Adekfatny Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Witam forumowiczow, chciałbym prosić o poradę w sprawie silnika, model z tytułu. Model posiada gniazdo ładowania, wg manuala specyfikacja kabla wygląda tak: 'kabel dołaczony do zestawu'. Silnik kupiłem używany wiec nie mam nic w zestawie, szukalem w necie znalazlem albo kabel do agregatów pradotwórczych hondy (inna wtyczka) albo na ebayu za 40$. Nie jestem fachowcem ale gniazdo ładowania wyglada jak IEC c14 ( jak w zasilaczu do komputera ), czy ktoś moglby to potwierdzic bądź obalić? Jeżeli to to gniazdo to koszt wykonania takiego kabla samodzielnie (wtyczka z allegro, kabel 3 żyly i końcowki) powinien się zamknąć w 20 zl Pytanie pomocnicze: gniazdo powinno posiadacz zatyczkę, która jest urwana i na gniazdo podczas pływania czasem chlapie woda, zakładam, ze gniazdo jest/było cały czas pod napięciem i czeka mnie wymiana jakiegoś bezpiecznika, który uległ przepaleniu po ochlapaniu? Z góry dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Dzieki za porade, nie wziąlem pod uwagę prostownika, wydawało mi się, że widziałem aku podpięte bezpośrednio pod wyjście z silnika zaburtowego ( w małych yamaszkach ), ale to jest chyba tylko w niektórych modelach jako opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomlasz Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 pomyliłem modele i faktycznie chyba masz taka opcje w tej Hondzie, musisz sprawdzić ... poprzednia odpowiedź skasowałem żeby nie wprowadzać innych w błąd ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Przejrzałem schemat elektryki dla tego silnika: http://upload.secondsun.pl/img/1462219284przechwytywanie_silnik.jpg Patrze na ten górny diagram dla 12V 6A, bo na dole jest 10A i jak rozumiem "charge coil" to cewka potem jest "regulator rectifier" czyli prostownik i dalej "charge receptacle" i "fuse" czyli wtyczka i bezpiecznik, co sugeruje, że cały układ jest już środku silnika i silnik na wyjsciu daje prąd stały. Zastanawiałem się przez chwile nad tym "charge receptacle kit" czemu jest (op) jako opcja i czy to nie chodzi, że właśnie trzeba samemu taki układ poza silnikiem zbudować ale tu chodzi chyba, że nie we wszystkich modelach jest wyjście do ładowania aku. Co mnie gryzie to to, że nawet w manualu na schemacie jest pokazana wtyczka hondy (taka jak pisałem w poprzednich postach jak jest w agregatach prądotwórczych) która wygląda tak: http://upload.secondsun.pl/img/1462219997przechwytywanie_wtyczka2.jpg A u mnie jest taka: http://upload.secondsun.pl/img/1462220091przechwytywanie_wtyczka.jpg Może to przeróbka poprzedniego właściciela a może manual jest nie do końca do tego silnika, a reasumując co może się komuś przydać wynika, że w takim przypadku kabel można wykonać samemu i podłączyć bezpośrednio do aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Ze schematu wynika, że układ cewek i prostownika jest opcją, co więcej może tam nie być układu regulacji napięcia(12V)o czym świadczy napis, że tylko ładowanie. Gniazdo zdecydowanie jest domontowane, jak było napisane, C13. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 ,,...Może to przeróbka poprzedniego właściciela a może manual jest nie do końca do tego silnika, a reasumując co może się komuś przydać wynika, że w takim przypadku kabel można wykonać samemu i podłączyć bezpośrednio do aku." To jest tylko kwestia złącza. Istotniesze jest czy z tego gniazda wychodzi wyprostowany prąd czy przemienny. Druga sprawa to jaki możesz max. prąd z tego gniazda ciągnąć. Są dwa rodzaje cewek prądnicy. 6A i 10A. Najlepiej podnieść kołozamachowe i sprawdzić ale to może okazać się nie takie proste C:-) Bezpiecznik 6A jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Dzięki za odpowiedzi. Jest naklejka pod gniazdem 12v - 6A także cewka jest 6A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Jak będziesz miał dalej problem to możemy się umówić. Zobaczysz w mojej Hondzie i sobie przekopiujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Ok, będę pamietał, dziękówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.