Autor Wątek: NorthWest Passage  (Przeczytany 202 razy)

Grudzień 07, 2017, 13:49:09
  • *****
  • Wiadomości: 961
  • Akwen: Jeszcze nie pływam

Grudzień 07, 2017, 16:43:59
Odpowiedź #1
  • ****
  • Wiadomości: 435
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Slyszalem o tym przejsciu ribem Zodiac ale filmikow nie widzialem. Dzieki za linki. Super przygoda ktora mozna tylko zrobic ribem. Shockwave ICE 3 bardzo dobry system / wyposazenie dla ribow ale strasnie strasnie drogie . Ale Bear Grills byl tylko na poczatku
Pozdrawiam
Andre

Grudzień 07, 2017, 19:12:00
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 961
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Taak Bear byl tylko na jakims etapie.
Wlasciciel Shockwave przeplynal calosc.
Mysle, ze dobra twarda lodz tez by to zrobila, nie koniecznie RIB
Tak czy siak przygoda niesamowita

Wspominales, ze konsola ICE 30.000 Dolarow?
Ta lepsza podstawa siedzenia kosztuje chyba 3800$
Ja chce w swojej nowej lodzi przetestowac ich podstawy

Co tu duzo mowic... przeliczmy same paliwo
300tka srednie spalanie 60 litrow ( plywanie w slizgu cholernie ciezka lodzia )
Razy 3 silniki 180 litrow na godzine
Razy 350 godzin... daje 63.000 litrow
Plynac 10 godzin dziennie mamy 35 dni
Dodajac do tego dni odpoczynku, awarii, krotsze odcinki itd.

Piekna przygoda na jakies 2 miesiace.
Mozemy tylko pomarzyc.
Ale fajnie sie oglada

Grudzień 07, 2017, 23:45:12
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 2395
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Można "latać" bardziej ekonomicznie

https://www.youtube.com/watch?v=BEwevfkWNOg

Znajomy z RIB.net przesiadł się z 6,5 RIBCRAFT-a na 5,4 z Ullmanami dwoma i twierdzi, ze wieksza frajda a mniejsze spalanie :D
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Grudzień 08, 2017, 11:05:52
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 961
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Można "latać" bardziej ekonomicznie

https://www.youtube.com/watch?v=BEwevfkWNOg

Znajomy z RIB.net przesiadł się z 6,5 RIBCRAFT-a na 5,4 z Ullmanami dwoma i twierdzi, ze wieksza frajda a mniejsze spalanie :D

Naokoło Wielkiej Brytanii czemu nie. Zawsze jesteś "przy brzegu" możesz dopłynąć i odpocząć w normalnych temperaturah
Na NorthWest Passage masz minus 20C a najbliższa pomoc znajduje się kilkaset km od Ciebie
Wolałbym mieć coś większego pod sobą haha

Ale też fajna wyprawa na maluszkach dookoła UK

Ja pierwszy raz w tym roku płynąłem na amortyzowanych siedzeniach
Nawet na małej fali jest to MAX wygodne
Zakochałem się w tym systemie i na mojej nowej łodzi na pewno będę to miał

Grudzień 08, 2017, 18:14:34
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 2395
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ja pływam stojąc ale bardzo kusi mnie kupić coś takiego pasażerowi ...
Tylko to cena połowy wartości łódki zapewne (obecnej)

Więc albo na wiekszej/droższej łodzi albo jakiś tańszy system typu

https://sharkpro.org/

Dostałem od nich ofertę 2 tys EUR za jockey na RIB-a z VAT i wysyłką do PL (mają teraz magazyn i mini dystrybucję w UK)

Osobiście nie pływałem na czyms takim ale wolałbym fotele niż całą platformę amortyzowaną.
Ludzie mają różna wagę i chyba lepiej jakby krzesełko miało regulację amortyzacji

Marzył mi się taki Zodiac Hurricane 7m z dwoma Mercury 150 KM i amortyzowanymi 6-8 jockeyami
Ale albo trzeba dużo zarabiać (i perspektywicznie)

Albo wykorzystywać go zarobkowo (wozić turystów w GR gdzie chyba obcokrajowcom nie pozwalają na takie usługi - możesz mieć RENT RIB ale nie możesz wozić turystów)

Znam rejony w GR, gdzie wiele osób byłoby zachwyconych taką wycieczką ale zawsze wieje 4-5 BF i dla turystów albo statek albo duża łodka/RIB przewidziane na zafalowanie
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho