Skocz do zawartości

Honda bf15A rocznik 1997 ladowanie akumulatora


Adekfatny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczow, chciałbym prosić o poradę w sprawie silnika, model z tytułu.

 

Model posiada gniazdo ładowania, wg manuala specyfikacja kabla wygląda tak: 'kabel dołaczony do zestawu'. Silnik kupiłem używany wiec nie mam nic w zestawie, szukalem w necie znalazlem albo kabel do agregatów pradotwórczych hondy (inna wtyczka) albo na ebayu za 40$. Nie jestem fachowcem ale gniazdo ładowania wyglada jak IEC c14 ( jak w zasilaczu do komputera ), czy ktoś moglby to potwierdzic bądź obalić?

 

Jeżeli to to gniazdo to koszt wykonania takiego kabla samodzielnie (wtyczka z allegro, kabel 3 żyly i końcowki) powinien się zamknąć w 20 zl

 

Pytanie pomocnicze: gniazdo powinno posiadacz zatyczkę, która jest urwana i na gniazdo podczas pływania czasem chlapie woda, zakładam, ze gniazdo jest/było cały czas pod napięciem i czeka mnie wymiana jakiegoś bezpiecznika, który uległ przepaleniu po ochlapaniu?

 

Z góry dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem schemat elektryki dla tego silnika:

 

http://upload.secondsun.pl/img/1462219284przechwytywanie_silnik.jpg

 

Patrze na ten górny diagram dla 12V 6A, bo na dole jest 10A i jak rozumiem "charge coil" to cewka potem jest "regulator rectifier" czyli prostownik i dalej "charge receptacle" i "fuse" czyli wtyczka i bezpiecznik, co sugeruje, że cały układ jest już środku silnika i silnik na wyjsciu daje prąd stały.

 

Zastanawiałem się przez chwile nad tym "charge receptacle kit" czemu jest (op) jako opcja i czy to nie chodzi, że właśnie trzeba samemu taki układ poza silnikiem zbudować ale tu chodzi chyba, że nie we wszystkich modelach jest wyjście do ładowania aku.

 

Co mnie gryzie to to, że nawet w manualu na schemacie jest pokazana wtyczka hondy (taka jak pisałem w poprzednich postach jak jest w agregatach prądotwórczych) która wygląda tak:

 

http://upload.secondsun.pl/img/1462219997przechwytywanie_wtyczka2.jpg

 

A u mnie jest taka:

 

http://upload.secondsun.pl/img/1462220091przechwytywanie_wtyczka.jpg

 

Może to przeróbka poprzedniego właściciela a może manual jest nie do końca do tego silnika, a reasumując co może się komuś przydać wynika, że w takim przypadku kabel można wykonać samemu i podłączyć bezpośrednio do aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...Może to przeróbka poprzedniego właściciela a może manual jest nie do końca do tego silnika, a reasumując co może się komuś przydać wynika, że w takim przypadku kabel można wykonać samemu i podłączyć bezpośrednio do aku."

To jest tylko kwestia złącza. Istotniesze jest czy z tego gniazda wychodzi wyprostowany prąd czy przemienny.

Druga sprawa to jaki możesz max. prąd z tego gniazda ciągnąć. Są dwa rodzaje cewek prądnicy. 6A i 10A.

Najlepiej podnieść kołozamachowe i sprawdzić ale to może okazać się nie takie proste  C:-)

Bezpiecznik 6A jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...