kubex Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 Witam, ostatnio znalazłem na olx ciekawy silnik. Drogi nie jest wygląda pięknie, fakt-stary. Ze sprzedającym jest dobry kontakt, na wszystkie pytania odpowiada itp. Jednak, coś tu jest zbyt pięknie żeby było prawdziwie, ponoć silnik jak nowy, (na zdjęciach widać myty) kompresja uwaga uwaga: "14bar" :o . Jest to stara Honda tzw B100 wiem, że jej numery Vin powinny się zaczynać właśnie na B100 a tutaj jest BABS... Zupełnie jak w modelu 10 lat młodszym. No oczywiście pamiętajmy, że to oficjalnie Volvo Penta, może to ma wpływ na zmianę w vin? Albo brać i po rączkach całować, albo to jakaś ściema, może wypowiedzieli by się bardziej znający temat, ja zasięgnąłem opini serwisu, twierdzą, że max 12 bar. Jeśli można na forum podam, link do aukcji, jeśli nie pewnie ktoś mnie tu zaraz opiep*** :P https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-honda-10-koni-stopa-s-ze-szwajcari-bardzo-ladny-CID767-IDq0Ix5.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 Jeżeli dla konserwacji właściciel zalał cylindry olejem to kompresja może byś właściwa. Druga strona medalu to podnoszenie ciśnienia poprzez podlanie silnika gęstym olejem. Najlepiej odpalić i potem zmierzyć ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubex Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 Z tego zdaję sobie sprawę, poza tym najdokładniejszy pomiar ponoć jest kiedy silnik ma około 70 stopni i przy maksymalnym otwarciu przepustnicy(nie wiem jak sprzedający mierzył), bardziej mnie intryguje tak dobry stan tego sinika, zważywszy na produkcje pomiędzy 1971-1997 jest to wersja prawdopodobnie bez CDI bo nie widzę modułu zapłonowego za gaźnikiem co wskazywało by jednak na produkcję przed 85 rokiem, takie informacje znalazłem w internecie zanim napisałem wam ten wątek. No i ten vin ::) (sprzedający to handlarz, ma w ofercie sporo silników głównie ze Szwajcari) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 Sam zmierz to będziesz wiedział jakie ma sprężanie. Obie świece wykręcić i mierzyć na otwartej przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Honda bf 9,9 1987-1988. BABS-1000001 subsequent 1987 BABS-1100001 subsequent 1989 Te modele miały CDI. Kompresja 11bar. Ta podwyższona to może być efekt złego kładzenia silnika. Nalepki po malowaniu są umieszczone po złych stronach. Kolektor ssący powinien być u góry!!! Na zdjęciach tak jak piszesz BF100 zapłon przerywaczowy. Bo BF100 też miały CDI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubex Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Dziękuje za odpowiedzi. ;)Kolektor ssący, tzn to za gaźnikiem, czy chodzi o plastik czarny przed? Bo to za gaźnikiem raczej ciężko przykręcić na odwrót. :P rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi na naklejki. Czy to co już wiemy dyskwalifikuje go od zakupu za 3 tys? tzn, źle przykręcony kolektor, malowana stopa i źle przyklejone naklejki, no i oczywiście ten nieszczęsny przerywacz :( Jakie jest wasze zdanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Ja bym nie dał za to tej kwoty. Na pewno malowany odpicowany stary motorek. Za te pieniądze przypilnujesz dużo nowszy. Jak trochę dołożysz to malina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Nie źle przykręcony kolektor tylko źle kładziony silnik!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubex Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Podziękowałem, za to. Ciężko znaleźć ładny używany silnik 10 koni 4-sów. Ewentualnie znajdują się po 6-7 tys. Biorąc pod uwagę to, że w większości takich aukcji muszę po to pojechać zazwyczaj 300-400 km i dokupić zbiornik paliwa z linią to całość jest niewiele tańsza od nowego tohatsu który ma 5l gwarancji. Ostatnio zrezygnowałem właśnie dlatego z ładnej yamahy 9.9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubex Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Pojawiła się następna honda, ta już na pewno ma CDI. Ale widzę też kable ładowania obcięte nożyczkami. Co o niej sądzicie? https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-honda-9-9-km-CID767-IDs0xdn.