Autor Wątek: Grecja  (Przeczytany 37712 razy)

Sierpień 31, 2014, 11:18:16
Odpowiedź #30
  • Kapitan Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 63
    • Wrocław no prawie
    • Jacht Tours Sp z o.o.
  • Akwen: Morze Jońskie
Jak już gdzieś wspomniałem, jestem tutaj 6 lat, dwa lata pływałem na czarterowanych jachtach i właśnie zbliża się ku końcowi 4 sezon kiedy mam tutaj swoje jachty, zaczynałem od 3 Delphi ze wspólnikiem, rozeszliśmy się po trzecim sezonie, ja zostałem tam gdzie zaczynaliśmy, na Lefkas i oprócz Delphi mam jeszcze jachty którymi zarządzam. Znam tutejsze realia i oferuje pełen zakres usług związanych z pływaniem i pobytem na Lefkadzie i pobliskich wyspach, mam w kraju wypożyczalnie minibusów, którą stworzyłem na potrzeby transferu załóg jachtów na ogół liczniejszych niż jeden samochód osobowy zabiera, na miejscu w Lefkas również znajduje się 9 osobowy samochód którym odbieram załogi z lotnisk. Mam tez lokalne kontakty na wypadek, gdy trzeba przerzucić więcej niż 8 osób.
Cały czas pracuje nad poszerzeniem oferty, temat, który mnie tutaj sprowadził no to forum, to motorówka serwisowa, która oprócz serwisowej funkcji ma służyć ewentualnemu wożeniu na sąsiednie wyspy polskich turystów z hoteli, stad nieco większa i pilothouse a nie typowy ścigacz.
Ciesze się, ze tak szybko pojawiają się nowe tematy, jest trochę czasu aby to poskładać, jak napisał "ogorek", bardziej skłaniam się do poszerzenia własnej floty niż do pośrednictwa, flotę mogę powiększać na dwa sposoby, zakupując sprzęt lub przyjmując w zarządzanie, a najlepiej łącząc oba.
Lubię wszystko co polskie, stąd zainteresowanie Parkerem.
Czekam na Wasze dalsze podpowiedzi.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2014, 21:01:06 wysłana przez DoktorJT »
Pozdrawiam
Darek

Sierpień 31, 2014, 20:37:22
Odpowiedź #31
  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Mam grupę 6 dorosłych + 5 dzieci wypróbowaną na razie tylko przez 4 dni na WPW na houseboacie LaMare. Będzie powtórka następną wiosną na pętli Żuławskiej lub Mazurach i jeśli potwierdzi się zgranie ekipy chciałbym wyczarterować coś w Grecji tak jak pisałem.
Skipper nie będzie potrzebny, każdy z trzech facetów ma doświadczenie jakieś na wodzie a jeden jest starszym sternikiem. Ja w Grecji byłem wiele razy, zawsze brałem samochód ale to nie to samo co dwa tygodnie na łódce dlatego chcę na początek mieć dobry "suport".
Rejs jaki planuję to typowo turystyczny, ekonomiczny, bez adrenaliny więc łódka raczej typu barka morska niż jacht ślizgowy, przy okazji więcej przestrzeni "hotelowej". Jestem też zainteresowany inwestycją w taki biznes ale najpierw warto zobaczyć to okiem konsumenta :-)

pzdr
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5

Sierpień 31, 2014, 21:20:59
Odpowiedź #32
  • Kapitan Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 63
    • Wrocław no prawie
    • Jacht Tours Sp z o.o.
  • Akwen: Morze Jońskie
Już w ubiegłym sezonie myślałem o Naut'kach Delphi, ale z nimi bardzo ciężko się dogadać, a wyjściowe ceny nie bardzo mnie satysfakcjonują, pojawiają się inni, ale na morze jednak przydają się jednostki około 40", a większość producentów skupiła się na śródlądziu.
Pozdrawiam
Darek

Wrzesień 02, 2014, 16:47:10
Odpowiedź #33
  • *****
  • Wiadomości: 3305
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
A czy można prosić o listę jachtów żaglowych którymi dysponujesz ?

