Skocz do zawartości

HONDA BF 10 Brak mocy słabe obroty


hakfinus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam silnik honda BF 10 z roku 2015. Do silnika dołączona jest łódka Dreamline 4.3 o całkowitej masie 200 kg. Najlepszy wynik w prędkości na jeziorze przy flaucie to 16 km/h wydaje mi się to słaby wynik. Przeglądałem filmiki na yt i przy tym silniku w zależności od łódki użytkownicy osiągają minimum 25 km/h a norma to ponad 30 km/h. Nadmieniam iż wymieniłem śrubę na nową 9 1/4 9, wcześniej była zamontowana 9 1/4 9 3/4 ale była mocno zniszczona dlatego wymieniłem a osiągi się nie zmieniły. Przy wypadzie na zatokę miałem okazję zmierzyć na jakie obroty wchodzi silnik i przy starej  śrubie 9 1/4 9 3/4 silnik wchodził maksymalnie na obroty 4500 przy 2 osobach na łódce.

Odnoszę wrażenie jakby silnik miał jakiś ogranicznik obrotów lub mocy, czuć moc jak manetka dochodzi do połowy potem od połowy na maxa nie odczuwam żadnego przyśpieszenia ani zwiększenia obrotów, może w manetce jest jaiś ogranicznik ??

Proszę o poradę co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć a wiec wirnik pompy wody mocy tobie nie doda:) ale trzeba wymienić by nie przegrzać silnika.

następnie powiedz dokładnie jaką masz śrubę tj np 3 x9 1/4 x 10  gdzie pierwsza liczba pokazuje liczbę łopat druga pokazuje rozmiar czyli średnicę ostatni rozmiar pokazuje skok. o ile rozmiar w calach 3/4 i 1/2 to jest często spotykana rzecz to skok przeważnie jest o pełną wartością i zmienia się o cal lub 2 cale.

 

jeżeli miałeś śrubę o średnicy 9 i 3/4 a skok np 12 a zmienisz na 9 i 1/4 12cali to podkościelni i obrotów za bardzo nie zbijesz

 

musisz wiedzieć jaki masz skok śruby i zmienić. podaj jaki dokładnie masz skok śruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jeszcze być źle zamontowany silnik:) śruba powinna być 9 lub 10 max cali do takiej łodzi :)

ja przy solarze 360cm ledwo w 2 osoby wchodziłem w ślizg przy 2 osobach przy 3 nie było szans:).

 

 

zobacz jeszcze ustawienie trymu na pawęzy może masz źle ustawiony i łódź ci nie wejdzie za nic w świecie w ślig przełóż blokadę bliżej lub dale zależy od tego na jakim ustawieniu obecnie pływasz:).

Najgorzej to wejść w ślizg(przełamać tą barierę) potem nagle każdy silnik jakby odstawał mocy:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według opisu jaki znalazłem w necie ta łódź ma pawęż o wysokości 508mm, Ty powiadasz, że płyta kawitacyjna jest 80 - 90mm poniżej dna. Czyli masz silnik z długą stopą a pawęż została obniżona do silników z krótką i dlatego część mocy idzie na unoszenie dziobu łodzi zamiast na jej pchanie. Najlepiej zrób i załącz zdjęcia. Poza tym to jednak tylko 10KM i przy braku zapasu mocy każda bzdurka poważnie obniża osiągi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kucy by nie było, nie dokręcanie obrotów to źle dobrana śruba, może nie dokręcać te 500obr jak jest więcej osób na pokładzie albo pod silny wiatr ale niecałe 5tyś to jak dla mnie za duży opór na śrubie(za duży skok albo co rzadziej się zdarza za duża powierzchnia łopat). Przechodziłem to na mojej poprzedniej łódeczce a ważyła 150kg przy 3,6długości, silnik był wiekowy, 12koni, tu nie ma co żałować zakupu śrub, ew.mocno przestrzelone potem sprzedać a z jedną sobie zostawić jako zapasową.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta kawitacyjna jest aż 10,5 cm poniżej, czy uda mi się podnieś aż o tyle pawęż ?? Ja nie potrzebuję demona prędkości ale użytkownicy takiej samej łodzi z takimi silnikami pływają 30 km / h i więcej.

Podaję jeszcze link jak słabo radzi  sobie moja łódka z tym silnikiem, osiagi to max 17 km/h.

https://www.youtube.com/watch?v=3NAFx3XgEXs

20190331-100250.thumb.jpg.1f32861ff8a90b34bff2af807713722a.jpg

20190331-100317-hdr.thumb.jpg.e3e5bb62320a09118513008aa379fede.jpg

20190331-100433-hdr.thumb.jpg.e45136bd435289cc14840ba8f5398497.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że masz tu trzy problemy, które mają wpływ na osiągi, jeśli pływasz na takim ustawieniu trymu jak na zdjęciu to daj oczko albo dwa w górę, kolumna powinna być w miarę prostopadle do lustra wody, u Ciebie dociska dziób. Stopa za długa do pawęży(przerabiałem to u siebie, podnosiłem o 6cm ale nie odczułem poprawy osiągów dopóki nie dobrałem śruby). 10cm trudno będzie podnieść tak prostą metodą jak ja to zrobiłem, nie lepiej kupić silnik z krótszą kolumną? Ile masz od pawęży do linii spodu łódki?

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z trymem nie kombinowałem na wodzie miałem co najwyżej na 2 stopniu. Zrobiłem teraz pomiary :

trym na 1 stopniu: od spodu do płytki 11 cm

trym na 2 stopniu: od spodu do płytki 9 cm

trym na 3 stopniu : od spodu do płytki 6 cm

trym na 4 stopniu : od spodu do płytki 2,5 cm

Wymiar brałem z końca płytki kawitacyjnej przy trymie na 4 robi się spory kąt i na początki płytki mamy 5 cm a na końcu 2,5

Nie próbowałem tych ustawień na wodzie, może od tego zacznę, czyli ustawienia trymu, ewentualnie zabiorę podkładkę około 4-5 cm i zobaczę czy będzie poprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trymie nie chodzi o odleglosci tylko kat względem dna łodzi.  Teraz masz za nisko i dziób będzie dociskany, przez co na pewno tracisz na prędkości.  Musisz ustawić aby było prostopadle do dna.

Inaczej - pływa kawitacyjna ma być równolegle do dna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest około 48,5 - 49 cm

 

 

Masz nietypową wysokość pawęży, pomiędzy S(38cm) a L(58cm). Taką właśnie stopę miał mój staruszek silnik dlatego podnosiłem pawęż. Tak jak pisałem, podniesienie silnika o 10cm to już poważniejsza operacja, zmierz jaka jest faktyczna wysokość pawęży bo może wyjdzie mniej a to już będzie łatwiejsze do ogarnięcia.

Te odległości co podajesz w poziomie nie mają znaczenia, po prostu przestaw silnik o jedno oczko w górę. Dużo to nie zmieni ale zero fatygi a już złapiesz może minimalną poprawę. Więcej uzyskasz wyrównując płytę nad śrubą ze spodem łodzi, na końcu dałbym śrubę o skoku mniejszym o 1-2 cale(działaj w tej kolejności).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem  podnieść o grubość łaty i wygląda że tak będzie dobrze. Poskręcam tą łatę z sklejką i przymocuję do pawęży. Czy podczas przewożenia silnika na łódce taka przeróbka wytrzyma obciążenia ?? Silnik waży około 50 kg niby nie dużo ale ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...