groch777 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 witam! dziś po przepłynieciu kilkudziesieciu minut łącznie, zaczął wyciekać olej ze stopy... wyglądało to tak płyne w jak najlepsze i już u celu zwolniłem do minimum obroty. po kilku sekundach zgasł. dopiero po kilku próbach ponownie odpalił z kitą dymu i plamą oleju na wodzie. i te ostatnie kilkadziesiąt mertów dopłynąłem do bazy. dodam że tego dnia jak i wcześniej działał jak trzeba i palił na dotyk... na 3 poniższych zdj jest pokazany olej pod czapą i zaznaczone miejsce wycieku oleju na stopie :( czy może być to powiązane ze zbyt wyssokim podniszeniem silnika trymem?? czesto podnosze do samej góry przy wodowaniu by nie zawadzić o nic... nie mam pojecia co to i si nie znam, wiec drodzy koledzy co mają wiedze na moim poziomie proszeni o nie zagracanie tematu bo sie całkiem pogubie ;) z góry dziekuje. http://upload.secondsun.pl/img/1414956578imag0567.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1414956579imag0568.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1414956579imag0569.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 a na chinolka narzekał :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Dziwne że zgasł może dostał przedmuchu i wywala olej sprawdź kompresje , olej na spodzinie to chyba z góry z leciał a pod czapką mógł się przelać przy trymowaniu bez macania o oględzin ciężko coś powiedzieć :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 właśnie to że zgasł i walnął kopcia i wywalał oleum - trochę niepokojące... Sprawdził kolega wogóle stan oleju po tym incydencie? Pracował normalnie, tzn na 2-ch garach? aa i jeszcze jedno jaka kolwiek usterka uniemożliwiająca dalszą wyprawe lub powrót z niej jest nieodpuszczalna. jakiej marki by nie był sprzet. masz Ty chłopie rację, bo zdecydowanie się zgadzam z tym ;) ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 """Pracował normalnie, tzn na 2-ch garach? "" Będzie widać po świecy czy pracowała prawidłowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groch777 Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 """Pracował normalnie, tzn na 2-ch garach? "" Będzie widać po świecy czy pracowała prawidłowo Tego dnia dość załadowana łódź była ... Ale odczuwalny był brak mocy... Faktycznie mógł jeden gar w ogóle nie palić. dość grubo opatulilem się i nie słyszałem na wietrze co mówi kolega i słabo silnik... mogłem przeoczyć brak mocy prez ten ciężar... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groch777 Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 właśnie to że zgasł i walnął kopcia i wywalał oleum - trochę niepokojące... Sprawdził kolega wogóle stan oleju po tym incydencie? Pracował normalnie, tzn na 2-ch garach? aa i jeszcze jedno jaka kolwiek usterka uniemożliwiająca dalszą wyprawe lub powrót z niej jest nieodpuszczalna. jakiej marki by nie był sprzet. masz Ty chłopie rację, bo zdecydowanie się zgadzam z tym ;) ;D ;D Nadal się z tym zgadzam ;) Tak sprawdziłem stan oleju i był w normie (ostatnio zmieniony na nowy) i ten sam olej się pojawił na stopie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 A czy czasem, tym podnoszeniem, nie ,,podlałeś" olejem kolektora ssącego? Objawy pasują jak ulał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groch777 Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 No to by pasowało... Dziś postaram się odpalić i spacerowo popływać... chyba że po takim zalaniu muszę fachowo wyczyścić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Wykręć świece zakręć silnikiem świece zmasuj z obudową silnika zajrzyj do dolotu gaźnika wyczyść dokładnie z oleju silnik co do trymowania to chyba producent zrobił jakieś ograniczenie trymowania by nie zalać olejem chyba że za wiele oleju miałeś :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groch777 Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Przy wymianie oleju zlalem około 1,4l starego a dolalem około 1,7l (300ml poszło na przelot żeby stary brudny "przepchac") i planowałem koło lutego znów wymienić bo dobrego oleju nigdy za wiele... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groch777 Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 dziś zrobiłem runde na próbe. no i wyszło... nie pali na jeden gar - świec nie sprawdzałem (błachy powód - brak odpowiednich kluczy na hangarze) olej zapewne od zbyt wysokiego podnoszenia... wytarłem wszystko z oleju i już na wodzie nie pokazały sie plamy :) po 24h w pozycji pionowej nic nie spłyneło wiec uszczelki dobre...? także po próbnej rundzie jak już stała na wózku nic nie kapało. zamówie na dniach gościa z odpowiednim sprzetem do konkretniejszego przegladu i dam znać co tam znajdzie. dzieki Wszystkim za zainteresowanie i cheć udzielenia pomocy. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Proszę bardzo i oferuję się na przyszłość ;D ;D ;) PS> dołączy do okazji na allego? ;) 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 A czy czasem, tym podnoszeniem, nie ,,podlałeś" olejem kolektora ssącego? Objawy pasują jak ulał. Kiedyś mi radziłeś (też mam BF20) aby lać tyle oleju coby na wskaźniku bagnetu było nie więcej jak do połowy. I to chyba jest generalna zasada. W Aries zawsze straszono mnie aby odpowiednio kłaśc lub przenosić silnik coby nie zalać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 dziś zrobiłem runde na próbe. no i wyszło... nie pali na jeden gar - świec nie sprawdzałem (błachy powód - brak odpowiednich kluczy na hangarze) olej zapewne od zbyt wysokiego podnoszenia... wytarłem wszystko z oleju i już na wodzie nie pokazały sie plamy :) po 24h w pozycji pionowej nic nie spłyneło wiec uszczelki dobre...? także po próbnej rundzie jak już stała na wózku nic nie kapało. zamówie na dniach gościa z odpowiednim sprzetem do konkretniejszego przegladu i dam znać co tam znajdzie. dzieki Wszystkim za zainteresowanie i cheć udzielenia pomocy. Pozdrawiam! Mogę ci jeszcze podpowiedzieć szybka diagnozę tylko w jedną stronę :) ,nie wykręcając świecy bo nie masz klucza ,włóż inną świece do fajki podepnij mase do świecy i zobacz czy jest iskra jak jej nie będzie to nawet dobrze ;) moduł ,cewka przewód uszkodzony ale jak będzie iskra módl się byle tylko była uszkodzona świeca :) w silniku bo remontów chyba się nie robi wystawia sie na aledrogo >:( Pozdrawiam 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 groch777 i co w końcu z tym silnikiem wyszło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.