Autor Wątek: HONDA BF 10 Brak mocy słabe obroty  (Przeczytany 3368 razy)

Marzec 31, 2019, 12:25:10
Odpowiedź #15
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Złotów
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Z trymem nie kombinowałem na wodzie miałem co najwyżej na 2 stopniu. Zrobiłem teraz pomiary :
trym na 1 stopniu: od spodu do płytki 11 cm
trym na 2 stopniu: od spodu do płytki 9 cm
trym na 3 stopniu : od spodu do płytki 6 cm
trym na 4 stopniu : od spodu do płytki 2,5 cm
Wymiar brałem z końca płytki kawitacyjnej przy trymie na 4 robi się spory kąt i na początki płytki mamy 5 cm a na końcu 2,5
Nie próbowałem tych ustawień na wodzie, może od tego zacznę, czyli ustawienia trymu, ewentualnie zabiorę podkładkę około 4-5 cm i zobaczę czy będzie poprawa
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2019, 12:36:48 wysłana przez hakfinus »

Marzec 31, 2019, 12:46:41
Odpowiedź #16
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5985
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
W trymie nie chodzi o odleglosci tylko kat względem dna łodzi.  Teraz masz za nisko i dziób będzie dociskany, przez co na pewno tracisz na prędkości.  Musisz ustawić aby było prostopadle do dna.
Inaczej - pływa kawitacyjna ma być równolegle do dna.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Marzec 31, 2019, 17:41:50
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 1268
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Jest około 48,5 - 49 cm


Masz nietypową wysokość pawęży, pomiędzy S(38cm) a L(58cm). Taką właśnie stopę miał mój staruszek silnik dlatego podnosiłem pawęż. Tak jak pisałem, podniesienie silnika o 10cm to już poważniejsza operacja, zmierz jaka jest faktyczna wysokość pawęży bo może wyjdzie mniej a to już będzie łatwiejsze do ogarnięcia.
Te odległości co podajesz w poziomie nie mają znaczenia, po prostu przestaw silnik o jedno oczko w górę. Dużo to nie zmieni ale zero fatygi a już złapiesz może minimalną poprawę. Więcej uzyskasz wyrównując płytę nad śrubą ze spodem łodzi, na końcu dałbym śrubę o skoku mniejszym o 1-2 cale(działaj w tej kolejności).

pzdr
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5

Marzec 31, 2019, 17:48:37
Odpowiedź #18
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Złotów
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Chce podnieść i ustawić w wyrównać płytę z spodem łodzi.  Teraz pytanie czy wyrównać do wysokości początku stępki czyli spodu pawęży. Stępka w tej łodzi jet podniesiona przy pawęzy i idzie pod kątem w dół o kilka centymetrów.

Marzec 31, 2019, 17:50:16
Odpowiedź #19
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2699
  • MF 645 +Y175
  • Akwen: Wody lokalne
A ja mam odmienne zdanie:-) podnieś maksymalnie ile możesz na brakecie do góry. Pózniej jesli masz ochotę to dopiero zabawa ze śrubami, ale wiem ,że to dużo nie wniesie do tematu.

Marzec 31, 2019, 17:51:41
Odpowiedź #20
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Złotów
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Próbowałem  podnieść o grubość łaty i wygląda że tak będzie dobrze. Poskręcam tą łatę z sklejką i przymocuję do pawęży. Czy podczas przewożenia silnika na łódce taka przeróbka wytrzyma obciążenia ?? Silnik waży około 50 kg niby nie dużo ale ....

Marzec 31, 2019, 17:51:47
Odpowiedź #21
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2699
  • MF 645 +Y175
  • Akwen: Wody lokalne
Anie  A , ani B , Ty masz podnieść silnik do poziomu plyty kawitacyjnej ze stepką łodki. A płyta kawitacyjna to jest to co masz pod kwadratową anodą.

Marzec 31, 2019, 17:55:53
Odpowiedź #22
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Złotów
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Tak, rozumiem. Płyta kawitacyjną podniosę do punktu A.  Ciężko będzie to zrównać ale jak będzie około 2 cm poniżej to chyba już źle nie będzie.

Marzec 31, 2019, 19:15:37
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 3029
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Ja myślę że szkoda zachodu,  podnieść  możesz ale nie Będzie , sadysfakcji

Marzec 31, 2019, 19:16:57
Odpowiedź #24
  • ****
  • Wiadomości: 281
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Bez jaj to jest tylko 10 koni. W klubie wioślarskim mam cameo na 15 koniach i jak to wejdzie w ślizg to juz płynie ledwo te 30 km ale samo wejście w ślizg jest na rzęsach ...

Marzec 31, 2019, 19:34:01
Odpowiedź #25
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Złotów
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Ja nie potrzebuję rakiety i nie wymagam cudów od silnika 10, ale oglądałem filmik użytkownika takiej samej łodzi z silnikiem 9.9 i widzę że idzie znacznie lepiej. Poniżej 2 filmiki do porównania :
https://www.youtube.com/watch?v=3bdBBd6MNY8
https://www.youtube.com/watch?v=3NAFx3XgEXs
Słychać że mój nie wkręca się na obroty.

Marzec 31, 2019, 19:50:53
Odpowiedź #26
  • ****
  • Wiadomości: 281
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Wystarczy ze ten na filmie ma kilka kilogramów mniej w odpowiednim
Miejscu i płynie. Daj sobie powiedziec , że lawirujesz na granicy ślizgu . Tu ma znaczenie wszystko chociażby rufa tej łódki a na zdjeciu niestety widać hamulec ... silnik nie chce wykręcić bo ma ciezko , pewnie jak bys przełamał granicę wyporu to by odkręcił . W małej skali na śrubach , dnach i ślizganiu się nie chwaląc zjadłem zęby.. brakuje Ci mocy i tyle .

Marzec 31, 2019, 20:07:25
Odpowiedź #27
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Złotów
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dziękuję Mike za rady. A czy według ciebie podniesienie silnika aby płytka kawitacyjna była na równo z stępką coś da czy nie. Tak jak pisałem wcześniej jest około 10 cm poniżej stępki. Pytam bo nie wiem czy brać się za podwyższenie pawęży czy dać sobie spokój.  A czy takiej Hondzie BF 10 można zwiększyć troszkę mocy ??

Marzec 31, 2019, 20:14:01
Odpowiedź #28
  • ****
  • Wiadomości: 281
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Da na pewno, choćby tyle, że nie będziesz wlókł w wodzie tego co nie potrzeba .  Jeżeli możesz to ciężkie rzeczy daj bliżej dziobu . Trym silnika to sprawa istotna i musisz jakoś odkleić dziób od wody a więc silnik na wyższy ząbek . Czy da się moc zwiększyć nie wiem. 15 i 20 są na tym samym bloku . 10 pewnie jest mniejsza .

Marzec 31, 2019, 20:38:18
Odpowiedź #29
  • ****
  • Wiadomości: 499
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Weź to przeanalizuj pod kątem zjawisk fizycznych... Twoja śruba jest dalej od "osi obrotu" niż powinna. Zamiast pchać ma tendencję do obracania łodzi wokół osi obrotu którą jest punkt montażu silnika. Dodatkowo trymem pogłębiłeś te zjawisko.
Tak informacyjnie... 10 konny silnik kupiłem na ten sezon by te 30km na godzinę pływać 50kg pontonem... Na prawdę oczekujesz cudów od stosunkowo słabego silnika. Do mojej skorupki o masie ok 250kg szykuję 30 konny silnik i tez nie oczekuję latania po wodzie.
Kolibri 330
Flipper 450