Autor Wątek: Honda BF9.9 98r. Nie działa Ładowanie  (Przeczytany 10778 razy)

Luty 26, 2017, 17:15:34
  • **
  • Wiadomości: 30
    • Berlin
  • Akwen: Niemcy
Witam,
W silniczku nie działa ładowanie, gdy go kupowałem sprzedawca demonstrował mi działanie rozrusznika dociskając klemy do akumulatora i zapalał silnik, następnie podczas pracy silnika zapalonego z elektrycznego rozrusznika ściągał klemy. W instrukcji widnieje taki napis:

If you connect the (+) and (-) battery cables incorrectly or disconnect
the cables while the engine is running, the charging system of the outboard
motor will break down.

Wynika z tego że na moich oczach w momencie zakupu układ ładowania został załatwiony :)
Oczywiście zrobiłem pomiar miernikiem i nie ma napięcia ładowania.

Proszę o informację czy mogę teraz na "pałę" kupić regulator napięcia czy mogło paść coś jeszcze że tego ładowania nie ma ?

Pozdrawiam,
Paweł

Luty 27, 2017, 17:45:22
Odpowiedź #1
  • **
  • Wiadomości: 49
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Bałtyk
Przerabiałem to ostatnio.

po 1 zobacz gdzie wychodzą kable po regulatorze i w to miejsce podepnij się akumulatorem

po 2 sprawdzaj na podłączonym akumulatorze ! i dodaj trochę gazu powinno wzrastać z obrotami , jak masz mały silnik nie licz na to, że na wolnych obrotach będzie 14V

po 3 podłącz żarówkę przed regulatorem , jeżeli się zaświeci to jest ok i najprawdopodobniej regulator do wymiany

Luty 27, 2017, 21:37:03
Odpowiedź #2
  • **
  • Wiadomości: 30
    • Berlin
  • Akwen: Niemcy
nie bardzo wiem co znaczy podłączyć kable po regulatorze :) przed uruchomieniem silnika mam 12,50v na aku, po odpaleniu napięcie nie wzrasta, po dodaniu gazu bujnie się o 0,05v moze i tyle

Luty 28, 2017, 09:14:30
Odpowiedź #3
  • ****
  • Wiadomości: 372
    • Wschowa
  • Akwen: Odra środkowa
 Zapodaj fotkę regulatora przy silniku to się pomoże.

Luty 28, 2017, 09:15:33
Odpowiedź #4
  • **
  • Wiadomości: 49
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Bałtyk
Akumulator masz pewnie podpięty pod rozrusznik, a ładowanie nie koniecznie musi być w to samo miejsce podłączone - może być oddzielna wtyczka która wychodzi gdzieś w obudowie silnika

Luty 28, 2017, 14:42:39
Odpowiedź #5
  • **
  • Wiadomości: 30
    • Berlin
  • Akwen: Niemcy
hmmm, dobra będę na przystani niestety dopiero w weekend to zrobię fotkę, moze faktycznie nie ma co gdybać bez fotki.

Marzec 04, 2017, 15:45:30
Odpowiedź #6
  • **
  • Wiadomości: 30
    • Berlin
  • Akwen: Niemcy
Witam kolegów,
byłem dzisiaj na przystani i zrobiłem zdjęcia regulatora. Proszę o info jak idzie w nim ładowanie czy bezpośrednio po kablach do aku czy jak.

Model SH598C-12

« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2017, 22:28:11 wysłana przez Chmielo »

Marzec 06, 2017, 11:10:55
Odpowiedź #7
  • **
  • Wiadomości: 49
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Bałtyk
Sprawdzałeś tak jak pisałem ?

Z silnika powinny wychodzić 2 kable, które później idą do tego regulatora ( powinny się łączyć na dwie szybkozłączki) i przed regulatorem na te dwa kable, które wychodzą z silnika podłącz żarówkę ( odłącz je najpierw od regulatora i w to miejsce podłącz żarówkę). Jeżeli się zaświeci na odpalonym silniku to ładowanie wychodzi z cewki z silnika i do wymiany masz ten regulator. Jeżeli żarówka się nie zaświeci to padnięta jest cewka w silniku. Regulator kupisz jakikolwiek za 45 - 70 pln. Ja tak u mnie zrobiłem. Od quada , motocykla.

