domino19140291 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Witam, jestem nowy na forum ale nie jest to mój pierwszy post tutaj bo wcześniej przywitałem się w innym dziale. Od pewnego czasu przymierzam się do przeróbki swojego silnika z rumpla na zdalne sterowanie (manetki + kierownica) bo siedzenie na burcie przy dłuższych dystansach do przyjemnych nie należy. Co się zorientowałem w kwestii przeróbki samego silnika nie biorąc pod uwagę pozostałego oprzyrządowania to to że potrzebny jest zestaw taki oto: http://s2.ifotos.pl/mini/zestawjpg_rxsrwxn.jpg (przy okazji jeśli to możliwe prosiłbym bardziej obeznanych aby mniej więcej opisali jakie elementy są na tym zdjęciu) Jak zwykle jest ale ... Pan z hondy poinformował mnie że i owszem jest to potrzebne ale i tak nie będzie się dało silnikiem skręcać bo konieczna jest wymiana jarzma na takie z uchwytem do cięgna sterowego. Teraz moje pytanie. Czy faktycznie jest konieczna wymiana jarzma ? Może da się to wykonać samemu jeśli ktoś ma smykałkę ? :) Za wszelką pomoc w tym temacie serdecznie dziękuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Jak dasz takie uniwersalne ustojstwo, to podłączysz i będzie skręcać... http://www.motorowki.pl/e-sklep/galerie/u/uchwyt-mocujacy-ciegno-s_1741_m.jpg http://www.motorowki.pl/e-sklep/index.php?p1040,uchwyt-mocujacy-ciegno-steru-s40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domino19140291 Opublikowano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 To by zdawało egzamin tyle że z tego co widzę to nie ma jak tego zamocować do pawęży. Nie napisałem że silnik jest zamocowany w pontonie hondy T35AE więc poszukiwałbym jakiegoś rozwiązania które można by tu zastosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 No to musisz pokombinować z innym, może jakoś to przymocować do pawęży? http://www.motorowki.pl/e-sklep/galerie/u/uchwyt-mocujacy-ciegno-s_1739.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domino19140291 Opublikowano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 No to już ma ręce i nogi tylko wirtualnie wszystko ładnie to wygląda a w praktyce może nie być tak różowo :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 No to już ma ręce i nogi tylko wirtualnie wszystko ładnie to wygląda a w praktyce może nie być tak różowo :( przeróbka hondy nie jest wcale taka różowa... przelicz koszty - kiedyś chciałem tak zrobić z 15-ką... koszt przerastał nową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domino19140291 Opublikowano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 No to już ma ręce i nogi tylko wirtualnie wszystko ładnie to wygląda a w praktyce może nie być tak różowo :( przeróbka hondy nie jest wcale taka różowa... przelicz koszty - kiedyś chciałem tak zrobić z 15-ką... koszt przerastał nową Chyba nie - liczyłem w miarę dokładnie to myślę że w przedziale 2000-2500 można się zmieścić spokojnie. Co do kwestii jak to rozwiązać z tym sterowaniem to trzeba by było mieć wszystko na tacy i poprzymierzać jak to zrobić na pewno by się jakieś wyjście znalazło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 w takim razie czekamy na rezultaty ;) liczyłeś koszt manetki? ewentualnie jeszcze rozrusznika? ;D rozumiem, że cięgna oraz układ kierowniczy z cięgnem kierowniczym(zwykły coś około 550zł-600zł) też liczyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domino19140291 Opublikowano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Jeszcze czekam na odp z hondy odnośnie paru rzeczy i wtedy zobaczę jak się sprawa będzie miała. Planuje się za to zabrać gdzieś w lipcu na wakacje. Priorytetem jest usztywnienie podłogi w pontonie ;) Jak się z tym uporam to i przedstawię może jakąś fotorelacje w innym dziale ^-^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domino19140291 Opublikowano 15 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Dowiedziałem się co jest potrzebne żeby przerobić ten silnik na zdalne sterowanie. Potrzebne są następujące