Ilość miejsca i koszt wynajmu na tydzien.
Niestety ze skipperem bo nie mam pojęcia o żaglówkach :(
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 02, 2014, 17:56:58
Odpowiedź #34
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5966
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Kliknij na globusik...
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Wrzesień 02, 2014, 18:52:46
Odpowiedź #35
  • *****
  • Wiadomości: 3305
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Kliknij na globusik...

Serdeczne dzięki :)  Na razie jednak spróbuję pokręcić się przy brzegu jakimś RIB-em. Coś czuję, że będę płakał za spalaniem jakie miałem w pontonie ... Ale z drugiej strony nie odwiedziłem większości miejsc które miałem zaplanowane przez zafalowanie akwenu. Stąd drugie podejście za rok
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2014, 19:02:42 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 05, 2014, 09:33:57
Odpowiedź #36
  • Kapitan Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 63
    • Wrocław no prawie
    • Jacht Tours Sp z o.o.
  • Akwen: Morze Jońskie
Już w ubiegłym sezonie myślałem o Naut'kach Delphi, ale z nimi bardzo ciężko się dogadać, a wyjściowe ceny nie bardzo mnie satysfakcjonują, pojawiają się inni, ale na morze jednak przydają się jednostki około 40", a większość producentów skupiła się na śródlądziu.

Właśnie przeglądałem inną jednostkę, ale dopiero oni poszaleli z ceną 195000 euro za 40" wypornościowej motorówki to już chyba abstrakcja.
Pozdrawiam
Darek

Wrzesień 05, 2014, 11:16:23
Odpowiedź #37
  • *****
  • Wiadomości: 3305
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ale ta jednostka w specfikacji nawet nie ma "wód przybrzeżnych" (o ile mnie pamięc nie myli).
Więc to wogóle nie ten target. Wejdź na tym forum w poddział Chorwacja (Dział Akweny) i tam ktoś opisywał wynajem i podróz jednostką po CRO. Wynajem na dwa tygodnie 15 tys PLN (trochę sporo) .

>>> znalazłem ten wątek: http://forum-motorowodne.pl/chorwacja/sukosan-primosten-rogoznica-milna-bol-hvar-sibenik/

Ja robiłem rozeznanie z wynajmem RIB-ów na Peloponezie czy południu Krety - nawet dzwoniem do urzędu miasta Nafplio ale kicha. Wszystkie takie serwisy są blisko Aten. Do tego mieli w ofercie RIB-y róznej wielkości a teraz głownie oferują Scorpio powyżej 8m z silnikiem 250 KM. Nie wiem czemu zrezygnowali z mniejszych jednostek. Mogę się domyślac, że OLIMPIC 500 słąbo się spisywała przy falach i wietrze - ale to moje gdybanie.

Z tego co pamiętam to wynajem na dzień takiego dużego SCORPIO z silnikiem 250 KM to było 200 EUR a przy dwóch tygodniach schodzili na 150 EUR tylko dowóz w rejon NAFPLIO to była zaporowa cena 1000 EUR.

Czy byliy chętni wynajmować od @DoktorJT RIB-a BRIG Navigator 570 z silnikiem HONDA 100 KM ?
Bo rozpatruję opcję trzymania łodki w Grecji do swojej dyspozycji lub użyczenie wspomnianej osobie do wynajmu.

Sam nie będę wynajmował bo uważam, że taki serwis musi za sobą ciągnać koniecznosć przebywania na miejscu, możliwości pomocy (łodka serwisowa) - które to rzeczy posiada już @DoktorJT. Z drugiej strony nie mam pojęcia czy będzie zainteresowanie właśnie taką jednostką. W standardzie ma sporo (jak na RIB-a).

http://www.brig-ribs.com/ribs/navigator/n570/.

