Skocz do zawartości

Honda BF-50A duży serwis


Na Wiatr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Przygotowuję się do dużego serwisu silnika honda BF-50A - starsza wersja na gaźnikach.

Silnik posiadam od dwóch sezonów (nadchodzący będzie trzecim). Silnik jest używany w szkółce żeglarskiej więc nie ma łatwego

życia i sporo pracuje.

W momencie zakupu odbierałem go w serwisie Suzuki w Warszawie przy Wale Miedzieszyńskim gdzie poinformowano mnie, że silnik jest generalnie po wymianie wszystkiego z paskiem rozrządu włącznie. To by się prawie zgadzało, bo bez najmniejszej awarii honda ochoczo robi swoje. Dlaczego prawie? Bo przez pierwszy sezon regularnie wyciągaliśmy z okolic termostatu i kanałów wodnych resztki poprzedniego wirnika, ale nie do tego zmierzam.

Silnik jak co roku dostanie na wiosnę nowe oleje, filtry itd, tyle, że przyszedł czas na porządny duży serwis i mam kilka pytań co do tego.

Zamierzam również:

-rozebrać, wyczyścić i synchronizować gaźniki

-zmienić wirnik i papierową uszczelkę w spodzinie

-zmienić pasek rozrządu

i tu jest kilka pytań

sprawa pierwsza wymieniać sam pasek czy brać się również za napinacz który mam wrażenie, że może lekko popiskiwać?

Czy ktoś z Was sprowadzał te części z USA gdzie jest sporo taniej?

Czy gaźniki w tym modelu wymagają jakiś wymian przy serwisie i jaki jest poziom ich skomplikowania przy synchronizacji

Czy powinienem wykonać jeszcze jakieś inne prace serwisowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie jeszcze świece i w ogóle elektryka. Gdyby były jakieś podejrzenia do mocy to może jeszcze badanie ciśnienia na garach. Zresztą w zależności od przebiegu to serwis wie co ma robić zgodnie z serwisówką. Trzymaj się tylko za kieszeń  8).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ silnik robi sporo godzin, a serwisy swoje cenny mają, to wszystkie nasze silniki serwisujemy samodzielnie.

Oczywiste jest, że świece i zawory też będą zrobione.

Elektryki nie tykamy, bo nie mam ani z nia problemu ani sprzętu do niej, ale kable są ok więc to nie problem.

 

Ktoś ma taką serwisówkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za serwisówki, zapoznam się z nimi.

Silnik robi od 4 do 12 MH dziennie przez 5miesięcy więc to nie jest nie psuj tego co dobre,

tylko zadbaj proszę o mnie :)

 

Ciągle nie wiem jak ocenić czy wymienić sam pasek czy pasek z napinaczem.

Przypominam, że nie mam pewności co i kiedy zrobił poprzedni właściciel, a sprzęt pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...