jak jest z marinami w miastach nad rzeką, gdybym chciał zatrzymać się na noc ?

3. Jak jest z opłatami ? W których krajach obowiązują ?

4. Czy na Dunaju są duże fale?

5. Czy rzeka jest dobrze oznakowana?

Z góry dziękuję z wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Akurat spałem tydzień temu na statku w Budapeszcie, jedyne odczuwalne fale to były od innych statków ale na otwartych przestrzeniach pewnie potrafią być sporo większe niż na Naszej Wiśle, to zależy zapewne też od szerokości rzeki w konkretnym miejscu. O oznakowanie bym się nie bał, to szlak wodny z prawdziwego zdarzenia. Co ciekawe obserwowałem duży ruch w nocy, statki wycieczkowe sprawa oczywista, one właśnie w nocy robią trasę ale pływało też wtedy sporo małych łódek, może ze względu na straszny upał w ciągu dnia.

Interesujący temat, ale nie przypominam sobie, żeby jakiś forumowicz zrobił długą trasę, było na pewno coś o pływaniu w pobliżu ujścia, Wilkowo czy jakoś tak?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1

Tak, da się. Dunaj na tym odcinku jest żeglowny.

Ad. 2

Tak, są po drodze mairiny.

Ad. 3

Nie wiem o jakie opłaty chodzi. Jeżeli o kozystanie z dróg wodnych to dla sporotowych łodzi w Austrii. Ie ma. Co dalej to trzeba spytać. Najlepiej posłać maila do poszczgólnych ambasad na trasie. I zapytać sie o procedure przekraczania granic. non Schengen i zewnetrzych Unii - Serbia.

Ad. 4

Nie, nie ma wielkiego zafalowania, ale prąd jest silny.

ad. 5

Dunaj jest dobrze oznakowany, jest to bowiem szlak żeglowny. Dla jachtów zagrożeniem są statki komercyjne i naprawdę duże pasażerskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pare lat temu moze nawet 15 bo po wojnie w Jugoslawi Anglik z zona zaholowali 10 mtr rib do Passau, Niemcy . Tam zwodowali rib a samochod z przyczepa zabezpieczyli na miejscu.  Doplyneli z wielkimi przygodami do Morza Czarnego nastepnie przez cisnine Bosfor do morza Srodziemnego i do Wenecji. Tam zostawili rib pojechali po samochod i przyczepe i wrocili do Wenecji po rib. Najwiekszym problemem byly klody drzew bo uszkodzil przekladnie Z dwa razy i musial wymieniac . Duzo czasu i duzo kasy musial wydac . Napisal ciekawy artykul z tej wycieczki - wyprawy . Postaram sie poszukac ten artykul

 

Jak oni mogli taki odcinek zrobic wtedy to teraz zadna filozofia tylko naledy uwazac na klody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siadaj kolego do kompa. rób mapy ( chyba ze masz) przelicz paliwo i  miejsca zatankowania i do dzieła. Z prądem fajnie ale pod prąd. Zastanowił bym się jak to będzie. Ale powodzenia trzymam kciuki i oczekuje na relacje. Ktoś te szlaki musi przecierać. Spróbuj złapać kogoś z barek  pływają. Ja tak zrobiłem planując Wielka pętle Niemiec a głównie chodziło o Łabę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta strona powinna pomóc zrobić z grubsza plan

https://www.freietonne.de/seekarte/

Pozostałe to trzeba by szukać kto w danym państwie zajmuje sie wodami śródlądowymi i dopiero coś dalej planować. Ale powiem tak . ODWAŻNIE, Bardzo odważnie i bez dobrego przygotowania logistycznego  to ? Ile osób płynie , jaki silnik? a może mały zabrać drugi , jaka łódź , ( ponton) . Jakie warunki do bytowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za strony z mapami. Moje przygotowanie do jakiejkolwiek wyprawy wyglada tak. Mało profesjonalnie ale się przydaje.

np na Czechy.

http://upload.secondsun.pl/img/1534202987l1.png

http://upload.secondsun.pl/img/1534203059l2.png

Lub na Holandię

http://upload.secondsun.pl/img/1534203266m1.jpg

http://upload.secondsun.pl/img/1534203297m2.jpg

http://upload.secondsun.pl/img/1534203370m7.jpg

Mam wiele informacji które okazują się być przydatne. I napiszę tak. Wypłynąć jest łatwo . Trudniej jest tak to rozplanować gdy na " karku " ma się kilka łodzi i trzeba je bezpiecznie doprowadzić do celu. Do swojego rejsu "Wielkiej Petli Niemiec" Oraz wyprawy na Schwerin  przygotowywałem sie kilka miesięcy  mając w zanadrzu że płyną ze mną 5 łodzi. Z jedną można zawsze się gdzieś zmieścić.Dlatego pytałem kolegę o pewne sprawy chcąc mu doradzić a nie przeszkodzić w jego zamiarze. .Nie uznaje się za " Góru" w realizacji rejsów , ale mogę służyć informacjami mając " malutkie" doświadczenie na kilku rejsach. Własne notatki to SKARB. POLECAM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sprzęt, to płyniemy w dwie łódki ( duży ponton i 5 metrowy laminat). Co do załóg, to prawdopodobnie 2 razy po 2 osoby. Wszyscy znamy angielski, odrobinę niemieckiego i rosyjskiego, ja rozumiem trochę po chorwacku. Oczywiście na łodziach będą mapy, nawigacje, echosondy, lokalne locje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze ponton przygotowany na złą pogodę? Zadaszenie. Gdzie planujecie noclegi? Mały laminat???  Prozaiczna sprawa Toaleta?  Pisz podpowiem albo naprowadzę Albo zadam "głupie" pytania" - tak mnie testowano - ale wyszło na dobre. Popatrz na moje rejsy pod moim nickiem. Sporo do załatwienia . A jesteś organizatorem . Ubezpieczenia? Czasu masz dużo. Dasz radę

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...