Ja będę używał tej łodki do exploracji dzikich plaż, bezludnych wysepek. Dam znać jak się sprawdzi na forum.
Chcę też móc dopłynąć do jakiejś wioski - tam przenocować (ale na kwaterze - nie na łódce) i kontynować zabawę nazajutrz
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2014, 11:48:18 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 17, 2014, 21:01:19
Odpowiedź #38
  • *****
  • Wiadomości: 879
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Jońskie
Jak nie będzie wiało to rib będzie się nadawał do pływania,  ale w strefie przybrzeżnej.
Jeżeli ktoś chce pływać  od wyspy do wyspy to rib jest za mały, chyba że rano od 8-12 tej.
Wystarczy że prom Hellenic Lines przepłynie  koło Ciebie i masz półtorametrową falę.
W tym roku pływałem na Sporadach Północnych.
Pierwszego albo drugiego września  pomiędzy Skiathos i Skopelos wiało 6-7 bft i  fale były 4 metrowe.
Dwie godziny wcześniej kropił lekki deszczyk i wiało 1-2 i nikt nie spodziewał się takiej zmiany.
Rozmawiałem o tym wieczorem z kapitanem promu turystycznego Elizabeth, który wypływa z Achillio na Skiathos.
Mówił, że naprawdę było nieprzyjemnie.Ja nie wypływałem bo objeżdżałem w tym dniu na kładzie Skiathos.
Tydzień temu na zatoce Diavlos Trikeriou szedłem o 15-tej z N na  SW.Dopóki byłem osłonięty przez Trikeri  nie bylo problemu,  ale niestety kiedy pólwysep przestał osłaniać nagle zrobiło się 5 bft.Nie tylko dla riba to już za dużo.
Moja łódż  waży zatankowana, z  wodą etc. 2 tony, ma wysokie burty, kategorię B, a mimo to schroniłem się porcie.
4 bft po południu na wodach Grecji to norma,  więc  uważam że inwestycja w riba nie spełni oczekiwań.

Pozdrawiam
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Wrzesień 18, 2014, 16:26:32
Odpowiedź #39
  • *****
  • Wiadomości: 3305
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
@woj70 ale ja pływam latem w rejonach o bardzo stabilnej pogodzie (co prawda wieje jak skur******)

Czyli zatoka Argolidzka na Peloponezie i południe Krety. Pływam zgodnie z moimi uprawnieniami - czyli 2 mile morskie od brzegu. Odpada od wyspy do wyspy.

Czyli na południu Krety ... Tam wieje 4-6 BF ale fale są max 50cm 1m.
Burzy tam nie widziałem przez 6 lat a jestem zawsze cały lipiec.

Zatoka argolidzka to wypad na Hydrę (płynie się wzdłuż brzegu a potem (o ile mnie pamięc nie myli to 3 km od brzegu)

Wogóle nie miałem na myśli podróży pełnomorskich. Zawsze wzdłuż brzegu. Miejscowi na południu Krety mają głownie RIB-y właśnie i standardem jest 4.5 - 5m i silnik 50 - 100 KM
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 30, 2014, 09:08:49
Odpowiedź #40
  • *****
  • Wiadomości: 3305
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ja miałem te wszystkie dokumenty i ubezpieczenie ale przed wyjazdem w 2014 (pontonem) nie mogłem znaleźć informacji "co należy mieć"


Poniżej artykul o nowym podatku od łodek (ale dotyczy jednostek powyżej 7m)
http://www.cruising.org.uk/news/greektax

Ciekawe fakty z tego artykułu:
Schengen entry document.)
PP permission is no longer needed (a) when arriving in each harbour (b) to haul out (c) to re-launch (d) to leave harbour (e) to change crew lists
To fish from a boat, licences are no longer required
The port police should otherwise only be contacted if there is accident or injury at sea.

