LUKI626 Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Witam mam dylemat a mianowicie posiadam silniczek bf8 z długą spodziną którą chciał bym zmienić na krótszą i mam do kupienia 7,5 wyślę zaraz zdjęcia prosze o poradę osób które przerabiały temat pozdr. Łukasz http://www.tinypic.pl/0mte98g3nrt5 http://www.tinypic.pl/10av1xkmlgld[ftp][/ftp] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Najważniejszym elementem jest wałek pionowy. W przypadku tych silników to poz 12 : http://www.boats.net/parts/search/Honda/Outboard%20Engine/0/BF75F%20SA%20/VERTICAL%20SHAFT/parts.html Reszta czyli: rurka chłodzenia i cięgło rewersora jest do przerobienia. Wałek, co prawda też, ale przy tym koszcie nowego nie opłaca się. Odkręcasz przedłużkę kolumny i montujesz całość bez niej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Gdzie można kupić krótsze wałki, skoro nie opłaci się skracać ? Mam z kolei Johnsona i też zamierzam go skracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Tam gdzie wałki od hondy . wszystko zależy od ceny i budowy kolumny. U Johnson'a wałek do 6HP to koszt ok.200$ plus przesyłka. Więc chyba się nie opłaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUKI626 Opublikowano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Standardowo jako serwis -sama HONDA ma problem z katalogiem części na foto inne podkładki 3,4,5,6 w opisie 3i3 ok inny kod silnika a gdzie pozycja 4!,6i8 .Jurto pomierzę wymiary zewnętrzne i porównam ze sprzedawcą . Ryzyko spore bo model starszy i pojemność inna ale sprawdzę i dam znać lubię wyzwania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 mój tokarz bierze 20 zł za skrócenie wałka. montuje go w tokarce, ucina nozem.robi wpóst męski/damski i spawa w tokarce juz 5 wałków mi skracał jest super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Tak czytam ,czytam , a nie lepiej dostawić nadstawkę na pawęż ? Roboty mniej da i silnik fabryczny nie trza ulepszać . Przy tak małych mocach wyspawanie z profili nie wielką konstrukcję to żaden problem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Standardowo jako serwis -sama HONDA ma problem z katalogiem części na foto inne podkładki 3,4,5,6 w opisie 3i3 ok inny kod silnika a gdzie pozycja 4!,6i8 .Jurto pomierzę wymiary zewnętrzne i porównam ze sprzedawcą . Ryzyko spore bo model starszy i pojemność inna ale sprawdzę i dam znać lubię wyzwania . Po kolorach na kapeluszu silnik 7.5 to 1997 BF75F SA Podkładki 4,6,8 w tym modelu nie występują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUKI626 Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Zawsze lepiej kupić taki silnik który będzie odpowiedni i bez kombinacji . Jednak rynek wtóry który jest dosyć mały dyktuje swoje warunki i kupienie silnik w dobrym stanie ,odpowiedniej mocy,długości i w dobrej cenie jest niemal nie realne . Zmiana wysokości pawęży ok w łodzi ja mam ponton który transportuje kamperem i mam ograniczone miejsce i wagę . Ps. dodzwoniłem się nareszcie do gościa sprawa powinna ruszyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Przyjrzałem się dokładniej tym modelom silnika i chyba skracanie się nie opłaca. Wymieniać trzeba całą kolumnę (el.7) . Przedłużka kolumny ( el.8 ) w ogóle nie występuje. Tak, że podniesienie pawęży poprzez dokręcenie odpowiedniej gr. sklejki/sklejek do istniejącej będzie najrozsądniejszym rozwiązaniem. Wg. specyfikacji te modele mają transom heigt albo 422 albo 572. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUKI626 Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Tak a więc powracam do pytania pierwotnego mam silnik jak na linku 1. z dłuższą kolumną a mogę kupić za niewielkie pieniądze taki jak na foto-link 2. z krótszą stopą dodam ,że część dolna jest kompletna jednak jak to często bywa odległość jest nie akceptowalna aby pojechać i porównać dokładnie . Czy to będzie pasowało ? Proszę o poradę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 A jaka jest pojemność Twojego? Jaką masz wysoką pawęż? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUKI626 Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Silnik 7,5 dotarł i jest już rozebrany teraz kolej na 8km ale ze wstępnych pomiarów wygląda ,że będzie pasowało . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.