części: - zestaw nr. 06532-ZY0-000HE – 688.80zł. - blaszka nr. 53234-ZW9-830 - 94.05zł. - łącznik do sterociągu – 250zł. - jarzmo umożliwiające przeprowadzenie przezeń sterociągu – 7 500ZŁ. - manetka o nr. 24800-ZY1-812 – 2352,44zł. - ciegna gazu i biegu – około 400zł za 1szt podsumowując chyba ich POJE..... Gdyby nie cena tego jarzma to można się jeszcze skusić. Myślę że można bez problemu zastosować takie rozwiązania jak przedstawił wyżej musti bez konieczności wymieniania jarzma. Tak na moje oko to jarzmo potrzebne by było tylko do tego żeby można było podnosić silnik bez konieczności odpinania sterociągu ale może się mylę. Jedyne co właściwie chyba jest niezbędne z tych części to ten zestaw pierwszy bo umożliwia zdalne sterowanie gazem i biegami Pozostałe rzeczy na pewno można zastąpić tańszymi np. manetkę można dać inną W każdym bądź razie będę dalej temat drążył i myślę że zrobię to po swojemu i będzie działać. Prosiłbym jeszcze o jakiś komentarz co sądzicie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Przepraszam, że spytam? To Ty chcesz tym pontonem zdalnie sterować? Z brzegu? Czy jak? A te długie dystanse to po jakich akwenach robisz, że tak niewygodnie jest na miękkiej burcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domino19140291 Opublikowano 15 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 jestem w trakcie zakupu czegoś sztywnego :P i chciałem dorobić zdalne sterowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Zdalne sterowanie kojarzy mi się ze sterowaniem na odległość. Stąd moje pytanie? Co chcesz sterować i na jaką odległość? ;) Ale rozumiem, że aktualnie nie potrzebujesz zdalnego sterowania? Nic jeszcze nie kupiłeś? Takie sobie teoretyczne rozważania ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 jestem w trakcie zakupu czegoś sztywnego Jak będzie coś nowego, to te patenty które proponowałem pomogą zastąpić to "jarzmo". ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domino19140291 Opublikowano 15 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 zdam relacje jak już uda mi się to poskładać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domino19140291 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Odgrzeję kotleta bo mam pewne pytanie do Szanownego Grona Motorowodniaków ^-^ Potrzebuję kupić manetkę do silnika jak w temacie i tu jest pytanie czy musi to być koniecznie oryginalna hondy ? Czy może to być coś innego co równie dobrze będzie spełniać swoje zadanie ? To samo się tyczy cięgien do zmiany biegów i gazu. Po prostu nie wiem czy cały system sterowania jest jakoś ustandaryzowany czy jedno do drugiego bedzie pasować itd.. itp.. Pomożcie proszę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Manetka może być uniwersalna - kwestia tylko odpowiednich końcówek cięgien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 W każdym silniku są inne końcówki cięgen. Więc nie ma standardu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domino19140291 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Czy ktoś z Was może wie czy w Polsce jest jakaś firma która zajmuje się serwisem silników zaburtowych (wszystkich marek) i prowadzi sprzedaż części używanych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mik00 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Witam! Przerabiałem identyczny silnik z tym ze BF15 w zeszłym roku. Zestaw ramion plastikowych , zapinek, końcówki ciengien przy silniku kupowałem oddzielnie - wyszło taniej. Blachę do drążka sterociągu dorabiałem sam bo także korzystałem z mocowania sterociągu z tym że do pawęży. Manetkę kupiłem oryginalną komletna na e-bay za 150 USD. Można oczywiście użyć uniwersalnej. Cięgna kupiłem w permatechu. Polecam zaopatrzyć się również w uniwersalny łącznik sterociągu z silnikiem o regulowanej długości. Przy korzystaniu z mosowania do pawęzy bądź burty pomaga to wyregulować odległość. W razie pytań służę pomocą Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.