W artykule tym jest interesująca informacja o obowiązkowym posiadaniu ubezpieczenia:
Insurance Certificates

Insurance certificates should cover the amounts listed below:

Ships of total tonnage smaller than 300 gt are obliged to have insurance for:

i) civil liability for bodily harm or death of the passengers and third parties because of collision, crash, sinking or any other cause. The insurance sum is fixed to fifty
thousand (50.000) euros per passenger and cannot be less than five hundred thousand (500.000) euros per event.

ii) civil liability for material damage of the passengers and third parties because of collision, crash, sinking or any other cause. The insurance sum is fixed to one
hundred and fifty thousand (150.000) euros.

iii) Cause of sea pollution. The insurance sum is fixed to one hundred and fifty thousand (150.000) euros.

b. The insurance contract is drawn up in Greek or English.

The old limits (which is what most policies covered in 2013) were €300,000 for bodily injury or death, €150,000 for third-party, and €90,000 for sea pollution. If you do not have a certificate covering this year's limits, contact your insurers to obtain a new certificate.

Kolejna strone http://greece.angloinfo.com/lifestyle/sports-and-leisure/sailing-and-boating/ i lista rzeczy, które powinny być na łodce (w sensie dokumentów):

For comprehensive information on sailing legislation in Greece: Click here (PDF)
When sailing in Greece, the following documents are required on board:

Original registration document of the boat
Ship's radio licence
Original insurance document (with translation in Greek if applicable)
Radio operator's certificate of competence
Proof of VAT status for boats from the EU
Foreign boats should fly a courtesy Greek flag

Jak mnie 'coast guard' sprawdzał to miałem wszystko za wyjątkiem dwóch ostatnich pozycji ale się nie pytali o nie.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Sierpień 14, 2017, 14:33:36
Odpowiedź #41
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • łódka wypornościowa
    • Nowa Sól
  • Akwen: Odra środkowa
Właśnie wróciłem z dwutygodniowego rejsu po morzu Egejskiem.
Trasa: wyspa Limnos, pólwyspy tzw."trzy palce", Saloniki,Agios Kampos, wyspa Skiathos,Kammena Vourla,Chalkis,Lawrio.
Łódka :stary holenderski Neptunus 145.
Postaram się sukcesywnie,wstawić zdjęcia z całej trasy.


Wyspa Limnos, główna miejscowość, Mirina ,widok na port małych łódek.

Mirina port


Nasza "Shirina"gotowa do drogi, obok żaglówka z RPA.


Wewnątrz.


Plaża na Limnos .


Podobno ostatni deszcz w lipcu był tutaj 20 lat temu.

Opuszczamy wyspę Limnos.



W drodze do salonik stajemy na noc na kotwicy.



Górne stanowisko sternika.




Kotwiczymy na noc przy plaży Nea Potidaia.
 



Kanał Potidaia, przecinający u nasady półwysep.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2017, 15:12:37 wysłana przez agron77 »
Pozdrawiam

Sierpień 14, 2017, 16:05:23
Odpowiedź #42
  • *****
  • Wiadomości: 879
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Jońskie
Opisz coś więcej, samą łódź, czy czarter, czy nie, porty i mariny na Halkidiki etc.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Sierpień 15, 2017, 10:54:40
Odpowiedź #43
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • łódka wypornościowa
    • Nowa Sól
  • Akwen: Odra środkowa
Łódka to stary ,holenderski, Neptunus 145 z dwoma silnikami Volvo Penta , nieczarterowany.
W rejonie Halkidik staliśmy dwie noce na kotwicy oraz trzy dni w marinie w Salonikach.

Poniżej kilka zdjęć z Salonik.













Tankowanie po "grecku"




Pozdrawiam

Sierpień 15, 2017, 12:26:48
Odpowiedź #44
  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Zacnie jest mieć taką relację na Naszym forum, to nurkowanie to jakaś techniczna sprawa, straciliście kotwicę?

pzdr
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5