Autor Wątek: Rejs z Holandii do Polski  (Przeczytany 21817 razy)

Grudzień 30, 2013, 21:27:06
Odpowiedź #30
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
No to śmiem twierdzić że sylwka chcesz na białej sali obskoczyć  :(

Styczeń 03, 2014, 00:08:31
Odpowiedź #31
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4877
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Nowy Rok i nowy odcinek.  :)

Zaczęły się "swojskie klimaty". Bardzo fajnie się czyta komentarze Michała. :)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Styczeń 03, 2014, 20:17:19
Odpowiedź #32
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Akwen: Odra środkowa

Zaczęły się "swojskie klimaty". Bardzo fajnie się czyta komentarze Michała. :)
No fajnie się czyta bo też i są nieco podkoloryzowane. Ponieważ Odra i Warta na tym odcinku to moje tereny dobrze mi znane, więc parę uwag do komentarza.
W żadnym przewodniku ani locji nie jest napisane, że w Słubicach jest "port" żeglarski czy motorowodny. Nie wiem skąd autor wytrzasnął więc tam port, bo od zawsze jest tam oddzielona, zamknięta przystań RZGW i tylko dostępne jest umocnione betonowe nabrzeże miejskie z miejscem do przycumowania. Nabrzeży miejskich podobnie jak w Szczecinie z zasady się nie grodzi. Z kolei w Kostrzynie autor stanął po lewej stronie przy schodach do wody i mocno się zdziwił, że naprzeciwko na drugim brzegu jest marina. O tym odkryciu można było z kolei przeczytać w przewodniku kajakowym jak i locji WPW ponieważ marina ta istnieje od wielu lat. Marina ta nie jest też jak pisze autor "żeglarska" tylko PZW, który zarządza tą miejską nieruchomością. Z tak realizowanego rejsu wynika, że sternik nie przygotował się i nie rozpoznał trasy co z lekka zalatuje "partyzantką". Tu dużo można by nauczyć się od Stefana, jak należy planować trasy i przygotować się do rejsów.
P.s. - dalszą część trasy też dobrze znam więc niecierpliwie czekam co będzie dalej  ::).
Pozdrawiam

Styczeń 03, 2014, 21:33:36
Odpowiedź #33
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2054
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
     Myślę Grzesiek jak Tobie odpisać byś mnie żle nie zrozumiał .Ja w relacjach Pana Michała nie doszukuję się 100 procent merytorycznej wiedzy na temat mijanych marin, awanportów, czy bindug, mnie interesuje atmosfera jaką oddaje opowiadanie autora. Bo z powodzeniem można nazwać to opowiadaniem,czytając te relacje  czuje się tak  jakbym otworzył książkę i czytał następny w niej rozdział, fajnie dołączone zdjęcia, dopełniają całości.
       Autor zadał sobie wg mnie bardzo dużo trudu relacjonując nam w formie pisanej swoje wspomnienia z podróży i trzeba to docenić .Ja nie ośmieliłbym się krytykować czegoś czego sam nie jestem w stanie zrealizować lub dokonać.
      Ale rozumiem ,ze  obecnie opisywane tereny są Tobie doskonale znane i stąd chęć uzupełnienia i poprawienia relacji Pana Michała, tylko czy to jest takie konieczne i niezbędne? Zostawiam Ciebie z tym moim pytaniem , pomyśl o tym, i nie traktuj mojej wypowiedzi przeciw Tobie, a jedynie jako mój głoś w sprawie.


