Autor Wątek: Spływ housebotem z Canal du midi (FR) do PL...  (Przeczytany 14924 razy)

Marzec 23, 2019, 02:19:40
Odpowiedź #75
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Ok co znaczy w dobrej cenie?:) Dostałeś jakiś specjalny rabat?:) Bo tutaj przykładowo ktoś sprzedaje 4 letnią używkę za pół bańki:)):
http://www.jacht-market.com.pl/adv/show/Sprzedam/jacht_motorowy/mazowieckie/13613.html

No i żeby ten standard powalał na kolana to naprawdę nie powiem:)
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2019, 02:28:47 wysłana przez Nicols »

Marzec 23, 2019, 08:21:20
Odpowiedź #76
  • *****
  • Wiadomości: 757
  • Od 10 lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Dobra cena to ozacza, że była niewiele droższa od francuskiej oferty poczarterowej, ale nie wymagała żadnych nakładów, miała dwu letnią gwarancję i slnik który przepracował4 godziny.
Nistety, rabatu mi nie dali.
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Marzec 23, 2019, 14:28:51
Odpowiedź #77
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
No ok ale "francuz" o podobnych wymiarach do Nautiki (ciut mniejszy) pójdzie za trzydziesci kilka tys EUR + transport jak go kiedyś znajdę (jak nie i się wkurzę to kupię jakąś ramę do zabudowy np ATEGO i zabuduję ją do przewozu jachtów - mam uprawnienia wszelkie transportowe i jeszcze kolegom będę wozić łódki z forum;). Do tego dojdzie tylko remont - dlatego tutaj prosiłem o info kolegi albert.knz - jest tu jeszcze z nami?:)
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2019, 14:37:37 wysłana przez Nicols »

Marzec 23, 2019, 22:44:42
Odpowiedź #78
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 203
    • Łódź/Ślesin
  • Akwen: WPW
Jasne napiszę Ci w wolnej chwili jak to mniej więcej wygląda postaram się do końca weekendu.
Bayliner 2850 Contessa Fly Mercruiser 6,2 MPI
Sea-Doo spark 2016 110km

Marzec 24, 2019, 03:57:47
Odpowiedź #79
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska

Marzec 24, 2019, 16:02:06
Odpowiedź #80
  • *****
  • Wiadomości: 3480
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ale czy w Nautice czy innym housbocie "Made in PL" nie można wybrac rodzajów zabudowy wnętrza ?

Pewnie można. A co jak w sprowadzonym houseboacie stocznie w PL zaproponują wymianę zabudowy a nie renowację ?

Chociaż pewnie taniej wyjdzie udka powyżej 10 lat - byleby w dobrym stanie - i jej odświeżenie.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 24, 2019, 16:25:07
Odpowiedź #81
  • ***
  • Wiadomości: 226
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
Kurcze, ja słaby jestem w myśleniu i tak sobie przeczytałem ten wątek...no i same niewiadome mi się rysują.
1) ta utka ma gorszą pływalność od barki?
No bo skoro barka potrafi rozwinąć wyższą prędkość ...... i ma holować utkę.....
a może jest tak że francuzi zdławili silnik na maksa, bo ten naród tak ma.
Gdyby to było w Holandi trzeba by zapytać holendra gdzie schował magiczny przycisk zwiększający moc, gdyby to było w polandi to trzeba by zapytać ile koni ma silnik naprawdę (nie na papierze) a że francuzi potrafią na autostradzie ograniczyć prędkość z góreczki do 100/h a pod góreczkę 130 to i na rzekach pewnie ograniczyli do 6 knotów z prądem........ ;D ;D  i  co gorsza stocznie się tego trzymają. Oni naprawdę do takich tematów podchodzą bardzo ale to bardzo skrupulatnie.
Może wystarczy zdjąć blokadę i utka popłynie jednak szybciej?
2) autor posta pisze że ma papiery na logistykę ....i się na tym zna.. a z drugiej strony pytania świadczą o czymś zgoła odmiennym hm.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Marzec 24, 2019, 17:34:52
Odpowiedź #82
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Kolego jest coś takiego jak wzór na opór falowy - nie wiem na co Ty masz papiery ale chyba patentów żeglarskich nie posiadasz? Tutaj wzór: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87_graniczna_(%C5%BCegluga)
Zgodnie z nim przy KLW na poziomie 8 metrów (a może tam jest jeszcze mniej - np 7?) wynika, że ten kadłub nie osiągnie więcej niż 7knots chyba, że wrzucisz silniki 1000KM i wejdzie w ślizg mimo, że nie jest to kadłub ślizgowy w żadnym momencie. Barki pływają szybciej gdyż mają dłuższą KLW - na poziomie kilkudziesięciu czy nawet wiecej m! Mała bareczka o KLW 24m "wyciąga" przez to spokojnie 12knots.

ps. nie wiem o czym piszesz sugerując, że nie znam się na logistyce??

