Skocz do zawartości

Silnik Honda b100 sprzedawany jako Volvo Penta 99


kubex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio znalazłem na olx ciekawy silnik. Drogi nie jest wygląda pięknie, fakt-stary.

Ze sprzedającym jest dobry kontakt, na wszystkie pytania odpowiada itp. Jednak, coś tu jest zbyt pięknie żeby było prawdziwie, ponoć silnik jak nowy, (na zdjęciach widać myty) kompresja uwaga uwaga: "14bar"  :o . Jest to stara Honda tzw B100 wiem, że jej numery Vin powinny się zaczynać właśnie na B100 a tutaj jest BABS... Zupełnie jak w modelu 10 lat młodszym. No oczywiście pamiętajmy, że to oficjalnie Volvo Penta, może to ma wpływ na zmianę w vin? Albo brać i po rączkach całować, albo to jakaś ściema, może wypowiedzieli by się bardziej znający temat, ja zasięgnąłem opini serwisu, twierdzą, że max 12 bar. Jeśli można na forum podam, link do aukcji, jeśli nie pewnie ktoś mnie tu zaraz opiep***  :P

 

https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-honda-10-koni-stopa-s-ze-szwajcari-bardzo-ladny-CID767-IDq0Ix5.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego zdaję sobie sprawę, poza tym najdokładniejszy pomiar ponoć jest kiedy silnik ma około 70 stopni i przy maksymalnym otwarciu przepustnicy(nie wiem jak sprzedający mierzył), bardziej mnie intryguje tak dobry stan tego sinika, zważywszy na produkcje pomiędzy 1971-1997 jest to wersja prawdopodobnie bez CDI bo nie widzę modułu zapłonowego za gaźnikiem co wskazywało by jednak na produkcję przed 85 rokiem, takie informacje znalazłem w internecie zanim napisałem wam ten wątek. No i ten vin  ::) (sprzedający to handlarz, ma w ofercie sporo silników głównie ze Szwajcari)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda bf 9,9 1987-1988.

BABS-1000001 subsequent 1987

BABS-1100001 subsequent 1989

Te modele miały CDI.

Kompresja 11bar. Ta podwyższona to może być efekt złego kładzenia silnika. Nalepki po malowaniu są umieszczone po złych stronach. Kolektor ssący powinien być u góry!!!

 

Na zdjęciach tak jak piszesz BF100 zapłon przerywaczowy. Bo BF100 też miały CDI.

 

 

 

Schowek01.jpg.30ae85a4cde9269511c360ef7e01938f.jpg

Schowek03.jpg.444143568c15d4741e888cb0a7e77075.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi.  ;)Kolektor ssący, tzn to za gaźnikiem, czy chodzi o plastik czarny przed? Bo to za gaźnikiem raczej ciężko przykręcić na odwrót.  :P rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi na naklejki. Czy to co już wiemy dyskwalifikuje go od zakupu za 3 tys? tzn, źle przykręcony kolektor, malowana stopa i źle przyklejone naklejki, no i oczywiście ten nieszczęsny przerywacz :( Jakie jest wasze zdanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziękowałem, za to. Ciężko znaleźć ładny używany silnik 10 koni 4-sów. Ewentualnie znajdują się po 6-7 tys. Biorąc pod uwagę to, że w większości takich aukcji muszę po to pojechać zazwyczaj 300-400 km i dokupić zbiornik paliwa z linią to całość jest niewiele tańsza od nowego tohatsu który ma 5l gwarancji. Ostatnio zrezygnowałem właśnie dlatego z ładnej yamahy 9.9.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda bf 9,9 1987-1988.

BABS-1000001 subsequent 1987

BABS-1100001 subsequent 1989

Te modele miały CDI.

Kompresja 11bar. Ta podwyższona to może być efekt złego kładzenia silnika. Nalepki po malowaniu są umieszczone po złych stronach. Kolektor ssący powinien być u góry!!!