Styczeń 03, 2014, 22:12:15
Odpowiedź #34
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Akwen: Odra środkowa
Cytuj
tylko czy to jest takie konieczne i niezbędne?
- autor sam prosił o opinie.
Cytuj
Zostawiam Ciebie z tym moim pytaniem , pomyśl o tym,
- nie mam najmniejszego zamiaru, mam swoje zdanie a Twoje pytanie puszczam mimo uszu.
Pozdrawiam

Styczeń 03, 2014, 22:29:51
Odpowiedź #35
  • *****
  • Wiadomości: 515
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Ja również cenię sobie relacje Pana Michała. Wspomnienia z długiego rejsu, zorganizowanego "ad hoc" są bardzo fajne, a autor ma lekką rękę i dobrze się to czyta. Co prawda i ja dorzuciłem swój kamyczek w formie uzupełnień opisów do zdjęć, co jednak w niczym nie umniesza przyjemności z czytania relacji i oczekiwania na kolejne odcinki. Panie Michale, prosze o ciąg dalszy a i informacje, czy łódka jest remontowana!
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Marzec 01, 2014, 06:20:04
Odpowiedź #36
  • ***
  • Wiadomości: 108
    • Motorówka wypornościowa
  • Akwen: Bałtyk
Witam Panowie

Relacja z rejsu dobiega końca. Pozostały jeszcze do opublikowania ostatnie dwa odcinki trasy. Przedostatni, z Bydgoszczy do Tczewa o twardej żegludze Wisłą (opublikuję w najbliższych dniach) i ostatni, z Tczewa do Gdyni, łatwy i zaskakująco przyjemny.
                          Zdaję sobie sprawę że niektóre moje opinie mogą budzić kontrowersje.. To normalne ryzyko blogowania, zatem gotów jestem do dyskusji.
                           Poruszam na przykład w ostatnim poście "Przystań w drzewnym porcie" kwestię zakazu wstępu na teren obiektów hydrotechnicznych jakimi są śluzy. CO Panowie o tym sądzicie? Zapraszam do dyskusji.

Z uszanowaniem Michał
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2016, 07:58:10 wysłana przez mmm »

Marzec 01, 2014, 11:37:01
Odpowiedź #37
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4877
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Scaliłem dwa tematy w jeden, bo dotyczą tego samego.. C:-)

Dla mnie relacja jest super, nie mam żadnych uwag - nigdy nie byłem w tych rejonach, więc trudno mi się odnieść do detali których jest sporo.
Wielki plus to ciekawy język - bardzo fajnie się to czyta. Szkoda, że relacja się kończy, jest na prawdę ciekawa. :)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Marzec 04, 2014, 20:04:04
Odpowiedź #38
  • *****
  • Wiadomości: 842
  • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Bardzo lubię takie klimaty,opisy i relację ze wszystkich odcinków niezwykle ciekawe,pisane świetnym językiem.
Aż chcialoby się tam natychmiast być i osobiście podziwiać,a ponieważ nie będzie mi to dane więc serdecznie
podziękowania dla Ani  i Michała za to że możemy to oglądać ICH oczyma.
Opisywaną łódż WANDA z Krakowa osobiście spotkałem i poznałem jej załogę podczas FLISU ODRZAŃSKIEGO.
Jeszcze raz serdeczne dzięki i oczekiwanie na dalszy ciąg.
pozdrawiam Stefan

Marzec 06, 2014, 06:22:48
Odpowiedź #39
  • ***
  • Wiadomości: 108
    • Motorówka wypornościowa
  • Akwen: Bałtyk
Witaj Stef

                       Dzięki za serdeczności. Jesteś doświadczonym wodniakiem. Chętnie popłynął bym w Twoim towarzystwie. Po remoncie łodzi, który jest w trakcie, planuję kilka rejsów, w tym rejs na duńskie archipelagi. Mógł by jak sądzę być interesujący dla Ciebie.
                        Włącz się w popularyzację wodniactwa, chociaż by przez komentarze na moim blogu. Np. co sądzisz o pomyśle otwarcia terenów śluz dla szerokiej publiczności? Lub o darmowej pierwszej dobie w każdej przystani?

