Chmielo Opublikowano 26 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 Witam, W silniczku nie działa ładowanie, gdy go kupowałem sprzedawca demonstrował mi działanie rozrusznika dociskając klemy do akumulatora i zapalał silnik, następnie podczas pracy silnika zapalonego z elektrycznego rozrusznika ściągał klemy. W instrukcji widnieje taki napis: If you connect the (+) and (-) battery cables incorrectly or disconnect the cables while the engine is running, the charging system of the outboard motor will break down. Wynika z tego że na moich oczach w momencie zakupu układ ładowania został załatwiony :) Oczywiście zrobiłem pomiar miernikiem i nie ma napięcia ładowania. Proszę o informację czy mogę teraz na "pałę" kupić regulator napięcia czy mogło paść coś jeszcze że tego ładowania nie ma ? Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajo Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Przerabiałem to ostatnio. po 1 zobacz gdzie wychodzą kable po regulatorze i w to miejsce podepnij się akumulatorem po 2 sprawdzaj na podłączonym akumulatorze ! i dodaj trochę gazu powinno wzrastać z obrotami , jak masz mały silnik nie licz na to, że na wolnych obrotach będzie 14V po 3 podłącz żarówkę przed regulatorem , jeżeli się zaświeci to jest ok i najprawdopodobniej regulator do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chmielo Opublikowano 27 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 nie bardzo wiem co znaczy podłączyć kable po regulatorze :) przed uruchomieniem silnika mam 12,50v na aku, po odpaleniu napięcie nie wzrasta, po dodaniu gazu bujnie się o 0,05v moze i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Zapodaj fotkę regulatora przy silniku to się pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajo Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Akumulator masz pewnie podpięty pod rozrusznik, a ładowanie nie koniecznie musi być w to samo miejsce podłączone - może być oddzielna wtyczka która wychodzi gdzieś w obudowie silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chmielo Opublikowano 28 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 hmmm, dobra będę na przystani niestety dopiero w weekend to zrobię fotkę, moze faktycznie nie ma co gdybać bez fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chmielo Opublikowano 4 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 Witam kolegów, byłem dzisiaj na przystani i zrobiłem zdjęcia regulatora. Proszę o info jak idzie w nim ładowanie czy bezpośrednio po kablach do aku czy jak. Model SH598C-12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajo Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Sprawdzałeś tak jak pisałem ? Z silnika powinny wychodzić 2 kable, które później idą do tego regulatora ( powinny się łączyć na dwie szybkozłączki) i przed regulatorem na te dwa kable, które wychodzą z silnika podłącz żarówkę ( odłącz je najpierw od regulatora i w to miejsce podłącz żarówkę). Jeżeli się zaświeci na odpalonym silniku to ładowanie wychodzi z cewki z silnika i do wymiany masz ten regulator. Jeżeli żarówka się nie zaświeci to padnięta jest cewka w silniku. Regulator kupisz jakikolwiek za 45 - 70 pln. Ja tak u mnie zrobiłem. Od quada , motocykla. Tu masz pierwszy lepszy http://allegro.pl/regulator-napiecia-honda-suzuki-kawasaki-yamaha-i5293550449.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Zdemontuj ten regulator z silnika zobacz ile i jakie ma kable. Wyślij fotkę. Kajo dobrze Ci podpowiada co nasz zrobić. Jak masz wątpliwości. Podaj nr, regulatora sprawdzimy jakie ma parametry i dobierzemy podobny. Możesz dobrać podobny po mocy silnika itp. Jeżeli podasz jego nr. to się coś pomoże. Jeżeli nadal będzie problem lub Cię to przerasta to podjedz do najbliższego elektromechanika samochodowego. Chętnie bym pomógł u siebie ale mieszkasz za daleko. Regulator się dobiera do mocy alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chmielo Opublikowano 6 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Nie mam problemu z lutowaniem kablami itp... ale nigdy nie robiłem czegoś takiego. Model mojego regulatora SH598C-12 Nie mam jak sprawdzić teraz silnika podczas pracy więc raczej będę musiał przesunąć test z żarówką na 8 kwietnia bo wtedy to odbywa się u mnie wodowanie i silnik stanie w wodzie. Czy mogę do was koledzy odezwać się po tym terminie na prywatne wiadomości i prosić o pomoc w tej sprawie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 8 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 Witam Panowie nie che tworzyć nowego wątku odgrzewam stary. U mnie podobna sytuacja jak u kolegi, ten sam silnik, rocznik, tylko 15 km zamiast 9.9, ale ogólnie konstrukcja podobna. Wg naklejki na silniku i serwisówki ładowanie 12V 6A / 6000 rpm. Silnik kupiony używany, śmigam na nim 4 rok ale nigdy nie sprawdzałem ładowania, w tym roku chciałem zamontować aku, więc zacząłem od pomiarów miernikiem. Taka sytuacja na wyjściu (na wtyczce) wyszło 0,3V w porywach do 0,8 w zależności od obrotów, zdemontowałem regulator i sprawdziłem na kablach od prądnicy - tam było 18-27V w zależności od obrotów. Nie znam się na temacie więc z góry sorry pytania mogą być nieprofesjonalne :) http://upload.secondsun.pl/img/1531082373przechwytywanie2.jpg Pyt. 1) To urządzenie - na zdjęciu widać tylko radiator reszta jest z drugiej strony wtopiona, to tak naprawdę jest regulator i prostownik w jednym? Bo zmienia prąd zmienny z prądnicy na stały i dodatkowo reguluje napięcię? Pyt. 2) 18-28V na prądnicy to jest ok? Znaczy mogę założyć, że prądnica działa jak trzeba, a do wymiany regulator? Pyt. 3) http://upload.secondsun.pl/img/1531082307przechwytywanie1.jpg To jest model: http://upload.secondsun.pl/img/153108200620180708_220149%5B1%5D.jpg tak to wygląda, dwa kable na wejściu dwa kable na wyjściu, jak dobrać do tego regulator (np. od skutera), w tych linkach, które były w temacie regulatory miały kostki i 6 kabli, wtedy muszę jakiś schemat ogarnąć i dwóch kabli po prostu nie łączę? Pyt. 4) taki regulator do skutera będzie mi normalnie ładować z silnika zaburtowego akumulator samochodowy jaki chciałem zamotować w łodzi? Wg serwisówki ładowanie miało być 6A czyli chciałem dać aku około 60Ah. