Piotrek BF60 Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Witam . Posiadam Hondę BF60AK1 LRTU od nowości . Silnik od jakiegoś czasu przestał pracować . Konkretnie to odpala popracuje trochę (2 do 5 minut) i gaśnie . Ponownie odpali i to samo . Czasem jest tak ,ze pracuje dłużej , ale po dodaniu gazu gaśnie . Wymieniłem : filterek pompy paliwa wysokiego ciśnienia . Pompę paliwa wysokiego cisnienia . Wszystkie możliwe czujniki (map sensor, temp, wody, powietrza, czujnik wałka rozrz, wału korb.) Świece nowe . Serwis tez nie wie co to za awaria . Podpinali kompa i nic nie wyskakuje . Błędów brak . może ktos z Was miał podobna usterkę lub wie co to może być i podpowie . Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Ciśnienie oleju trzyma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Kompa podpinali ale czy rejestrowali parametry podczas pracy aż do zgaśnięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek BF60 Opublikowano 2 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Co do ciśnienia oleju to chyba wszystko jest ok bo kontrolka oleju z czerwonej po rozruchu świeci na zielono , wiec jest ok. Silnik jak odpalił to był podłączony pod kompa i nic nie wyskoczyło po tym jak zgasł . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2021 Sztuka na tym polega, żeby zarejestrować parametry podczas pracy silnika. Potem odtworzyć i analizować co było nie tak albo znaleźć drogę poprzez wykluczenie awarii sterowania parametrami silnika. Może być np. stacyjka czy wada wyłącznika awaryjnego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek BF60 Opublikowano 3 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2021 Był odpalany na drugiej manetce i osobnej wiązce . Odpali, popracuje i gaśnie . Tak jakby coś odcinało prąd od pompy paliwa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoki3 Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 A sprawdzali moduł zapłonowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 Podłącz kompa jeszcze raz i zarejestruj pracę motoru aż do zgaśnięcia. Jak nie odpala to komunikacja z komputerem jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek BF60 Opublikowano 4 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 Witam szanowne grono . Otóż sprawa ma sie tak ,ze z komputera (ECU) nie przychodzi masa na pompę paliwa . Po podaniu masy z boku silnik pali, chodzi i nawet nie zachrypi . Po przekręcenie kluczyka pompa rusza na mement dobije 3 bary . Zakręcę rozrusznikiem , pochodzi do momentu łapania temperatury i gaśnie . Dla lepszej widoczności czy idzie prąd w szereg z pompą wpiąłem kontrolkę 12Volt i widzę czy idzie zasilanie na pompę czy nie . Zapala pracuje ,kontrolka świeci . Po pewnym czasie cyk gasnie kontrolka i silnik gasnie . Ponownie nie odpala i kontrolka nie świeci . Po podaniu masy na pompę odpala i pracuje a nawet pływa :) Z ECU nie przychodzi masa na pompę . Coś odcina , tylko co ?? Prąd (+)na pompę przychodzi bezpośrednio ze stacyjki przez bezpiecznik 10A. Odcina tylko masę . Co to może być ? Czy zwalony komp czy może dostaje jakis zły sygnał z jakiegos czujnika i rozłącza ? Czy np czujnik temperatury moze fałszować i dawac do kompa jakis sygnał o przegrzniu ? Czujnik map sensor ? Czy inne tego typu podzespoły ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek BF60 Opublikowano 4 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 sprostowanie : Kontrolkę wpiąłem oczywiście równolegle w przewody do pompy paliwa tak ,ze widzę czy pompa pracuje czy nie . Mam jeszcze takie jedno pytanie . Czy komputer ECU , który jest przy silniku mierzy sobie oporność uzwojenia pompy wysokiego ciśnienia ??? Jeśli tak to na jakiej zasadzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 ,,... Podpinali kompa i nic nie wyskakuje . Błędów brak . ..."- ECM nie ma powodów do wyłączania silnika. Wina po stronie elektromechanicznych elementów wykonawczych albo instalacji elektrycznej. Dlatego powtarzam kolejny raz: rejestracja parametrów pracy silnika w funkcji czasu. Chodzi wyłapanie momentu wyłączenia. Można też ,,na piechotę" metodą prób i błędów. Jak masz dużo czasu i pieniędzy to czemu nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 Nie warto by zmierzyć prądu pobieranego przez pompę paliwa? może system wykrywa zwiększony pobór prądu i odcina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 Wyrzuciłby błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.