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 sądzimy, że cena była atrakcyjna i ogłoszenie już nieaktualne, a Volvo Penta zdjęcie tabliczki nie od tego silnika, nie widzicie że silnik czarny, a do lakier na foto z tabliczką grafitowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Honda bf 9,9 1987-1988. BABS-1000001 subsequent 1987 BABS-1100001 subsequent 1989 Te modele miały CDI. Kompresja 11bar. Ta podwyższona to może być efekt złego kładzenia silnika. Nalepki po malowaniu są umieszczone po złych stronach. Kolektor ssący powinien być u góry!!! Na zdjęciach tak jak piszesz BF100 zapłon przerywaczowy. Bo BF100 też miały CDI. jestes miki w bledzie, najlejki sa po prawidlowej stronie, te hondy "leza" na kolektorach/gaznikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Musisz tą rewelację zgłośić do producenta. Niech poprawią operator manuala ;) Zresztą chyba już poprawili i w modelach z nowszą obudową kolektor ssący nie jest narażany na zalanie olejem przzy dłuższym przechowywaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubex Opublikowano 16 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Witam ponownie. Dotarła do mnie honda za 3600 :-D wygląda fajnie, zbiornik z linią i szybkozlaczka jest w komplecie, zastanawiają mnie śruba ma 4 łopaty i taki metalowy pierścień przykrecony dwoma srubkami, tuż pod śruba jest pekniety. To poważne sprawy? Potem postaram się dać zdjęcia tych mankamentów:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Oryginalnie te hondy nie mialy srub 4 platowych, dopiero od nowszego modelu powyzej 2002 zaczeto je stosowac. Zreszta nowa org. czteroplatowa sruba to koszt taptem 300 zl, wiec nie ma tragedii. Gratulacje ladnego motura, jestem pewien ze bedziesz zadowolony z tej bodenskiej wersji ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubex Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Śruba ładna, nie zniszczona, oznaczenia ma: 9-1/4x8 235x203mm. Mam nadzieję, że do pontonu 360 z kilem podpasuje. Oddam całość jeszcze do serwisu żeby potem nie mieć niespodzianki na wodzie, martwi mnie ten pęknięty element, może znajdę gdzieś nowy. Problem mam wstawić obrazek tak żeby był mały, na dole jest link do pękniętego elementu na spodzinie, ważne to, to ? Bodeńska wersja, no no, oby się nie okazało, że to jakaś wersja autorska ;p https://ibb.co/fDrTRS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Juz teraz wiem gdzie byl haczyk niskiej ceny. Czeka Cie demontaz tego elementu, wymiana na nowy, cena okolo 73$ + narzut polskiego salon. Wyglada ze nowy element ma juz zainstalowane nowe lozyska I uszczelniacz. A swoja droga ciekawe z jakiej przyczyny to peklo, w przekladni jest olej czy moze woda ? Jesli bedziesz plywal bez naprawy to lista czesci rozszezy sie o srube, walek poziomy I kolo zebate biegu wstecznego, nakrete sruby. http://www.boats.net/parts/detail/honda/H-41200-ZV4-040ZB.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 ja bym tego Huba nie ruszał. jesli bedzie potrzeba wymienic symering to mozna to zrobic bez demontażu tego huba. w najgorszym wypadku jak oddasz do serwisu to mechanik bedzie wiedział jak to wyciagnąc bez ułamania.mozna pospawac od srodka i tokarka przetoczyc. moja rada to nie ruszac tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubex Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Pęknięty jest tylko ten srebrny pierścionek. Czarna Tuleja w środku jest cała, zdjąłem śrubę i to oglądam, na grafice pod linkiem na czerwono zaznaczyłem jak przebiega pęknięcie. Może wystarczy to zdemontować, pospawać i doszlifować na wymiar. Aczkolwiek w spodzinie jest majonez. https://ibb.co/nGkTTH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 ten pierscionek to całosc huba. nie ruszaj tego.tre pekniecie nanic niw wplya Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 To pekniecie nie powstalo samo z siebie, w przekladni byla woda ktora zamarzla I rozsadzalo przekadnie. Aby dokladnie ocenic uszkodzenia trzeba to miec w dloni I dokadnie obadac uszkodzenie I wtedy podjac decyzje o nowej lub probie naprawy tej. Spodzina I tak kwalifikuje sie do rozbiorki, z tytulu nieszczelnosci. Zrobic raz, a dobrze I miec spokuj na lata. Widzialem juz kilka spodzin ktore "wyjechaly" z takich powodow. Chyba robisz silnik dla siebie, wiec o podrowaniu syfa nie powinno byc mowy. Jak dla mnie to sobie mozecie to poxylina skleic, a do spodziny nalac towotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubex Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Zawiozę do serwisu, zobaczymy co powie na to mechanik i jak ma się to do reszty. Jeżeli reszta jest ok, to pewnie będę chciał żeby robił, jeżeli tam jeszcze więcej szwankuje elementów to niestety wraca tam skąd przybył, serwis aukcyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Uważam że pęknięcie było spowodowane dużym naprężeniem np. silnym uderzeniem śruby o stały twardy element. Śruba w tym silniku jest też zmieniona na inną jak pisali koledzy. Naprawić zapłacić i pomyśleć o tym co pisałem parę postów temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Gdyby cena za ten element była absurdalna udaj się do warsztatu tokarskiego. Mając dostęp do tokarki i frezarki takie coś robi się bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Na takich maszynach zrobić odlew ??? Chyba jeszcze dużo nie widziałem :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.