Autor Wątek: Spływ housebotem z Canal du midi (FR) do PL...  (Przeczytany 3852 razy)

Marzec 16, 2019, 22:23:19
Odpowiedź #15
  • ****
  • Wiadomości: 446
    • SULECHÓW / CIGACICE PORT
  • Akwen: Odra środkowa
Hausbootem po morzu? Ile dni będziesz czekał na Flautę na morzu. Pomyśl dwa razu nim zaczniesz planować.Nie ze bym Cię zniechęcał

Z Szacunkiem dla Grupy . Sławek

Marzec 16, 2019, 22:25:52
Odpowiedź #16
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • łódka wypornościowa
    • Nowa Sól
  • Akwen: Odra środkowa
Wygląda na to że musisz wyjść na Morze Śródziemne i potem Rodanem pod prąd.
A o halowaniu za barką to zapomnij. Nikt tego nie robi.
Pozdrawiam

Marzec 16, 2019, 22:38:08
Odpowiedź #17
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Nie wiem czy tam trzeba wychodzić na morze - wygląda, że niekoniecznie albo bardzo mały odcinek. To jest dość duża barka i ma chyba klasę żeglugową C więc powinna dać radę do fali znaczącej 2m nawet :) Co do Renem za barką to skąd wiesz, że nikt tego nie zrobi/nie robi? Pływałeś tam? Jest to zabronione?

Marzec 16, 2019, 22:45:08
Odpowiedź #18
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • łódka wypornościowa
    • Nowa Sól
  • Akwen: Odra środkowa
Po Renie nie pływałem.
Ale jak już chcesz płynąć z pomocą barki, to pogadasz z kapitanem i pewnie zapakuje Cię do ładowni.
Pozdrawiam

Marzec 16, 2019, 22:54:22
Odpowiedź #19
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
No i trzeba zapłacić za dźwigi na załadunku/rozładunku. Poza tym musi być łoże. Ta barka ma kil! Więc to nie jest płaskodenna typowa jednostka - tam jest zbiornik wody w tym kilu z tego co kojarzę  więc nawet i stateczność jest chyba jakaś na ewentualnym odcinku morskim? W załączeniu zdjęcia kadłuba...

Marzec 16, 2019, 22:57:46
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 624
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Po morzu 300km tak z grubsza liczę może się mylę czyli 25godzin płynąc 12km/k ale samo morze już mnie przeraża czymś co się ledwo toczy:( ja się jeszcze boje popłynąć z Gdańska na Hel małą 4,7m motorówką która jest w miarę szybka i zwrotna z dnem V które tnie fale a ty mówisz o czymś co ma pewnie klasę pływania D czyli do 0,5m fali i do pływania tylko w wodach osłoniętych. to że coś jest duże nie znaczy że to kuter morski i da rade na morzu

Trasa jaką wybrałeś to 3-3,5tyś km? do barek się nie dopniesz  a  i tak nawet ktoś jakieś odcinki miałby tobie pomagać to albo uszkodzi tobie łódź  albo zaczniecie razem fruwać:) KONSTRUKCYJNIE ŁÓDŹ która jest domem i jak pisałeś prędkość jej to 12km/h to niezależnie czy podczepisz tam 10czy 150 kucy to nie popłyniesz więcej. pamiętaj że prędkość 12km jest nie względem brzegu a względem wody którą płyniesz:)

Życzę tylko flauty i względnie średnich stanów wód bo przy wysokich będziesz się cofał a przy niskich możesz utknąć z czego to pamiętam nawet na 2miesiące:) jak będzie powtórka z roku poprzedniego ile jest za 1km trasy z pilotem? a i kup sobie dużo kremu z filtrem i telewizor no i nie zapomnij o internecie w każdym kraju.
Moja nowa zabawka to Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik śruba 3x13x17
Co już miałem u siebie:) Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km Ponton Honda T30 3m

Marzec 16, 2019, 22:58:47
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 624
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Ten kil to bardziej do tego żeby płynęła do przodu a nie krecią się w każdą stronę
Moja nowa zabawka to Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik śruba 3x13x17
Co już miałem u siebie:) Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km Ponton Honda T30 3m

Marzec 16, 2019, 23:01:19
Odpowiedź #22
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska

