Jakup Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Dzień dobry, witam wszystkich. Przychodzę z problemem wycieku oleju spod uszczelki styku silnika z podstawą, zauważyłem to jakiś czas temu po pływaniu oleju ucieka dosłownie tyle co nic lecz pewnie stopniowo problem zacznie być bardziej poważny dlatego chciałbym to naprawić. Może już ktos przerabiał taki temat? Ogarniam sprawy związane z mechaniką lecz nigdy nie rozbierałem silnika zaburtowego. Niestety w moim mieście nie ma serwisu takowych silników i musiałbym wysyłać silnik do Szczecina, może ktoś orientuje się jaki byłby koszt takiej naprawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Poproś kogoś obytego z kluczem dynamometrycznym i dokręć śruby mocujące silnik do podstawy (czy jak to jest tam skonstruowane) Po prostu od drgań itd osiadły gwinty i uszczelka. Prawidłowe (nie na "chama") dokręcenie powinno pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Z jakiego miasta jesteś ? Swoją droga sprawdź czy to nie leci angory gdzieś i tam się po prostu zbiera . Najczęściej się poci z pod pokrywki rozrządu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Czy to na pewno jest olej silnikowy? Mi to wygląda na konserwację zewnętrzną silnika. Na razie obserwuj czy nie ścieka na dolną pokrywę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakup Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 (edytowane) Jestem z Gorzowa Wielkopolskiego, śruby od spodu są dokręcone nie były w ogóle poluzowane. Sprawdzę wieczorem jak będę w garażu pokrywkę zaworów. Nie, niestety to nie jest konserwacja po wytarciu i wysuszeniu na kolejny dzień jest tak samo, leci nawet bez uruchamiania silnika. Olej spada na ziemie poprzez dziurę przy uchwycie na rękę. Edytowane 27 Sierpnia 2022 przez Jakup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Zobacz w takim razie na bagnecie czy już przypadkiem nie masz wody w oleju . Bo jesli faktycznie siadła ta uszczelka na dole to może się tak niestety zdarzyć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakup Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 (edytowane) Z olejem jest wszystko okej, pływałem tylko raz kiedy to zauważyłem, jednak nie mam pojęcia od kiedy to się dzieje. Trochę mnie to dziwi, że uszczelka jest mokra od wszystkich stron. Może Pan mi podpowie, dużo jest zabawy z tym aby oddzielić silnik (ten właściwy) od podstawy? Nie mogę nawet znaleźć żadnego filmu na którym ktoś to robi. Edytowane 27 Sierpnia 2022 przez Jakup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 No troszkę zabawy z tym jest włącznie ze zdjęciem spodziny . Potrzebna jest tez od razu nowa uszczelka . Ja bym za radą kolegi wyzej dociągnął jednak śruby najpierw . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakup Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Znalazłem schemat i na fiszce są pokazane 3 uszczelki, faktycznie tak jest kiedy teraz się przyjrzałem. Namierzyłem na internecie jedna uszczelkę papierową a dwóch pozostałych nigdzie nie mogę znaleźć jedna z nich wydaje się być aluminiowa. Na tym zdjęciu bardziej widać ten olej zauważyłem jeszcze jak zbiera się na śrubie przy końcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakup Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Dobrze, spróbuje znaleźć momenty dokręcania tych śrub i zobaczę czy coś jeszcze pójdzie a jak nie to niestety zostanie serwis w Szczecinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Nie wydaje mi się żeby potrzebne były trzy . 11381-ZV1-850 taka na pewno . Jak to wkleisz w google znajdziesz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakup Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Dziękuje za pomoc, znalazłem jedna luźna śrubę właśnie tą przy końcu. Dokręciłem zaraz umyje silnik i jutro sprawdzę czy dalej ciecze. Raczej wątpię, że to wina tej jednej śruby ale nadzieja matką głupich. Życzę wszystkim miłego weekendu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakup Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Jeszcze raz ja. Mieliście racje Panowie, okazało się, że to luźna śruba była powodem wycieku. Jeszcze raz wszystkim dziękuje za pomoc. Pozdrawiam Jakub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.