Skocz do zawartości

trzecie wodowanie i woda w kadlubie?


kuki89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

czy skuter w srodku powiniem byc calkowicie suchy czy moze sie znajdowac troche wody po plywaniu i wywrotce?

 

po dachowaniu i nieumiejętnym postawieniu skutera ilość wody może być ogromna...

w ostatnią niedzielę byłem świadkiem zatopienia SD...po pierwszej wywrotce skuter był do góry dnem...postawiono go i OK(po takiej wywrotce miał pewnie z 50 litrów wody w kadłubie)...ale zamiast wsiąść pojedynczo i popływać 3 min aby odpompował wodę to zaczęli wsiadać na niego we dwoje ...a skuter nie miał wyporności i się "przewracał". Po 3 takich próbach SD wystawał z wody jedynie dziób - motorówka odholowała topielca SD do brzegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odlać wodę

otworzyć skorupę by wyschła (jak jest możliwość)

sprawdzić olej czy nie ma mleka

jak wsio ok odpalić i latać dalej i tak jak pisze kolega na początku dać odpocząć wszystkiemu pływając powoli

 

masz nalepkę w którą stronę odwracać skuter przy wywrotce ?

 

ps. czasem lepiej puścić wcześniej kiere niż trzymać się jej uparcie i wywracać skuter  ^-^

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odlać wodę

otworzyć skorupę by wyschła (jak jest możliwość)

sprawdzić olej czy nie ma mleka

jak wsio ok odpalić i latać dalej i tak jak pisze kolega na początku dać odpocząć wszystkiemu pływając powoli

 

masz nalepkę w którą stronę odwracać skuter przy wywrotce ?

 

ps. czasem lepiej puścić wcześniej kiere niż trzymać się jej uparcie i wywracać skuter  ^-^

 

wszystko się ogólnie zgadza...tylko, że mleko tworzy się po wymiksowaniu...po zatopieniu będą 2 ciecze niezmieszane :)

 

ogólnie próbować odpalić...jak nie odpali to wykręcić wszystkie świece i kręcić aby wydmuchać ew wodę z cylindrów i jak najszybciej do mechanika(suszenie, zmiana oleju, suszenie wiązek elektr. stykologii itd itd)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Jak pływasz tylko do przodu to woda jest czymś wyjątkowo nienaturalnym....

 

Ale auto wątku napisał:

"witam,

czy skuter w srodku powiniem byc calkowicie suchy czy moze sie znajdowac troche wody po plywaniu i wywrotce?"

 

Miałem na myśli odpowiedź na Jego pytanie.... ;D

 

Ps.: Po pięciu wywrotkach w krótkim odstępie czasu, skuter jest zazwyczaj tak napełniony, że nie wychodzi w ślizg.... 8)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chyba wada...?

 

4T - woda cofnięta z wydechu zaleje tłok - rozrusznik n ie zakręci silnikiem - trzeba odkręcić świece i wylać wodę kręcąc rozrusznikiem. Więcej konsekwencji praktycznie brak

2T - woda cofnięta z wydechu zaleje przez okno wydechowe komorę spalania, a następnie przez okno ssące zaleje wał i korbowody. Jeśli po takim wydarzeniu ktoś popływa 15-20 minut ma szanse urtować silnik. Jeśli zostawi sprawę "bo i tak nie odpala" ma gwarantowany remont silnika.

 

4T - tutaj stanowczo wygrywają

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie wszystko się zgadza. Ale...

Woda dostała się tylko do jednego cylindra i przy uruchamianiu pozostałe cylindry odpalają a ten zalany jest ostatni w kolejce.

Efekt - przygięty/skoszony korbowód.

Podobnie w 2T.

Jak kręcić to z wyłączonym zapłonem. Różnie to się realizuje. W zależności od marki i typu silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4T - jeśli woda dostanie się do jednego cylindra to pozostałe wcale nie odpalą, ponieważ rozrusznik zatrzyma się podczas suwu sprężania zalanego cylindera, nie mogąc sprężyć wody. Pozostaje wykręciś świece i kręcąc rozrusznikiem usująć niechcianego gościa z komory spalania.

 

2T - Woda przelewa się oknem wydechowym, przez komore spalania do okna ssącego, aby zalać korbowody i wał.

 

2T na wodzie był zawsze mniej trwały od 4T. W skuterach wodnych gdzie kontakt z wodą jest wybitnie bliski uwidaczniało się to ze wzmożoną siłą...

Najlepiej widać to w ekstremalnie pracujących stojakach:

4T - potrafi popracować i 150 godzin

2T - jak popracuje 30 godzin to znaczy że sternik mało go upalał...  ;D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...4T - jeśli woda dostanie się do jednego cylindra to pozostałe wcale nie odpalą, ponieważ rozrusznik zatrzyma się podczas suwu sprężania zalanego cylindera, nie mogąc sprężyć wody. Pozostaje wykręciś świece i kręcąc rozrusznikiem usująć niechcianego gościa z komory spalania...."

Przed suwem sprężania są jeszcze inne suwy do zrobienia, podczas których zawory są uchylone ( w zalanym cylindrze).

Może się trafić tak, że zanim dojdzie do suwu sprężania pozostałe cylindry odpalą! Wtedy kiszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...