Marzec 16, 2019, 23:04:33
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 649
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Niestety, nie pokonałem tej trasy, a chciałbym.
Natomiast jeden z pierwszych włascicieli Nautiki 1000 pokonał ją i zdał relacje.
1. Zajmuje to bardzo dużo czasu. Osoba o której mówię spędziła na wodzie ponad 5 miesięcy, prawie 6. Chodzi o rejs tam i z powrotem.
2. Należy unikać żeglugi Renem „pod prąd” . Twoja łodka ze wzgledu na bardzo silny prąd tak nie popłynie, albo będzie płnęła b. wolno co jest niebezpieczne ze względu na brak sterowności. Ren ze względu na bardzo duży ruch komercyjny barek jest trudny do żeglugi, a skiperzy barek nie przejmują się jachtami. Na niemieckich wodach środlądowych trzeba mieć uprawnienia żeglarskie, radio i licencję radiooperatora.
3. Kanł do Żyliny nie istniej. Jest tam tylko kaskada elektrowni wodnych na kanale technicznym, bez śluz.
Najlepiej jest przeprowadzić łódke do portu w Gliwicach a potem lądem dalej. Ze względu na koszty odradzam transport międzynarodowy, wystarczająco drogi będzie odcinek krajowy. Transportu tego nie da się zrealizować samemu, trzeba go powierzyć firmie która ma na to koncejsję.
Jeżeli nie masz czasu rozglądnij się za emerytowanym żeglarzem, na pewno kogoś chętnego na taką eskapadę znajdziesz.
Możesz też zlecić remont łódki w marinoe Lasoki w Kędziezynie Koźlu, widziałem tam jachty motorowe sprowadzone z Holandii i ładne zrobione.
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Marzec 16, 2019, 23:18:41
Odpowiedź #24
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • łódka wypornościowa
    • Nowa Sól
  • Akwen: Odra środkowa
Parę lat temu jacht motorowy "Massakra", zbudowany wg projektu Pana Maderskiego, na niedużym silniku zaburtowym popłynął z Poznania do Paryża i zpowrotem.
Więc można. Radio VHF w Niemczech nie jest obowiązkowe, aczkolwiek bardzo pomocne jak się zna niemiecki.
Rejs:https://m.youtube.com/watch?v=xboNB8kk2T0
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2019, 07:18:23 wysłana przez agron77 »
Pozdrawiam

Marzec 16, 2019, 23:22:37
Odpowiedź #25
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Ok a masz kontakt do tego właściciela Nautici lub wiesz kto to jest? Co do RENu to jedyny pomysł to żegluga na holu i szukam takich opcji teraz... Jedynie martwi mnie prędkość graniczna wg wzoru na opór falowy kadłuba wychodzi, że ledwo ponad 7knots jest maxymalne. Jeśli barka płynie szybciej to wtedy jacht wejdzie w półślizg czy może zatonie?:)

Tutaj katalog wycieczek tymi łodziami po francji i nie tylko - widać także jak toto wygląda oraz trasy - widać znak ZAKAZU WJAZDU na REN:( :
https://www.nicols.com/en/PDF/2016-catalogue-UK.pdf

ps. sugerujesz żeby zlecić to jakiemuś emerytowanemu żeglarzowi bez mojego udziału?
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2019, 23:32:21 wysłana przez Nicols »

Marzec 16, 2019, 23:31:32
Odpowiedź #26
  • *****
  • Wiadomości: 649
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Niestety, ten człowiek odszedł na wieczną wachtę.
Co do radia, z tego co wiem to na Renie jestobowiązkowe, podobnie jak w Berlinie.
Na Renie można prosić o barkę o hol. Niektórzy się zgadzają. Ale to trudna żegluga. Można rozważyć drogę przez Bazylę, z prądem.
Twój jacht nie przekroczy 12 km/h czyli 6 wezłów i to przy dobrze dociążonym dziobie.
Moja rada - nie kupować tej łodki.
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Marzec 16, 2019, 23:37:33
Odpowiedź #27
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • łódka wypornościowa
    • Nowa Sól
  • Akwen: Odra środkowa
Radio w Berlinie wymagane jest tylko na jednym odcinku. I chyba w określonych godzinach.
Za to holowanie nawet małej łódki bez specjalnego pozwolenia jest zabronione.
Chyba że jest to akcja ratunkowa.
Pozdrawiam

Marzec 16, 2019, 23:42:04
Odpowiedź #28
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Holowanie na Renie czy w Francji jest zabronione? Czyli pozostaje tylko czekać na niski stan wody i płynąć blisko brzegu gdzie nurt jest wolniejszy?

Marzec 16, 2019, 23:45:49
Odpowiedź #29
  • *****
  • Wiadomości: 649
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Nie, holowanie nie jest zabronone. To zależy tylko od dobrej woli skipera barki. Te sztuki z pływaniem przybrzgu to tylko teoria.
A tak z ciekawości ile motogodzin ma silnik i jakiej jest marki?
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000