 

Na zdjęciach tak jak piszesz BF100 zapłon przerywaczowy. Bo BF100 też miały CDI.

 

 

 

  jestes miki w bledzie, najlejki sa po prawidlowej stronie, te hondy "leza"  na kolektorach/gaznikach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dotarła do mnie honda za 3600 :-D wygląda fajnie, zbiornik z linią i szybkozlaczka jest w komplecie, zastanawiają mnie  śruba ma 4 łopaty i taki metalowy pierścień przykrecony dwoma srubkami, tuż pod śruba jest pekniety. To poważne sprawy? Potem postaram się dać zdjęcia tych mankamentów:-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie te hondy nie mialy srub 4 platowych, dopiero od nowszego modelu powyzej 2002 zaczeto je stosowac. Zreszta nowa org. czteroplatowa sruba to koszt taptem 300 zl, wiec nie ma tragedii. Gratulacje ladnego motura, jestem pewien ze bedziesz zadowolony z tej bodenskiej wersji ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba ładna, nie zniszczona, oznaczenia ma: 9-1/4x8 235x203mm. Mam nadzieję, że do pontonu 360 z kilem podpasuje. Oddam całość jeszcze do serwisu żeby potem nie mieć niespodzianki na wodzie, martwi mnie ten pęknięty element, może znajdę gdzieś nowy. Problem mam wstawić obrazek tak żeby był mały, na dole jest link do pękniętego elementu na spodzinie, ważne to, to ? Bodeńska wersja, no no, oby się nie okazało, że to jakaś wersja autorska ;p

https://ibb.co/fDrTRS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz teraz wiem gdzie byl haczyk niskiej ceny. Czeka Cie demontaz tego elementu, wymiana na nowy, cena okolo 73$ + narzut polskiego salon. Wyglada ze nowy element ma juz zainstalowane nowe lozyska I uszczelniacz. A swoja droga ciekawe z jakiej przyczyny to peklo, w przekladni jest olej czy moze woda ?  Jesli bedziesz plywal bez naprawy to lista czesci rozszezy sie o srube, walek poziomy I kolo zebate biegu wstecznego, nakrete sruby.

 

http://www.boats.net/parts/detail/honda/H-41200-ZV4-040ZB.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym tego Huba nie ruszał. jesli bedzie potrzeba wymienic symering to mozna to zrobic bez demontażu tego huba.

w najgorszym wypadku jak oddasz do serwisu to mechanik bedzie wiedział jak to wyciagnąc bez ułamania.mozna pospawac od srodka i tokarka przetoczyc.

moja rada to nie ruszac tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęknięty jest tylko ten srebrny pierścionek. Czarna Tuleja w środku jest cała, zdjąłem śrubę i to oglądam, na grafice pod linkiem na czerwono zaznaczyłem jak przebiega pęknięcie. Może wystarczy to zdemontować, pospawać i doszlifować na wymiar. Aczkolwiek w spodzinie jest majonez.

https://ibb.co/nGkTTH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pekniecie nie powstalo samo z siebie, w przekladni byla woda ktora zamarzla I rozsadzalo przekadnie. Aby dokladnie ocenic uszkodzenia trzeba to miec w dloni I dokadnie obadac uszkodzenie I wtedy podjac decyzje o nowej lub probie naprawy tej. Spodzina I tak kwalifikuje sie do rozbiorki, z tytulu nieszczelnosci. Zrobic raz, a dobrze I miec spokuj na lata. Widzialem juz kilka spodzin ktore "wyjechaly" z takich powodow. Chyba robisz silnik dla siebie, wiec o podrowaniu syfa nie powinno byc mowy. Jak dla mnie to sobie mozecie to poxylina skleic, a do spodziny nalac towotu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawiozę do serwisu, zobaczymy co powie na to mechanik i jak ma się to do reszty. Jeżeli reszta jest ok, to pewnie będę chciał żeby robił, jeżeli tam jeszcze więcej szwankuje elementów to niestety wraca tam skąd przybył, serwis aukcyjny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...