Autor Wątek: Honda bf15A rocznik 1997 gaśnie przy dodaniu gazu  (Przeczytany 6239 razy)

Lipiec 13, 2016, 20:52:07
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Witam,
Chciałbym poradzić się kolegów w sprawie dziwnego zachowania silnika, model i rocznik jak w temacie.

Silnik odpala, ale po odpaleniu zaczyna "kopać". Kopie i za spodziną widać jakby wylatujące plamy oleju/paliwa. Na biegu neutralnym po dodaniu gazu dławi się, na biegu po dodaniu gazu dławi się i gaśnie. Po jakimś czasie jakby coś przeskakiwało, wraca do normalnej pracy i pracuje regularnie, ale po osiąnieciu ok. połowy maksymalnych obrotów na biegu nagle kopie, traci moc i znowu się dławi.

Sytuacja miała miejsce dwa razy, po pierwszym razie wrócił do normalnej pracy, za drugim już nie. Drugi raz pojawił się po obfitych deszczach (zbiornik pływał po wodzie znajdujące się w łodzi) a szybka miernika paliwa była zaparowana, nie mogę wykluczyć dostania się wody do zbiornika/silnika, ale wcześniej po deszczach taka sytuacja nie pojawiała się.

Silnik po przeglądzie posezonowym w listopadzie 2015, garażowany przez zimę, na początku sezonu założone nowe świece, od początku sezonu pracował bez zastrzeżeń.

Sytuacje obrazuje poniższy filmik:
[youtube]https://youtu.be/5C24RX70PkQ[/youtube]

Byłbym wdzięczny za podpowiedź dotyczącą możliwego powodu takiego zachowania silnika.
Pozdrawiam,
Adrian

Lipiec 13, 2016, 22:13:38
Odpowiedź #1
  • ****
  • Wiadomości: 290
    • Gorzów Wlkp.
  • Akwen: Wody lokalne
Ale masz problem, zrob najpierw przeglad z czyszczeniem linii paliwowej i gaznika i problem zniknie. A jak nie, wtedy pisz bedziemy myslec....

Lipiec 13, 2016, 23:01:32
Odpowiedź #2
Nie zakręciłeś odpowietrznika i mogła się nalać.
Zrzuć z gaźnika paliwo i prawdź czy wzbiorniku jej nie ma. Wymień filtr paliwa na przezroczysty. Podaj czyste paliwo i odpal.

Lipiec 14, 2016, 11:09:55
Odpowiedź #3
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Dzieki za podpowiedz, zrobie jak radzicie.
Pozdrawiam,
Adrian

Lipiec 14, 2016, 15:35:19
Odpowiedź #4
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1474
    • Port jeziorsko
  • Akwen: Jeziorsko
Ta Honda działa chyba tylko na jeden cylinder  :)
Beja Cruiser
  Moja krypa . https://youtu.be/ibr2KY5EknQ

Lipiec 14, 2016, 21:19:29
Odpowiedź #5
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Odpala normalnie, na biegu jałowym kręci obroty, dopiero przy osiąganiu predkości, chwilę po wejściu w ślizg czyli ok. 60-70% obrotów traci moc i zachowuje się tak jak na filmie. Chyba najprościej sprawdzić czy działa tylko jeden cylinder to odłączyć przewód od świec po kolei? Jeżeli faktycznie jeden nie działa wtedy nie powinno się nic zmienić po odłączeniu jednego z przewodów.

A jeżeli to cylinder wyłącza się przy obciążeniu to można celować, że to jakaś nieszczelność przez która dostaje się powietrze przy wyższych obrotach?  Czy najpierw dla potwierdzenie sprawdzić kompresję na obu cylindrach, a dopiero potem rozkręcać resztę i szukać nieszczelności?

 
Pozdrawiam,
Adrian

Lipiec 14, 2016, 21:26:34
Odpowiedź #6
Najpierw wykręć świece i sprawdź, która jest mokra. Fajek podczas pracy nie zdejmuj bo możesz uszkodzić moduł.
Trzeba włożyć jakąś świecę i podać masę.

Lipiec 14, 2016, 21:49:50
Odpowiedź #7
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1474
    • Port jeziorsko
  • Akwen: Jeziorsko
Tak jak mikijet pisze sprawdź  zdejmując fajkę  na zgaszonym silniku ,świecy nie wykręcaj włóż inną świece w fajkę i podaj masę do świecy i odpal silnik jak będzie tak samo chodził to musisz szukać  przyczyny w zaniku iskry  jak iskra będzie a silnik nadal będzie tak chodził jak na filmie  musisz szukać przyczyn w zaworkach i cylindrze  lub uszkodzony moduł cewka jak brak iskry   ale najpierw z diagnozuj czy naprawdę to problem iskry  i będziemy myśleć dalej


Jak coś pomyliłem to mnie poprawić 
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2016, 22:10:38 wysłana przez 7mka »
Beja Cruiser
  Moja krypa . https://youtu.be/ibr2KY5EknQ

Lipiec 14, 2016, 22:02:04
Odpowiedź #8
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Dzięki za porady, będę sprawdzał.
Pozdrawiam,
Adrian

Lipiec 14, 2016, 22:54:08
Odpowiedź #9
,,...świecy nie wykręcaj ..." ale najpierw wykręć świece ( ;)  ) i sprawdź czy któraś jest mokra. A jak mokra to od czego?
:
1-benzyna
2-olej
3-woda
A potem, wkręć obydwie i w zdjętą fajkę wkładaj jakąś inną ( dobrą sprawdzoną!!!)

