Skocz do zawartości

Honda BF60 gaśnie po kilku minutach od odpalenia .


Piotrek BF60
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

 

Posiadam Hondę BF60AK1 LRTU od nowości . Silnik od jakiegoś czasu przestał pracować . Konkretnie to odpala popracuje trochę (2 do 5 minut) i gaśnie . Ponownie odpali i to samo . Czasem jest tak ,ze pracuje dłużej , ale po dodaniu gazu gaśnie .

 

Wymieniłem :

filterek pompy paliwa wysokiego ciśnienia .

Pompę paliwa wysokiego cisnienia .

Wszystkie możliwe czujniki (map sensor, temp, wody, powietrza, czujnik wałka rozrz, wału korb.)

Świece nowe .

Serwis tez nie wie co to za awaria . Podpinali kompa i nic nie wyskakuje . Błędów brak .

 

może ktos z Was miał podobna usterkę lub wie co to może być i podpowie .

 

Pozdrawiam .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono .

 

Otóż sprawa ma sie tak ,ze z komputera (ECU) nie przychodzi masa na pompę paliwa .

Po podaniu masy z boku silnik pali, chodzi i nawet nie zachrypi .

Po przekręcenie kluczyka pompa rusza na mement dobije 3 bary .

Zakręcę rozrusznikiem , pochodzi do momentu łapania temperatury i gaśnie .

 

Dla lepszej widoczności czy idzie prąd w szereg z pompą wpiąłem kontrolkę 12Volt i widzę czy idzie zasilanie na pompę czy nie .

Zapala pracuje ,kontrolka świeci . Po pewnym czasie cyk gasnie kontrolka i silnik gasnie .

Ponownie nie odpala i kontrolka nie świeci .

Po podaniu masy na pompę odpala i pracuje a nawet pływa :)

 

Z ECU nie przychodzi masa na pompę . Coś odcina , tylko co ??

Prąd (+)na pompę przychodzi bezpośrednio ze stacyjki przez bezpiecznik 10A. Odcina tylko masę .

Co to może być ? Czy zwalony komp czy może dostaje jakis zły sygnał z jakiegos czujnika i rozłącza ?

 

Czy np czujnik temperatury moze fałszować i dawac do kompa jakis sygnał o przegrzniu ?

Czujnik map sensor ? Czy inne tego typu podzespoły ???

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprostowanie :

 

Kontrolkę wpiąłem oczywiście równolegle w przewody do pompy paliwa tak ,ze widzę czy pompa pracuje czy nie .

 

Mam jeszcze takie jedno pytanie .

 

Czy komputer ECU , który jest przy silniku mierzy sobie oporność uzwojenia pompy wysokiego ciśnienia ???

 

Jeśli tak to na jakiej zasadzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,... Podpinali kompa i nic nie wyskakuje . Błędów brak . ..."- ECM nie ma powodów do wyłączania silnika.

Wina po stronie elektromechanicznych elementów wykonawczych albo instalacji elektrycznej.

Dlatego powtarzam kolejny raz: rejestracja parametrów pracy silnika w funkcji czasu. Chodzi wyłapanie momentu wyłączenia.

Można też ,,na piechotę" metodą prób i błędów. Jak masz dużo czasu i pieniędzy to czemu nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...