Skocz do zawartości

Honda BF15 - cięgno sterowania


Adekfatny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Koledzy taka sytuacja:

Chciałbym zamontować cięgno sterowania w taki sposób:

http://upload.secondsun.pl/img/1508603097przechwytywanie.jpg

 

Pozwolę sobie wykorzystać zdjęcia kolegi Rybiłówka z podobnego wątku, bo przerabiał ten sam model, a więc cięgno chciałem przepuscić przez zaznaczony element:

 

http://upload.secondsun.pl/img/1508603342przechwytywanie2.jpg

 

I tutaj moje pytanie 1: ta śruba zamiast której ma być cięgno musi wytrzymywać duże obciążenia, bo na niej podnosi się silnik, jeżeli w jej miejscu będzie cięgno, to one musi bym w jakimś rodzaju rurce/pancerzu, który przeniesie takie obciążenie?

 

I pytanie 2: o ile na powyższej fotce otwór wejściowy wygląda jakby pomieścił cięgno we wspomnianym "pancerzu", o tyle z drugiej strony w tym modelu jest tylko sześciokątne żłobienie, w którym chowa się główka od śruby, czy tam się zmieści cięgno? Dodam, że jest to model przystosowany fabrycznie do przeróbki na manetkę, ale nie wiem czy to też oznacza, że można tym sposobem montować cięgno sterowania?

 

http://upload.secondsun.pl/img/1508603736przechwytywanie3.jpg

 

Nie jestem w stanie powiedzieć jaki to konkretnie będzie układ sterowniczy, bo będzie zamawiany razem z łodzią, zakładam, że jakiś układ uniwersalny, opis ma taki: "sterownica z kierownicą, przekładnią, sterociągiem, manetką dwufunkcyjną, cięgnami"

 

A wygląda tak:

 

http://upload.secondsun.pl/img/1508604702przechwytywanie4.jpg

 

Kiedyś podobny model tylko nowszy rocznik przerabiał na forum kolega mik00 i wykonał rozwiązanie pośrednie (sam dorobił mocowania):

 

http://upload.secondsun.pl/img/1508605135przechwytywanie5.jpg

 

Ale nie udziela się już na forum, więc nie wiem, czy zrobił tak bo było wygodniej, czy cięgno się nie zmieściło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, bo przekombinujesz. Tam wchodzi szpilka co najwyżej 10 mm a Ty chcesz upchnąć rurę ok. 20mm .

Zestaw adaptacyjny wygląda tak: https://marine.honda.com/parts/accessories/categories/conversion-kits

 

Właśnie dlatego wolę podpytać, żeby nie przekombinować  :)

Jeżeli chodzi o zestawy adaptacyjne (nie upieram się, poprawcie mnie jak się mylę) to te, które wskazałeś, a dokładniej dla mojego modelu ten: http://www.boats.net/parts/search/Honda/Outboard%20Engine/1998/BF15AW%20LAS/REMOTE%20CONTROL%20KIT/parts.html

są zestawami, które nie determinują sposobu podłączenia cięgna sterowania - pozwalają podłączyć cięgno zmiany biegów i cięgno gazu, a do cięgna sterowania, o które pytałem jest tam tylko jedna blaszka (numerek 4 na rysunku) i do tej blaszki można podłączyć cięgno sterowania na 3 (albo więcej) sposobów: do burty - wewnątrz burty, do burty - na zewnątrz burty i uchwytu silnika.

 

Reasumując chciałem użyć zestawu adaptacyjnego i do niego dokupić uchwyt cięgna steru, najchętniej taki do mocowania w uchwycie silnika (cable through engine tilt tube), ale już widzę , że trzeba zastosować inne mocowanie  :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie chcesz sterociagu mocowanego do burty?

 

http://upload.secondsun.pl/img/1508610282indeks_393.jpg

 

To mocowanie o którym mówisz, a dokładniej takie (bo wszystkie ciegna będą szły "luzem", a nie w poszyciu łodzi) :

http://upload.secondsun.pl/img/1508622788przechwytywanie6.jpg

było moim pierwszym pomysłem, ale chciałem zapytać się o alternatywę, bo to mocowanie o które pytałem nie wymaga wiercenia w poszyciu łodzi. Łódź będzie z polietylenu i nie wiem dokładnie jak wygląda sytuacja z wkręcaniem śrub w taki materiał, jakie kleje stosować itp. ale kolega Mikijet już mi naświetlił, że nie ma co kombinować, bo średnice nie będą się zgadzać, więc uzupełnię wiedzę i zamontuje wskazaną metodą, czyli do burty  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz dziurawić kadłub powinieneś zrobić przymiarkę. Silnik Przemieszcza się w kilku płaszczyznach. Sztuka polega na tym, żeby przejścia pomiędzy każdą pozycją silnika odbywały się bezkolizyjnie i bez zacięć.

Trochę zabawy z ustaleniem mocowania przegubu będziesz miał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://upload.secondsun.pl/img/1508662709dsc_1468.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1508662750dsc_1465.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1508662791dsc_1463.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1508662830dsc_1461.jpg

Miałem akurat rurkę że starego silnika do której dospawalem uchwyty i przykręciłem do siodła silnika resztę widać na zdjęciach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...