Marzec 24, 2019, 20:08:08
Odpowiedź #83
  • *****
  • Wiadomości: 757
  • Od 10 lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
#grzegor74

Motorowy jacht wypornosciowy, nie bez powodu nazywany jest jachtem spacerowym. Wynika to z kształtu kadłuba. Takie łódki pływają max 14 km/h. Moc silnika niewiele tu daje. Na ostatnich targach w Dusseldorfie rozmawiałem na ten temat dość długo z dilerem takich łódek. Kupujący zamówił u niego jacht wypornościowy i kazał wsadzić silnik 400 koni. Zapewne myślał, że skoro przy 50 koniach ta łódka pływa ta 12 km/h to z taki motorem popłunie minimum 30 km/h. Niestety to tak nie działa. Nie popłynęła szybciej. To był jacht 12 metrowy. Dla próby posadzono na dziobie 12 ludzi aby go przebalastować na przód. Łodka poszła 15 km/h. Tyle w tym temacie.
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Marzec 24, 2019, 21:41:05
Odpowiedź #84
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 203
    • Łódź/Ślesin
  • Akwen: WPW
Opisałem Ci na PW mniej więcej jak wygląda takie przygotowanie łódki pod siebie bez żadnych dużych remontów, zakładając że kadłub, silniki, sterowanie i inne podstawowe cechy pływalności są ok.
Bayliner 2850 Contessa Fly Mercruiser 6,2 MPI
Sea-Doo spark 2016 110km

Marzec 24, 2019, 22:44:16
Odpowiedź #85
  • ***
  • Wiadomości: 226
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
Nicols jeśli policzyłeś tę łajbę to ok, ja tylko podpowiadam do czego francuzi są zdolni.
Jeśli w fr jest limit prędkości bez patentu, to oni zrobią wszystko by łódka limitu nie przekroczyła, cała reszta cywilizacji zrobi tak by przepis spełnić a łódką dało się pływać.
Nie wdaję się w obliczenia bo fachowcem od łódek to ja z pewnością nie jestem, ale płynąłem Weekendem z silnikiem 10 kucy i płynąłem Weekendem z silnikiem 25 kucy, różnica między nimi nie polegała wyłącznie na hałasie.
Oczywiście że cudów z prędkością nie zrobisz, ale jakoś tak nie uwierzę że po Renie pływają tylko barki i motorówki w ślizgu.
Co do logistyki....wiesz, nie obraź się,  ale dla każdego kto tylko liznął branży transportowej jasne jak słońce jest że łajby o wadze powyżej 2,5 tony w dodatku wymagającej pilota nikt za 5 ani 7 tysi nie przywiezie. Cenę którą podałeś uważam za trochę zbyt wysoką, jeśli dobrze poszukasz to 20% z niej urwiesz, więcej bankowo nie.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Marzec 24, 2019, 23:06:13
Odpowiedź #86
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Nikt nie mówi o 5tysiach kolego. Jest to 2200km i można to całkowicie spokojnie by zrobić za 1,2eur za 1km + 1000EUR za pozwolenia i pilotów po zachodzie i z 1kpln za pilota w PL czyli w granicach 3750EUR a nie 6500 - 7000 EUR. Co do Renu a w zasadzie Rodanu to dzisiaj miałem miłą rozmowę z człowiekiem który go pokonał jachtem żaglowym na silniku 17KM. Zajęło to mu dwa miesiące... Jednak się udało! Pozostaje tylko kwestia, że na tym jachcie jest jeden silnik koncerny PSA w nieznanej kondycji - tylko jeden i w razie W będzie klops. Oglądam tu jeszcze inną łódź z tym, że niestety jeszcze dalej na zachód jednak z dwoma silnikami każdy po 120KM Ford Lehman i łódka jeszcze większa bo lekko ponad 11m długa i 4m szeroka (oraz cięższa - 11,5 ton). Za to jej prędkość wynosi max 10knots i tak na spokojnie w cruisie 8knots bez większego wysiłku (co jest w sumie ciekawe zważywszy na opór falowy - ale tu chyba kształt kadłuba jest lepiej dopasowany?).

Marzec 25, 2019, 01:50:47
Odpowiedź #87
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
A tu z silnikami 2x volvo penta idzie w półślizgu jakimś:
https://www.youtube.com/watch?v=pjMGivQfp6s

Marzec 25, 2019, 18:25:37
Odpowiedź #88
  • *****
  • Wiadomości: 757
  • Od 10 lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Znam ten jacht na zdjęcach. Jest b. fajny. Oczywiście nie wiem w jakim jes stanie. I tym jachtem przepłyniesz morzem :)
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Marzec 26, 2019, 00:08:55
Odpowiedź #89
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
No poważnie się nad nim zastanawiam. Silniki są po remoncie tak jak i np teak na fly bridgu. Poza tym środek cały do roboty. Na szczęście kadłub/żelkoty wyglądają dobrze. Trasa by musiała wieść chyba przez Algierię po paliwo najpierw (po 0,3USD za 1l:) po czym po zalaniu z 2000l można by się puścić przez Giblartar w około Hiszpani, Portugalii przez zatokę Biskajską i dalej już na około Europy do PL...