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 9 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2018 W skuterach i małych quadach prądnica podobna to i regulator się nada. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 9 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2018 Ok no to przykładowo wybrałem ten, bo wizualnie najbardziej podobny https://allegro.pl/regulator-napiecia-prostownik-honda-cb-cm-ft-gb-ch-i7250471484.html#thumb/11 Tylko jak ogarnac te kable, wiadomo, ze wtyczki ucinam, ale u mnie wchodzą dwa i wychodzą dwa, a w tych skuterowych i motorowych są po 3, podłączyć losowo i sprawdzać miernikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 chyba chcesz narozrabiać... ? jakie losowe podłączanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 Patrzac analogicznie na moj regulator z niego do akumulatora wychodzą czerwony i zielony, czyli czarnego nie podłączam, ale z drugiej strony sa 3 żółte to do ktorych dwóch mam podłączyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 Trzy żółte to zapewne wejście prądu zmiennego z prądnicy, jeśli jest trójfazowa to będą trzy kable. Czerwony i zielony czy czarny to powinno być wyjście prądu stałego z regulatora. Można to sprawdzić zasilaczem i miernikiem. Jeśli masz prądnicę jednofazową to po prostu nie podłączasz jednego żółtego. http://upload.secondsun.pl/img/1531214158regulator-2.png Tylko nic nie podłączaj na pałę, żeby nie było na mnie :-) Jeśli nie wiesz jak się pomiarowo upewnić to postaram się wytłumaczyć. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 Nie prościej kupić regulator z czterema kablami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 Dzięki za info, teściu jest fizykiem to podpowie jak to pomierzyć. Czterokablowy prosciej, ale w Hondzie kosztuje 112 dolarów, a to skuterów/quadów widzialem tylko sześciokablowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 https://allegro.pl/sunny-regulator-napiecia-prostownik-4t-skuter-i7253999302.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 Teraz zauważyłem, żeś z Wawy, mogę Ci dać taki od quada, tam była pojedyńcza albo podwójna cewka, na pewno nie trzy. Zresztą co za różnica, jeśli czytałeś ten rysunek to przecież widać, że obojętne czy podłączysz dwa czy trzy kable napięcia zmiennego. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 Faktycznie, patrzyłem tylko na te z kablami żeby latwiej bylo połączyć, a te z kostką sa na cztery kable. Paweł dzieki za chęci, to tanie rzeczy są to sobie kupie i będę tesował :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 12 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2018 1.Pracę regulatora sprawdzasz przy podłączonym akumulatorze. To układ elektroniczny i bierze zasilanie z akumulatora nie z alternatora. 2.Układ 5 przewodowy od skuterów różni się tylko podłączeniem zasilania dla elektroniki nie na stałe a "po stacyjce" Do tego służy czarny przewód. Do podłączenia "plus po stacyjce" Akumulator podpinasz między czerwony (+) a zielony (-) Ja używam układu o symbolu AW0079 - kosztuje 16 zł to się można bawić :-) Nic nie testuj - kup taki jak podałem. Żółty i (różowy albo pomarańczowy albo drugi żółty) - do silnika. Zielony (-) czyli masa. Czerwony (+) akumulatora Czarny (+) po stacyjce wtedy masz regulator odłączany a jak nie to razem z czerwonym. Działa i buczy :-) Możesz też kupić bezposrednio na Ali - jest tego "po kokarde" w tym takie "do łodzi" np.https://pl.aliexpress.com/item/4-Przewody-Regulatora-Napi-cia-Prostownika-Rt-ci-ATV-Motocykle-odzie-Silnika-GY6-50-JCL-NST/32833160579.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.246c5c0fuPI820 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 12 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2018 Ten z przykładu kolegi mikijet to układ z dwoma osobnymi wyjsciami: na ładowanie i na oswietlenie (skutery tak mają) Raczej się nie nada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 12 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2018 Pamiętam że mi ten od skutera nie zadziałał przy yamaha 30 hp więc się podałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 12 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2018 Kolego Podmiejski dzięki za podpowiedź, zanim ją zobaczyłem to zamówiłem sobie ten: https://allegro.pl/honda-regulator-napiecia-gy6-150-5-przewodow-i7250428263.html?reco_id=bce24e4b-5ed6-11e8-b9a5-6c3be5c06da0&bi_m=reco&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product Ale widzę, że wybrałem prawie taki sam jak podałeś, 5 przewodów GY6, zielony i czerwony pójdą przez wtyczkę do akumulatora, a dwa z trzech żółtych będą szły do prądnicy. kabelek czarny z tego co widziałem to występował w wersji sześciokablowej po stronie wyjścia do akumulatora, więc w regulatorze pięciokablowym ten problem odpada bo czarnego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.