Lipiec 15, 2016, 17:33:50
Odpowiedź #10
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Panowie zrobilem jak radziliście. Świece ròżnia się od siebie, ta z dolnego cylindra jest czarna ta z gòrnegórnego jest jasna. Ta czarna nie jest mokra od wody ani od benzyny najbliże do oleju ale też olej z niej nie kapie bardziej wyglada jak ubrudzona w suchym smarze. Wieczorem dodam poglądowe zdjęcie.

Co do iskry nie mialem na dzisiaj innej świecy ale zrobilem taki test, ze wykrecilem jedna świece zalozylem fajkę podalem masę i użyłem szarpaka, żeby zobaczyć czy bedzie iskra. Na obu świecach i przewodach była.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2016, 17:46:40 wysłana przez Adekfatny »
Pozdrawiam,
Adrian

Lipiec 15, 2016, 21:42:46
Odpowiedź #11
Olej w jakiś sposób dostaje się do cylindra. Zaworki i pierścienie do sprawdzenia. Próba olejowa przy sprawdzaniu kompresji trochę rozjaśni.

Lipiec 15, 2016, 23:30:15
Odpowiedź #12
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Zdjęcie świec:



Dziękuję za odpowiedzi, jak silnik wróci z serwisu to skrobnę opis co zdiagnozowali i naprawili, może komuś się na przyszłość przyda.
Pozdrawiam,
Adrian

Lipiec 23, 2016, 12:02:01
Odpowiedź #13
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Wczoraj odebrałem silnik z serwisu. Sytuacja wygląda następująco: jak powiedziałem przed naprawą, że na początku zaczął gubić obroty przy obciążeniu na ok. 3/4 mocy to od razu panowie powiedzieli, że nie zdiagnozują, bo im wychlupie wodę z basenu, na szczęście/nieszczęscie przed zawiezieniem do serwisu silnik nawet po odpaleniu pracował nierówno, więc nie trzeba było go mocno kręcić. Opisałem objawy, powiedziałem, że świece i iskrę sprawdzałem, może gaźnik, może zawory, może uszczelki, może pierścienie. Przy pierścieniach usłyszałem "no ale to trzeba będzie silnik rozbierać". Mówię ok, no to zacznijmy od gaźnika, po tygodniu odebrałem silnik z oczyszczonym ultradzwiekami gaźnikiem za 159 zł, i zapewnieniem, że "silnik w basenie pracuje równo, ładnie kręci obroty i że ogólnie ok". Zaniosłem go nad wodę, zamontowałem, odpaliłem i żadnej zmiany, nawet może trochę gorzej, bo przed serwisem wchodził na bieg i miał resztki mocy, teraz na biegu ledwo cumę naciągnie.
Myślałem może, że kwestia paliwa albo linii paliwowej, bo to jedyne elementy które nie były w serwisie, ale paliwo zostało wymienione, a takie objawy utrzymują się nawet po odłączeniu linii jak silnik pracuje tylko na paliwie, które ma w przewodach paliwowych.

Nie wiem czy na prawdę w serwisie silnik pracował dobrze czy tylko tak mi powiedzieli a nawet go nie odpalili, ale tygodniu robię podejście drugie w innym serwisie nawet kosztem rozbiórki silnika jeśli będzie trzeba, jak dojdę do sedna usterki to opiszę.
Pozdrawiam,
Adrian

Sierpień 22, 2016, 17:29:14
Odpowiedź #14
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Witam kolegów,  usterka zostala prawdopodobnie zdiagnozowana, siadła elektryka, a konkretnie wiązka. Ponieważ silnik potrafił pracować przez jakiś czas dobrze, dopiero w trzecim serwisie chcialo sie serwisantowi poswiecic więcej czasu na diagnostyke, rozgrzać i trochę obciążyć silnik tak, żeby usterka sie ujawniła i wtedy przyznal, że faktycznie coś jest nie tak. W poprzednich serwisach albo czyscili gaznik albo regulowali gaźnik albo wymieniali świece i wlaczali na chwilę,  jak dzialał to wystawiali rachunek i mowili, że jest ok. Nie życzę nikomu awarii ale może komuś kiedys sie przyda opis tej usterki. Pozdrowienia.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2016, 22:33:36 wysłana przez Adekfatny »
Pozdrawiam,
Adrian