Tu masz pierwszy lepszy
http://allegro.pl/regulator-napiecia-honda-suzuki-kawasaki-yamaha-i5293550449.html

Marzec 06, 2017, 12:19:43
Odpowiedź #8
  • ****
  • Wiadomości: 372
    • Wschowa
  • Akwen: Odra środkowa
 Zdemontuj ten regulator z silnika zobacz ile i jakie ma kable. Wyślij fotkę. Kajo dobrze Ci podpowiada co nasz zrobić.
Jak masz wątpliwości. Podaj nr, regulatora sprawdzimy jakie ma parametry i dobierzemy podobny. Możesz dobrać podobny po mocy silnika itp. Jeżeli podasz jego nr. to się coś pomoże. Jeżeli nadal będzie problem lub Cię to przerasta to podjedz do najbliższego elektromechanika samochodowego. Chętnie bym pomógł u siebie ale mieszkasz za daleko. Regulator się dobiera do mocy alternatora.

Marzec 06, 2017, 15:47:35
Odpowiedź #9
  • **
  • Wiadomości: 30
    • Berlin
  • Akwen: Niemcy
Nie mam problemu z lutowaniem kablami itp... ale nigdy nie robiłem czegoś takiego.
Model mojego regulatora SH598C-12

Nie mam jak sprawdzić teraz silnika podczas pracy więc raczej będę musiał przesunąć test z żarówką na 8 kwietnia bo wtedy to odbywa się u mnie wodowanie i silnik stanie w wodzie.

Czy mogę do was koledzy odezwać się po tym terminie na prywatne wiadomości i prosić o pomoc w tej sprawie ?

Lipiec 08, 2018, 22:41:28
Odpowiedź #10
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Witam Panowie nie che tworzyć nowego wątku odgrzewam stary. U mnie podobna sytuacja jak u kolegi, ten sam silnik, rocznik, tylko 15 km zamiast 9.9, ale ogólnie konstrukcja podobna. Wg naklejki na silniku i serwisówki ładowanie 12V 6A / 6000 rpm. Silnik kupiony używany, śmigam na nim 4 rok ale nigdy nie sprawdzałem ładowania, w tym roku chciałem zamontować aku, więc zacząłem od pomiarów miernikiem. Taka sytuacja na wyjściu (na wtyczce) wyszło 0,3V w porywach do 0,8 w zależności od obrotów, zdemontowałem regulator i sprawdziłem na kablach od prądnicy - tam było 18-27V w zależności od obrotów.

Nie znam się na temacie więc z góry sorry pytania mogą być nieprofesjonalne :)




Pyt. 1) To urządzenie - na zdjęciu widać tylko radiator reszta jest z drugiej strony wtopiona, to tak naprawdę jest regulator i prostownik w jednym? Bo zmienia prąd zmienny z prądnicy na stały i dodatkowo reguluje napięcię?

Pyt. 2) 18-28V na prądnicy to jest ok? Znaczy mogę założyć, że prądnica działa jak trzeba, a do wymiany regulator?

Pyt. 3)
To jest model: 

tak to wygląda, dwa kable na wejściu dwa kable na wyjściu, jak dobrać do tego regulator (np. od skutera), w tych linkach, które były w temacie regulatory miały kostki i 6 kabli, wtedy muszę jakiś schemat ogarnąć i dwóch kabli po prostu nie łączę?

Pyt. 4) taki regulator do skutera będzie mi normalnie ładować z silnika zaburtowego akumulator samochodowy jaki chciałem zamotować w łodzi? Wg serwisówki ładowanie miało być 6A czyli chciałem dać aku około 60Ah.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2018, 22:49:17 wysłana przez Adekfatny »
Pozdrawiam,
Adrian

Lipiec 09, 2018, 12:41:00
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 1268
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
W skuterach i małych quadach prądnica podobna to i regulator się nada.

pzdr
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5

Lipiec 09, 2018, 22:10:32
Odpowiedź #12
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Ok no to przykładowo wybrałem ten, bo wizualnie najbardziej podobny https://allegro.pl/regulator-napiecia-prostownik-honda-cb-cm-ft-gb-ch-i7250471484.html#thumb/11
Tylko jak ogarnac te kable, wiadomo, ze wtyczki ucinam, ale u mnie wchodzą dwa i wychodzą dwa, a w tych skuterowych i motorowych są po 3, podłączyć losowo i sprawdzać miernikiem?
Pozdrawiam,
Adrian

Lipiec 10, 2018, 06:20:00
Odpowiedź #13
  • ****
  • Wiadomości: 499
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
chyba chcesz narozrabiać... ? jakie losowe podłączanie?
Kolibri 330
Flipper 450

Lipiec 10, 2018, 09:43:13
Odpowiedź #14
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Patrzac analogicznie na moj regulator z niego do akumulatora wychodzą czerwony i zielony, czyli czarnego nie podłączam, ale z drugiej strony sa 3 żółte to do ktorych dwóch mam podłączyć?
Pozdrawiam,
Adrian