Autor Wątek: Honda bf15A rocznik 1997 gaśnie przy dodaniu gazu  (Przeczytany 6208 razy)

Sierpień 22, 2016, 17:58:34
Odpowiedź #15
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5979
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Sierpień 22, 2016, 22:34:11
Odpowiedź #16
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Sorry miałem na myśli czyścili albo regulowali gaźnik już poprawiłem.
Pozdrawiam,
Adrian

Październik 31, 2016, 16:36:53
Odpowiedź #17
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Witam,
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc odgrzeję lekko stary, gdyż usterka, z którą miałem do czynienia wróciła w  nieco innym kształcie. Od poprzedniej usterki czyszczony był gaźnik, regulowane były zawory, sprawdzana była kompresja (10 atm), wymieniony został moduł zapłonowy na nowy, wymieniane przewody w wiązce do cewki zapłonowej, oraz profilaktycznie ostatnio wymieniłem świece.

Na zimnym silniku nie ma zarzutów, po rozgrzaniu 3-5 minut pływania na wysokich obrotach, po zejściu na niskie obroty silnik zaczyna co kilka sekund kopać/przerywać, ok. 3 sekundy normalnej pracy, jedno przerwanie, znowu normalna praca. Nie gaśnie, nie ma problemu z ponownym wkręcaniem na wyższe obroty, tylko na minimalnych obrotach jest problem.

Ponieważ, być może błędnie, wykluczyłem że mogą to być problemy z zapłonem, skupiłem się na gaźniku by zobaczyć czy jego regulacja ma wpływ na tę usterkę, regulowałem: throttle stop screw/śruba obrotów biegu jałowego oraz idle mixture screw/śruba mieszanki. Po zwiększeniu śrubą gaźnika obrotów biegu jałowego problem przerywania występuję tylko na biegu przód/tył (na jałowym nie przerywa, ale obroty muszą być mocno podkręcone co skutkuje nieprzyjemnym "wyrwaniem" łodzi na przodu lub do tyłu przy wrzucaniu biegu), regulacja śruby od mieszanki powoduje zmianę częstoliwości kopnieć na biegu przód/tył, wydłuża czas między nimi lub skraca - kopie min. co 2 sekundy albo max. co 4-5 sek. Regulacji dokonuję przy włączonym biegu na cumach przy pomoście żeby zobaczyć efekt na bieżąco i czasem uda się odpowiednią regulacją zniwelować kopnięcia na jakiś czas, ale sytuacja wraca do punktu wyjścia po dłuższym pływaniu.

Proszę o jakąś podpowiedź lub wskazówkę.
Pozdrawiam,
Adrian

Październik 31, 2016, 21:45:21
Odpowiedź #18
  • *****
  • Wiadomości: 888
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Jońskie
Mi to wygląda na zbyt  bogatą mieszankę,( możliwe, że jest problem ze ssaniem).
Dlaczego ?
Nie ma problemów "na zimnym" silniku, bo właśnie na zimnym - silnik potrzebuje mieszanki bogatej.
Nie ma problemów na wysokich obrotach i  przy obciążeniu- bo wtedy silnik potrzebuje bogatej mieszanki.
Czy w tym silniku ssanie jest automatyczne czy regulowane cięgnem?
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Październik 31, 2016, 22:28:25
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 987
    • Sulejówek/Halinów
  • Akwen: Jeziorak
ssanie w tym silniku jest ręczne,
może się przyda mój przypadek, po zimie nie miałem żadnych problemów, odpalanie nawet bez ssania, wystarczyło podpąpować paliwo.
Problem zaczął się na wodzie, codziennie inaczej pracował silnik,  też kręciłem obrotami, powodem okazały się malutkie paproszki w zbiorniku paliwa co przytykały smok...
Piotr

Listopad 01, 2016, 10:03:16
Odpowiedź #20
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Tak jak kolega napisał ssanie jest ręczne, co do tych paproszków to sprawdzę zbiornik ale wydaje mi się, że gdyby to było to to przerwy w pracy silnika nie były by tak regularne tylko kopałby "losowo".
Co do mieszanki to jest to pomysł, dodam, że problem zaczął się dokładnie po wymianie modułu na nowy, moduł został sprowadzony w Anglii ale co do jego kompatybilności nie mam wątpliwości. Czy skład mieszanki będę w stanie wyregulować tylko za pomocą tych śrub (właściwie to jednej, bo druga to obroty na biegu jałowym) zaznaczonych na rysunku (to z carburetor manual dla mojego modelu):



starałem się regulować według tej tabelki:



tak jak pisałem przy pewnej konfiguracji na jakiś czas było ok ale potem problem wracał.


Pozdrawiam,
Adrian

Listopad 01, 2016, 10:22:13
Odpowiedź #21
,,...Nie ma problemów na wysokich obrotach i  przy obciążeniu- bo wtedy silnik potrzebuje bogatej mieszanki. ..."- ?
Rozgrzany silnik potrzebuje przez cały czas idealnego składu mieszanki. Pewnie chodziło Ci o ilość tej mieszanki a konkretnie o ilość paliwa czyli przepustowość filtrów, kanałów, dysz i poziom paliwa w komoerze pływakowej.  ;)

Kwiecień 08, 2019, 21:27:57
Odpowiedź #22
,,...Walniety moduł mozna sprawdzić podczas nieprawidlowej pracy silnika wyjmujac go z tej gumy, co go trzyma i ściskając...."
dobre  ;)
Od jutra wszystkie scalaki, diody i inne tyrystory będę tak sprawdzał w czasie ich pracy.