Autor Wątek: Spływ housebotem z Canal du midi (FR) do PL...  (Przeczytany 15971 razy)

Marzec 20, 2019, 08:12:23
Odpowiedź #45
  • *****
  • Wiadomości: 3566
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
tak sobie czytałem ten watek i mam pytnia

- nie wolisz trzymac we Francji ?
- czy wymaga remontu i to jest celem holowania ?
--- jak to drugie to moze warto poznac oferte "stamtąd" i kontroferte z PL jakby brygada przyjechala busem i musiala byc ponad tydzien na miejscu. koszt materialow na mieejscu pewnie podobny jak w PL
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 20, 2019, 09:32:42
Odpowiedź #46
  • *****
  • Wiadomości: 1557
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Tylko, że kolega już chyba kupił. I teraz się zastanawia jak przytargać to do domu.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Marzec 20, 2019, 10:49:10
Odpowiedź #47
  • *****
  • Wiadomości: 3566
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Niech się rozezna w tanich połaczeniach lotniczyc i trzyma "tam" ...

Piekne wakacje na rzekach we Francji (rozmarzyłem się)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 20, 2019, 12:07:28
Odpowiedź #48
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Jeszcze nie kupiłem. Wstrzymuję się z tematem do czasu rozwiązania problemu transportu właśnie. Jeszcze mam inne pytanie - czy ktoś może wie czy da radę wynająć gdzieś lub ostatecznie kupić (do przyszłych zastosowań) przyczepę do przewodu jachtów z takim jak by obniżeniem/wycięciem pod kil lub kadłub na środku? Bo cały czas analizuję różne opcje i znalazłem inną łódkę jeszcze ale w UK z tym, że jest ona wyższa :( Jednak uniknął bym pilota po Francji (gdyż po Holandii i Niemczech nie potrzeba ani UK z tego co wiem przy takich wymiarach). Problemem tutaj głównym zrobiła się wysokość.

ps. Łódka musi wrócić do PL bezwzględnie i nic nie da mi jej remont tam. Silnik przyczepny też nie rozwiąże tematu gdyż opór falowy kadłuba nie pozwoli jej w żaden sposób płynąć szybciej...
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2019, 13:40:20 wysłana przez Nicols »

Marzec 20, 2019, 12:17:02
Odpowiedź #49
  • *****
  • Wiadomości: 1171
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
chyba wszystkie przyczepy pod łodziowe maja środek albo pusty albo obniżony właśnie pod kil:) wszystko zależy od tonażu łodzi czy to przyczepa pod osobówkę czy pod auto ciężarowe
Moja nowa zabawka to AM 460 2017r + Evinrude 2007 40hp E-tec LOWERANCE ELITE 7Ti2
Co już miałem u siebie:) Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik, Ponton Honda T30 3m z silnikami Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km

Marzec 20, 2019, 13:36:00
Odpowiedź #50
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2813
  • Akwen: Wody lokalne
Nicols wejdź na stronę orangeboats.pl gość sprzedaje  łódki z Holandii ,zresztą rodowity Holender.  Kontakt bardzo dobry ,duży wybór łódek.

Marzec 20, 2019, 13:46:30
Odpowiedź #51
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Widziałem tę stronkę - co do łodzi to są tam same "brzydale":) Nic mi się nie podoba ale fakt - facet pisze, że robi też transport łodzi a w zasadzie firma zewnętrzna mu je wiezie. Może by pomógł? Ta z UK to ma wymiary typu długość 10,5, szerokość 3,5 i wysokość 4m (i to po demontażu anten i "łuku")! W załączeniu parę fotek... Przyczepa musiała by mieć dziurę z przodu właśnie pod kadłub i nie wiem co z śrubami? Ale chyba można je zdemontować na czas transportu przecież...
Akurat w tym przypadku możliwy był by transport teoretycznie samodzielny - czyli rejsik z Glasgow do PL z tym, że koszty paliwa mnie przerażają (ma tam 2xVolvo Penta TAMD41B)... Min 150l/100km a w zasadzie lepiej...

Marzec 20, 2019, 13:56:23
Odpowiedź #52
  • *****
  • Wiadomości: 1171
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Pewniej taniej wyjdzie jak to z francji
Moja nowa zabawka to AM 460 2017r + Evinrude 2007 40hp E-tec LOWERANCE ELITE 7Ti2
Co już miałem u siebie:) Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik, Ponton Honda T30 3m z silnikami Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km

Marzec 20, 2019, 14:15:57
Odpowiedź #53
  • ***
  • Wiadomości: 222
    • Goleniow
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
ja bym atakowal ta fairline corniche 2 silniki w dieslu za 200koniuszy pewnie sztuka
nawet przeplynac mozna.A gdzie ona sie znajduje w UK?