Pozdrawiam Michał

Marzec 06, 2014, 12:50:06
Odpowiedź #40
  • *****
  • Wiadomości: 515
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Razem z synem planujemy rejs z Lubeki, poprzez wody duńskie, do ujścia kanału Trollhatte Kanal koło Geteborga.
Potem chcemy przepłynać kanałami w poprzek Szwecji i wyjśc koło Norrkoping na zatokę Braviken i potem wzdłuż szwedzkich brzegów  na wody duńskie.
Chcemy płynąć od mariny do mariny, oczywiście tylko przy dobrej pogodzie, bo nasza łódka jest klasy C.
Mieliśmy to zrobić w ub. roku ale nie mamy tyle urlopu w kawałku (ze trzy miesiące) więc pomysł czeka na lepszy czas.
No i musimy się doposażyć do pływania morskiego. Radio już mamy, ale trzeba jeszcze tratwę ratunkową, radioboję i inne rzeczy.
Oczywiście dokupić musimy mapy i locje. Mapy na plotera już mamy.
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2014, 12:58:34 wysłana przez don alonso »
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Marzec 06, 2014, 16:24:59
Odpowiedź #41
  • *****
  • Wiadomości: 842
  • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Witajcie,Don Alonzo Twoje plany i zamierzenia są super ciekawe ale dla mnie niemożliwe do współuczestnictwa.
Moja łajba nie nadaje się do pływania morskiego nawet "brzegowego",kilka razy robiłem już przymiarki,zawsze
kończyły się porażką,musiałem zawracać i to szybko.
Michałku czekam natomiast na wspólny rejs z Wami,myślę że to będzie możliwe jak skończysz remont.
Na ten sezon plany określone--kierunek,Laba,Łabą do jez Muritz i dalej kanałami do Szczecina,rejsik niczego sobie,
w przybliżeniu ok 1000km pięknych szlaków.
Na ten rejs mam niby wspólnika ale czy wyjdzie? nie wiem,już raz się umawialiśmy na wspólną wyprawę,wyszły nici.
Ja osobiście jestem tak na to napalony że popłynął bym sam ale moja PIĘKNA ma poważne obiekcje na temat
dalekich samotnych wypraw.

pozdrawiam Stefan

Marzec 14, 2014, 11:47:10
Odpowiedź #42
  • *****
  • Wiadomości: 515
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Relacja Pan Michała dobiegła do końca.
Trochę sie pusto zrobiło bo przez ostatnie tygodnie czekałem na kolejny wpis na blogu.
A teraz Panie Michale może pare informacji z remontu łódki? Bo to w sumie to dobra informacja, że kupiona w kraju z wodniacką tradycją, nawet trochę starsza łódka, jest zakupem bezpiecznym.
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Marzec 16, 2014, 11:23:05
Odpowiedź #43
  • ***
  • Wiadomości: 108
    • Motorówka wypornościowa
  • Akwen: Bałtyk
Witam Panowie

                Ostatni post dotyczący rejsu z Holandii opublikowałem dopiero dziś. Nosi tytuł "Wiwat Zatoka". Zapraszam na bloga.
Przewiduję też krótkie refleksje po rejsowe w postaci (być może kilku) krótkich esejów poświęconych wybranej tematyce wiążącej się z rejsem.
                  Remont łodzi? - No cóż, to żmudny, pracochłonny proces, który interesować może (jak uważam) jedynie wąskie grono czytelników. Jak on przebiega? -  Zakres prac jest duży i obejmuje prace zarówno odtworzeniowe jak i wyposażeniowe. Celem jest pełne odrestaurowanie, jak najlepsze przygotowanie łodzi do dalekich rejsów, także w morskiej strefie brzegowej, oraz wykonanie wszystkiego co jest konieczne do maksymalnego wydłużenia sezonu eksploatacyjnego.
                  Mam bardzo skromną dokumentację fotograficzną jak na razie. Planuję zrelacjonować przebieg remontu, ale dopiero pod jego koniec, by czytelnicy nie musieli zbyt długo czekać na tzw. ciąg dalszy.
                 
                 Wraz z pozdrowieniami załączam zdjęcia nowej pokrywy silnika i nowe schodki kokpitowe przed lakierowaniem.

Z uszanowaniem Michał
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2016, 08:01:50 wysłana przez mmm »

Marzec 16, 2014, 11:58:23
Odpowiedź #44
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2054
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Z tego co już widać to "stolarka" prezentuje się imponująco, intarsja zwłaszcza, czy te elementy będą bejcowane i lakierowane, czy tylko lakierowane?