Skocz do zawartości

Honda BF9.9 98r. Nie działa Ładowanie


Chmielo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W silniczku nie działa ładowanie, gdy go kupowałem sprzedawca demonstrował mi działanie rozrusznika dociskając klemy do akumulatora i zapalał silnik, następnie podczas pracy silnika zapalonego z elektrycznego rozrusznika ściągał klemy. W instrukcji widnieje taki napis:

 

If you connect the (+) and (-) battery cables incorrectly or disconnect

the cables while the engine is running, the charging system of the outboard

motor will break down.

 

Wynika z tego że na moich oczach w momencie zakupu układ ładowania został załatwiony :)

Oczywiście zrobiłem pomiar miernikiem i nie ma napięcia ładowania.

 

Proszę o informację czy mogę teraz na "pałę" kupić regulator napięcia czy mogło paść coś jeszcze że tego ładowania nie ma ?

 

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przerabiałem to ostatnio.

 

po 1 zobacz gdzie wychodzą kable po regulatorze i w to miejsce podepnij się akumulatorem

 

po 2 sprawdzaj na podłączonym akumulatorze ! i dodaj trochę gazu powinno wzrastać z obrotami , jak masz mały silnik nie licz na to, że na wolnych obrotach będzie 14V

 

po 3 podłącz żarówkę przed regulatorem , jeżeli się zaświeci to jest ok i najprawdopodobniej regulator do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś tak jak pisałem ?

 

Z silnika powinny wychodzić 2 kable, które później idą do tego regulatora ( powinny się łączyć na dwie szybkozłączki) i przed regulatorem na te dwa kable, które wychodzą z silnika podłącz żarówkę ( odłącz je najpierw od regulatora i w to miejsce podłącz żarówkę). Jeżeli się zaświeci na odpalonym silniku to ładowanie wychodzi z cewki z silnika i do wymiany masz ten regulator. Jeżeli żarówka się nie zaświeci to padnięta jest cewka w silniku. Regulator kupisz jakikolwiek za 45 - 70 pln. Ja tak u mnie zrobiłem. Od quada , motocykla.

 

Tu masz pierwszy lepszy

http://allegro.pl/regulator-napiecia-honda-suzuki-kawasaki-yamaha-i5293550449.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj ten regulator z silnika zobacz ile i jakie ma kable. Wyślij fotkę. Kajo dobrze Ci podpowiada co nasz zrobić.

Jak masz wątpliwości. Podaj nr, regulatora sprawdzimy jakie ma parametry i dobierzemy podobny. Możesz dobrać podobny po mocy silnika itp. Jeżeli podasz jego nr. to się coś pomoże. Jeżeli nadal będzie problem lub Cię to przerasta to podjedz do najbliższego elektromechanika samochodowego. Chętnie bym pomógł u siebie ale mieszkasz za daleko. Regulator się dobiera do mocy alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam problemu z lutowaniem kablami itp... ale nigdy nie robiłem czegoś takiego.

Model mojego regulatora SH598C-12

 

Nie mam jak sprawdzić teraz silnika podczas pracy więc raczej będę musiał przesunąć test z żarówką na 8 kwietnia bo wtedy to odbywa się u mnie wodowanie i silnik stanie w wodzie.

 

Czy mogę do was koledzy odezwać się po tym terminie na prywatne wiadomości i prosić o pomoc w tej sprawie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Panowie nie che tworzyć nowego wątku odgrzewam stary. U mnie podobna sytuacja jak u kolegi, ten sam silnik, rocznik, tylko 15 km zamiast 9.9, ale ogólnie konstrukcja podobna. Wg naklejki na silniku i serwisówki ładowanie 12V 6A / 6000 rpm. Silnik kupiony używany, śmigam na nim 4 rok ale nigdy nie sprawdzałem ładowania, w tym roku chciałem zamontować aku, więc zacząłem od pomiarów miernikiem. Taka sytuacja na wyjściu (na wtyczce) wyszło 0,3V w porywach do 0,8 w zależności od obrotów, zdemontowałem regulator i sprawdziłem na kablach od prądnicy - tam było 18-27V w zależności od obrotów.

 

Nie znam się na temacie więc z góry sorry pytania mogą być nieprofesjonalne :)

 

http://upload.secondsun.pl/img/1531082373przechwytywanie2.jpg

 

 

Pyt. 1) To urządzenie - na zdjęciu widać tylko radiator reszta jest z drugiej strony wtopiona, to tak naprawdę jest regulator i prostownik w jednym? Bo zmienia prąd zmienny z prądnicy na stały i dodatkowo reguluje napięcię?

