martines Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 potrzebuję pomocy w podłączeniu obrotomierza do silnika Honda bf 30. Po podłączeniu do manetki nie pokazuje tego co niby powinno być. po wielu próbach silnik oddałem do serwisu i stwierdzili że z motorem wszystko jest ok. przywiozłem spowrotem silniczek i zawiesiła na łodzi ale dalej nic lepiej. silnik pracuje w zakresie 4500 rpm na biegu jałowym a pod obciążeniem nie wyżej niż 4300 rpm. czy jest możliwość podłączenia samego obrotomierza do silnika pomijając manetke? wykluczył bym wadliwą pracę obrotomierza i szukał bym przyczyny w manetce oczywiście gdyby wszystko pokazywalo się dobrze. da radę tak podłączyć obrotomierz? obrotomierz jest oryginalny Honda ale nie nowy tylko dokupiony używany podobno od trzydziestki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajson Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 obrotomierz hondy ma z tyłu plastikową śrubkę (chyba białą) do regulacji obrotów , tym najpierw spróbuj , nowe trzeba ustawiać , z używką pewnie podobnie jak od innego silnika był Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martines Opublikowano 23 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 no niestety żadnej śróbki nie ma. Wychodzą tylko kabelki kolorów : czarny,czarny z żółtym paskiem i szary- to jest główna wiazka którą podlaczylem. Jest jeszcze jedna wiazka z kablami koloru: czarny i czerwony z białym paskiem której nie ppdlaczalem. Z manetki oprócz głównej wiązki wychodzi jeszcze dodatkowa na zegary i w niej są kable kolorów : czarny z żółtym paskiem x 2,szary,czarny, te podlaczylem z wiazka od zegarów. dodatkowo jest jeszcze 6 kabelków o kolorach : czerwony x 2, żółty x 2, żółty z niebieskim paskiem i seledyn z czarnym paskiem. Do czego te kabelki sluza to nie mam pojecia :( mam manuala do tego silnika w.pdf-ie ale jest słaba kopia i niep widać schematu podłączenia zegarow. Ppdlaczalem że schematu od bf 40,50 ale nie wiem czy to tak samo jest. Nie spotkałem się także z żadnym schematem aby z manetki na wiązkę do zegarów wychodziło tyle kabli. pomoże ktoś bo mi już się pomysły kończą :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Witam , nawet już nie chciało się odpisywać , bo widzę że nie czytasz to co ci sugerują ludzi którzy coś tam wędzą , a nasi fachowcy nawet nie zawracają sobie głowy , i myślę że mają rację . Na innym forum zapytałem z jaką prędkością płyniesz na śrubie i odpisałeś , no to kolego podstaw te dane pod wzór( nie zapomni o poślizgu do 20%) i wylicz te nieszczęsne obroty silnika!!!! A nie powtarzaj jak mantrą że silnik zły i trza go naprawiać ,a obrotomierz dokładniejszy od zegara atomowego , jak to wyliczysz (bo ci nie pomogę bo to banał i na forum wertowane milion razy ) , to zrozumiesz że obrotomierz od hondy 4cyl a twój silnik 3cyl . I zwyczajnie gość sprzedał to co miał i ciebie olał . Jak obrotomierz dedukowany określonemu modelowi silnika i nie da się go przestawić zwykłymi zabiegami ,typu przełącznik czy zworka , to pokaż jakiemuś kumatemu elektronikowi , może znajdzie sposób . Brniesz w te dżungli aż mnie ciebie żal ,jak nadal nie wierzysz co zakładam czytając wcześniejsze twoi posunięcia , to zabierz jakiegoś mechanika samochodowego mającego uniwersalny obrotomierz i niech ci w końcu zmierzy te obroty . Może wtedy twoja honda przestanie drżeć po nocach ;D pred kapitalnym remontem , bo pewnie do tego doprowadzisz . Może trochu za ostro ale prawdziwie i dla dobra sprawy , pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przylodz Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Popieram ostatnią wypowiedź. Szczególnie część dotyczącą sprawdzenia obrotów obrotomierzem uniwersalnym. Ja do swojego silnika kupiłem właśnie taki obrotomierz, z możliwością ustawienia liczby cylindrów i po zamontowaniu stwierdziłem, że pracuje dobrze. Montowałem sam na podstawie schematu dostarczonego wraz z obrotomierzem. Trochę lutowania, trochę taśmy izolacyjnej i po kłopocie. Tobie też się uda! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 .... obrotomierzem uniwersalnym. Ja do swojego silnika kupiłem właśnie taki obrotomierz, z możliwością ustawienia liczby cylindrów .... Witaj Adamie, Możesz podać jakieś dane , link do tego obrotomierza? Pozdrówki Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przylodz Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Link? Kupiłem go w sklepie przyfabrycznym w zielonogórskim Lumelu jakieś trzy lata temu. Lumel ma od ubiegłego roku nowego ( Hinduskiego) właściciela. Sklep jeszcze istnieje, ale nie wiem co w nim jest. Jeśli chcesz, po świętach mogę spróbować kupić Ci ten obrotomierz. Wyślę na adres. Kosztował około 100 zł ( ile teraz, nie wiem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.