Skocz do zawartości

Honda 50 telepie?


Ciosiu1987
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupilem lodke z silnikiem honda 50, stala cala zime z paliwem w baku, odpalilismy po zimie sprawdzic silnik i od strzala zapalil tylko wydaje mi sie ze albo ma za male obroty albo dziwnie telepie na wolnych obrotach, jestem nowy w temacie to moja pierwsza lodka i nie wiem czy powinien rowno pracowac czy sie lekko telepac na owlnych obrotach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze odpalenie po zimie.

Silniki były demontowane, do zbiornika paliwa nie dotykaliśmy się ;)

https://www.facebook.com/michal.majkelowaty1234/videos/1169160333102736/

 

Nie sądzę aby przyczyną telepania była woda.

Może trzeba troszkę przepalić silnik. Może pracuje na ssaniu?

Może olej był nalany do cylindrów.

A do benzyny dolej troszkę denaturatu, jakby to problem wody był.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalalem nowe paliwo i lipa dalej to samo na wolnych obrotach, czasami silnik zgasnie bo obrpty sa za male. jak ssanie pociagne lekko to silnik dziala prawidlowo. zauwazylemn tez jak by plamy paliwa albo to tluszcz jakis kolo spodziny, nie wiem czy ma tak byc, widoczne jest to na wodzie gdy silnik zgasze po pracy. plamy sa bardzo male nieregulane jak by cos wyciekalo, nie jestem pewiem czy tak ma byc bo to moja pierwsza lodka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie wyjmuj gaźnika. Jeśli nie są to podstawowe drobiazgi, które podałem w pierwszej poradzie to zrób podstawowy zestaw sprawdzeń. Czy jest iskra na obu świecach, jeśli tak to czy silnik nie zalewa świec? Czy paliwo jest podawanie nieprzerwanie? Jeśli wszystko jest ok to warto spróbować regulacji składu mieszanki i wolnych obrotów. Dopiero gdy nie będzie reakcji na regulacje trzeba wyciągać gaźnik ale to już lepiej nie na wodzie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem i na 1 gaźniku po wyciągnięciu kabla brak reakcji na wolnych obrotach ale za to przy wyższych obrotach gdy odepne kabel to reaguje więc podejrzewam że pierwszy gaźnik jest przypchany, po drugie nie ma takiej mocy jak powinien. Jak ustawić optymalnie obroty na każdym gaźniku, jest jakaś regułka do tego? Obrotomierz mi nie działa więc nie wiem kiedy będzie dobrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym miał dwie lewe ręce to zgłosił bym się do mechanika od silników zaburtowych, po to jest forum żeby dojść do rozwiązania problemu wspólnymi siłami więc takie rady zatrzymaj sobie dla siebie

 

Silnik gotowy, chodzi jak nówka i pali na dotyk

 

edit musti - nie piszemy postu po postem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, którzy odsyłają do mechaników mają rację, skąd mogą wiedzieć, że masz o tym trochę pojęcia? Często niestety bywa tak, że Ktoś kompletnie zielony przychodzi tu oszczędzać swoje pieniądze kosztem czasu innych, nie mając nawet zamiaru samemu się zaangażować, poczytać trochę itp. Po prostu czekają na gotowe rozwiązanie a to nie zawsze jest możliwe na odległość nawet jeśli doradcy są bardzo cierpliwi ;-)

I uruchom koniecznie obrotomierz, to podstawa do wyciągania wniosków czy wszystko ok, także z trymem itp.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym miał dwie lewe ręce to zgłosił bym się do mechanika od silników zaburtowych, po to jest forum żeby dojść do rozwiązania problemu wspólnymi siłami więc takie rady zatrzymaj sobie dla siebie

 

Silnik gotowy, chodzi jak nówka i pali na dotyk

 

edit musti - nie piszemy postu po postem

 

Napisałem tak, bo czytając Twój pierwszy post doszedłem do wniosku, że nie masz o tym kompletnie pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może byś podał jakiś rocznik tej hondy zanim ją porozkręcasz i ,,poregulujesz". Instrukcję obsługi czytałeś?

Może maszyna gwizda(gwizdała) tylko operator....

Wiesz chociaż jak się uruchamia ssanie w tej hondzie? Są różne rozwiązania. Jest np. taki ,,cwancyk" z dźwignią gazu, inny niż u konkurencji  ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko było ok w tamtym sezonie, silnik na zimę stał na zewnątrz i teraz dopiero zaczęły się problemy po zimowym odpaleniu, świece nowe, paliwo nowe, Gaźniki przeczyszczone i nowe uszczelki, ciepły pali bez problemu i wydaje mi się że niema takiej mocy jak powinien z tego co oglądałem filmiki z tamtego roku. Podejrzewam że to tylko odpowiednia regulacja gaźnika ale nie wiem jak to zrobić odpowiednio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...