Marzec 20, 2019, 14:46:03
Odpowiedź #54
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Glasgow. Przepłynąć można tylko te paliwo:( Chłop płynął takim do Finlandii to wyszło grube spalanie :( Jakieś 1,75mpg... Aczkolwiek płynął dość szybko - ponad 20knots.
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2019, 15:04:24 wysłana przez Nicols »

Marzec 20, 2019, 23:32:40
Odpowiedź #55
  • *****
  • Wiadomości: 3215
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Tylko teoretyk  może to zaplanować  O0

Marzec 21, 2019, 01:06:42
Odpowiedź #56
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Tzn uważasz, że praktyk nie zaplanował by żeglugi jachtem klasy A po morzu północnym mimo, że jest do tego przystosowany? Chodzi Ci, że nie mam pojęcia o żegludze na wodach pływowych czy o co konkretnie? Rozmawiam z ludźmi na grupie właścicieli łodzi Fairlane o takim tripie i przy odpowiedniej pogodzie nie ma w tym nic niezwykłego dla tej konkretnej łodzi. Jeśli nie znajdę innej alternatywy na transport jednostki to jestem gotów przygotować się do takiego rejsu - chętnych załogantów do takiej podróży też będę szukać może nawet na tym forum:) Załączam planowaną trasę.
ps. użytkownicy tych łodzi zalecają mi płynąć w trybie wypornościowym - można wtedy osiągnąć spokojnie ponad 4mpg (i nawet więcej - w zależności od wiatru/fali) - przykładowo obecnie jest bardzo dobra pogoda do takiego rejsu z uwagi na kierunek wiatru i wysokość fali.

Marzec 21, 2019, 09:38:32
Odpowiedź #57
  • *****
  • Wiadomości: 3566
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
1. Masz sternika morskiego aby tak płynąć ?
2. 20 wezłów to prędkość minimalna aby płynęła w nazwijmy to ślizgu
- w półślizgu (wolniej) spalanie może być wyższe

Więc te 140-150l / 100 km to liczyłbym jako minimum

A gdzie chcesz tym plywać ?
Bo poprzednia udka typowo rzeczna (do wolnego pływania) a ta raczej taka "przymorska"
Tamto taki pensjonacik do mieszkania a tu łódka z kabinami - tak uogólniając

@Vmen1 ma SeaRay-a chyba 9m z dwoma silnikami (chyba podobne) więc możesz się wypytac o spalanie i uzytkowanie.

Może jeszcze skorzystaj z linków od kolegów - zadzwoń/napisz czy w holandii by nie znaleźli czegoś w twoim guscie i znałbys cenę wraz z transportem
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 21, 2019, 11:03:18
Odpowiedź #58
  • *****
  • Wiadomości: 3215
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Jeżeli łódka ma stać w pl to jednak bym zliczył koszty i zaplanował bym  zakup tu na miejscu , można wziąść pod uwagę kadłub do remontu i go zrobić pod swoje upodobania
Oczywiście trzeba czasu aż się znajdzie to czego się chce
A przygodę na wodzie zacząć na naszych wodach , a jest gdzie popływać  ;D

Marzec 21, 2019, 12:17:47
Odpowiedź #59
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
1. Masz sternika morskiego aby tak płynąć ?
2. 20 wezłów to prędkość minimalna aby płynęła w nazwijmy to ślizgu
- w półślizgu (wolniej) spalanie może być wyższe

Więc te 140-150l / 100 km to liczyłbym jako minimum

A gdzie chcesz tym plywać ?
Bo poprzednia udka typowo rzeczna (do wolnego pływania) a ta raczej taka "przymorska"
Tamto taki pensjonacik do mieszkania a tu łódka z kabinami - tak uogólniając

@Vmen1 ma SeaRay-a chyba 9m z dwoma silnikami (chyba podobne) więc możesz się wypytac o spalanie i uzytkowanie.

Może jeszcze skorzystaj z linków od kolegów - zadzwoń/napisz czy w holandii by nie znaleźli czegoś w twoim guscie i znałbys cenę wraz z transportem

Co do pkt 1 to proszę spójrz na załącznik (to wtórnik niedawno wyrobiony) - mam od 1996 roku patent wraz z wkładką do ciągnięcia narciarzy wodnych. Poza tym operatora radia VHF i SRC również posiadam. Co do tej fairlane to prędkość minimalna w ślizgu jest powyżej 17knots a poniżej 9knots masz tryb wypornościowy.  Między 9knots a 17knots masz półślizg i wtedy spalanie tak jest jakieś horrendalne. Poniżej 9 knots spalanie jest 3x mniejsze niż w ślizgu. Mam tu dane od właścicieli tych jednostek z grupy dyskusyjnej i to bardzo dokładne.
Pływać ma to i po rzekach - w trybie wypornościowym normalnie z tym, że jej zanurzenie to niecały 1m a tamtej poprzedniej 65cm (więc wiadomo, że nie w każdy potok tym się wpłynie) oraz po wodach morskich wewnętrznych. Co do mieszkania to ta druga jest większa i jest w środku po prostu więcej miejsca do mieszkania i na tym mi zależy też. Co do 1wszej dostałem ofertę transportu na prawie 7tys EUR + VAT więc póki co odpada.

Co do zliczenia kosztów kolego Marcin to jeśli popłynę sam drogą morską tym Corniche to koszty będą bardzo przyjemne jedyne co to czas który będę musiał na to poświęcić może wynieść nawet dwa tygodnie i to z jakąś minimalną załogą aby mieć przynajmniej dwie wachty na dobę.