 

Pyt. 2) 18-28V na prądnicy to jest ok? Znaczy mogę założyć, że prądnica działa jak trzeba, a do wymiany regulator?

 

Pyt. 3) http://upload.secondsun.pl/img/1531082307przechwytywanie1.jpg

To jest model:  http://upload.secondsun.pl/img/153108200620180708_220149%5B1%5D.jpg

 

tak to wygląda, dwa kable na wejściu dwa kable na wyjściu, jak dobrać do tego regulator (np. od skutera), w tych linkach, które były w temacie regulatory miały kostki i 6 kabli, wtedy muszę jakiś schemat ogarnąć i dwóch kabli po prostu nie łączę?

 

Pyt. 4) taki regulator do skutera będzie mi normalnie ładować z silnika zaburtowego akumulator samochodowy jaki chciałem zamotować w łodzi? Wg serwisówki ładowanie miało być 6A czyli chciałem dać aku około 60Ah.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok no to przykładowo wybrałem ten, bo wizualnie najbardziej podobny https://allegro.pl/regulator-napiecia-prostownik-honda-cb-cm-ft-gb-ch-i7250471484.html#thumb/11

Tylko jak ogarnac te kable, wiadomo, ze wtyczki ucinam, ale u mnie wchodzą dwa i wychodzą dwa, a w tych skuterowych i motorowych są po 3, podłączyć losowo i sprawdzać miernikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy żółte to zapewne wejście prądu zmiennego z prądnicy, jeśli jest trójfazowa to będą trzy kable. Czerwony i zielony czy czarny to powinno być wyjście prądu stałego z regulatora. Można to sprawdzić zasilaczem i miernikiem. Jeśli masz prądnicę jednofazową to po prostu nie podłączasz jednego żółtego.

http://upload.secondsun.pl/img/1531214158regulator-2.png

 

Tylko nic nie podłączaj na pałę, żeby nie było na mnie :-) Jeśli nie wiesz jak się pomiarowo upewnić to postaram się wytłumaczyć.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zauważyłem, żeś z Wawy, mogę Ci dać taki od quada, tam była pojedyńcza albo podwójna cewka, na pewno nie trzy. Zresztą co za różnica, jeśli czytałeś ten rysunek to przecież widać, że obojętne czy podłączysz dwa czy trzy kable napięcia zmiennego.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Pracę regulatora sprawdzasz przy podłączonym akumulatorze.

To układ elektroniczny i bierze zasilanie z akumulatora nie z alternatora.

2.Układ 5 przewodowy od skuterów różni się tylko podłączeniem zasilania dla elektroniki nie na stałe a "po stacyjce"

Do tego służy czarny przewód. Do podłączenia "plus po stacyjce"

Akumulator podpinasz między czerwony (+) a zielony (-)

Ja używam układu o symbolu AW0079 - kosztuje 16 zł to się można bawić :-)

Nic nie testuj - kup taki jak podałem.

Żółty i (różowy albo pomarańczowy albo drugi żółty) - do silnika.

Zielony (-) czyli masa.

Czerwony (+) akumulatora

Czarny (+) po stacyjce wtedy masz regulator odłączany a jak nie to razem z czerwonym.

Działa i buczy :-)

Możesz też kupić bezposrednio na Ali - jest tego "po kokarde" w tym takie "do łodzi"

np.https://pl.aliexpress.com/item/4-Przewody-Regulatora-Napi-cia-Prostownika-Rt-ci-ATV-Motocykle-odzie-Silnika-GY6-50-JCL-NST/32833160579.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.246c5c0fuPI820

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Podmiejski dzięki za podpowiedź, zanim ją zobaczyłem to zamówiłem sobie ten:

https://allegro.pl/honda-regulator-napiecia-gy6-150-5-przewodow-i7250428263.html?reco_id=bce24e4b-5ed6-11e8-b9a5-6c3be5c06da0&bi_m=reco&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product

Ale widzę, że wybrałem prawie taki sam jak podałeś, 5 przewodów GY6, zielony i czerwony pójdą przez wtyczkę do akumulatora, a dwa z trzech żółtych będą szły do prądnicy.

 

kabelek czarny z tego co widziałem to występował w wersji sześciokablowej po stronie wyjścia do akumulatora, więc w regulatorze pięciokablowym ten problem odpada bo czarnego nie ma.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...