Skocz do zawartości

honda BF6 2017


artur73
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

...co oczywiście nie wyklucza możliwości dorobienia stabilizatora napięcia, np.na 14V. Warto zadbać o to, żeby układ zawsze był podłączony do jakiegoś akumulatora, oprócz podtrzymania zasilania przy wyłączonym silniku lub na wolnych obrotach zabezpieczy to wejście stabilizatora przed nadmiernymi skokami napięcia przy najwyższych obrotach.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator daje stałe obciążenie gaszące skoki napięcia na wyjściu prądnicy przy najwyższych obrotach silnika. Stabilizator/regulator przy silniku musi uwzględnić takie skoki, w przypadku typowego alternatora z regulatorem jak w samochodzie nie ma takich problemów, tam regulator od razu daje pewną stabilizację, nie ma czegoś takiego jak napięcie przed nim, przed regulacją.

W Naszym przypadku różnica między napięciem na wejściu i na wyjściu może być pewnie kilkadziesiąt voltów, nigdy nie sprawdzałem bo zawsze miałem akumulator. W poprzedniej łódce sam robiłem regulator ale zawsze było jakieś obciążenie na wyjściu więc się tym nie przejmowałem. Może jeszcze Ktoś się wypowie, może Ktoś mierzył napięcie zmienne bez obciążenia na prądnicy przed regulatorem?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje to jesli jest tak spora rozpietosc skokow napiecia to najlepszym sposobem jest akumulator, czy jesli kupie akumulator np zelowy jakis mikro rozmiarow 12v (zelowka od alarmow ma 7ah)  aby byl maly gabarytowo i lekki to bedzie ok ?...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się z pytaniem, przy takich małych akumulatorach żelowych ładowanych z silnika, jak wygląda sytuacja z przeładowaniem, czy to trzeba samemu monitorować i odłączać recznie jak będzie naładowany na full, czy w tych nowszych silnikach jest jakiś układ zabezpieczający przed przeładowaniem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji honda BF6 napisali ze minimum akumulator to 28Ah! dlatego kupilem silnik goly bez ladowania.

Raczej nie licz ze ci sam odlaczy ladowanie akumulatora, tam niema alektroniki na takim poziomie, musisz sobie sam to obliczyc, jesli masz akumulator np 30 Ah a silnik podaja 6 aperow ladowania to nalezy ladowak okolo 5 godzin, z tym ze te 6Ah to podaje przy wyzszych obrotach tak ze srednia wyjscia amperow z silnika moze byc np 4 Ah....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Przy panelach słonecznych przeznaczonych do celów turystycznych np. do ładowania akumulatora w kamperze albo na łodzi jest cos takiego jak regulator ładowania, sprawdza on poziom naładowania i odcina ładowanie gdy akumulator jest pełny, nie trzeba nic liczyc jest podłączony na stałe i sam sie reguluje, ciekawe czy dałoby sie takie coś zaadaptować do ładowania aku z silnika...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W małych silnikach Hondy do 20 koni występują dwa rodzaje prądnicy 6A oraz 12A oba układy posiadają regulator napięcia i można pływać również bez podłączonego aku, tak więc nie istnieje możliwość przeładowania akumulatora. Przy czym podany amperaż jest to maksymalne natężenie prądu.  Przepłynąłem ostatnio ponad 600 km z podłączonym akumulatorem AGM 17 Ah i nigdy nie osiągnąłem wyższego napięcia niż 13,8 V, tak więc bez obaw można podłączyć mniejsze aku. Podana wartość w moim silniku zalecanego akumulatora wynosi 32Ah i więcej ale dotyczy silników z elektrycznym rozruchem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj moja niezbędna walizeczka z akumulatorem od UPSa oraz niezbędnymi rzeczami na kilkudniowe wyprawy

 

dwa gniazda zapalniczkowe hermetyczne

http://upload.secondsun.pl/img/15258737622027.jpg

 

 

Siekiera, do kompletu jest jeszcze piłka fiskars

http://upload.secondsun.pl/img/15258737652028.jpg

 

 

Zapasowa śruba, wirnik wody i niezbędne narzędzia

http://upload.secondsun.pl/img/15258737682029.jpg

 

 

Aku 17Ah

http://upload.secondsun.pl/img/15258737712030.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej co prawda Yamaszce, 25KM, 2008 była prądnica ale bez tego pieruńskiego regulatora. Pierdoła była do dokupienia w oryginale za jakąś wariacką jak na wartość silnika kasę (800-1000 zł chyba). Ponoć można dobrać w to miejsce jakiś regulatorek ze skuterka (nie wodnego) ale... zmieniłem motor.

Tak, że fakt istnienia prądnicy nie koniecznie musi oznaczać istnienie regulatora jak na moim przykładzie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektroniczny regulator napięcia to koszt około 30 zł, zakładałem taki do mojego mercedesa z 1962 roku gdzie jest oryginalna prądnica Boscha i chodzi już ponad 3 lata bez awarii, niestety mechaniczne i w dodatku stare regulatory są zawodne. Przejrzałem  właśnie instrukcję Hondy od silników BF8 do BF 20 i we wszystkich silnikach z prądnicą są regulatory napięcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przeładuje się akumulatora kwasowego jeśli napięcie ładowania jest ograniczone do 14,5V, nieważne ile czasu jest podłączony(w granicach godzin, bo jak na dni to zaleca się dla żelowych napięcie podtrzymujące 13,6V). Akumulator po osiągnięciu stanu pełnego naładowania zrównuje swoje napięcie z tym zasilającym i przestaje pobierać prąd/ładować się, pozostaje tylko niewielki prąd podtrzymujący/konserwujący.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...