Oldzbig Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Na jakie spalanie średnie i max na godzinę muszę się przygotować przy łódce texas 490 i ważącej 700 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturwery Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Cortina 480 około 500 kg + sprzęt, załoga do tego często na wysokich obrotach (holowanie narciarza) wychodziło około 8 l/h. Przy powolnym pyrkotaniu koło 3 l/h. Zależy jak będziesz pływał tą łodzią, na jakich obrotach, obciążeniach itd. Ogólnie spalanie, nawet przy zabawie, nie powinno za mocno uderzyć po kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldzbig Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Dziękuję uprzejmie za konkretną odpowiedź. Zakładam ostrożnie że 50 litrów powinno mi wystarczyć na 10 godzin rzeczno kanałowego szwendactwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturwery Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Jeszcze dodam, że pisałem o silniku z roku 2004, na gaźnikach. Teraz użytkuję BF60 nową, na wtrysku i spalanie wychodzi przy tym samym sposobie spędzania czasu nawet niższe około o litr. Więc jeśli 50 również jest z tych nowszych to może nawet mniejsze spalanie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldzbig Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Silnik z ubiegłego roku ale przkonamy się czy spali mniej. Spotkałem się z taką opinią że jak silnik ma mniejszą moc to trzeba go bardziej żyłować i dlatego 50 pali więcej niż 60. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldzbig Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Wyniki testów po opłynięciu pętli żuławskiej są następujące: na całej trasie poniżej 5 l/h. W tym 1 dzień walka z falą na Wiśle a potem większość trasy spacerowo ok 13 km/h. Po dodaniu max gazu łódka wchodzi w ślizg i wyraźnie przyspiesza od 22 km/h nie wiem jeszcze do ilu bo nie było warunków ale po obniżeniu obrotów do 5000 płynie 34 km/h i wydaje mi się że jest to prędkość ekonomiczna i optymalna bo akceptowana przez żonę i silnik pracuje równo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 :D :D :D :D prędkość ekonomiczna, bo akceptowana przez żonę :) :) :) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Nie ma się co śmiać, w niektórych przypadkach bardzo ważny parametr. ;) U mnie najważniejszym parametrem jest zafalowanie akwenu akceptowalne przez żonę... :P Juz kilkakrotnie musiałem zawracać z Roztoki Odrzańskiej jak za mocno wiało... 8) Wyniki testów po opłynięciu pętli żuławskiej są następujące: na całej trasie poniżej 5 l/h. Średnie zużycie zawsze wyjdzie niewielkie, znacząco więcej by ci spalił gdybyś non stop płynął w ślizgu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldzbig Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Więcej by spalił na godzinę ale mniej na km. Z moich obliczeń wynika że przy prędkości 10 km/h na km pali 0,38 litra a przy prędkości 34 km/h , 0,28 l/km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 A w jaki sposób dokonałeś pomiaru chwilowego zużycia paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldzbig Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 http://www.boat-fuel-economy.com/honda-outboard-fuel-consumption-liters Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 To jest animacja pokazująca orientacyjne zużycie paliwa w zależności od obrotów. Ja pytam jak dokonałeś pomiaru, że przy prędkości 10 km/h na km pali 0,38 litra a przy prędkości 34 km/h , 0,28 l/km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldzbig Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Jak płynąłem na gps 10 km/h to miałem na obrotomierzu 2500obrotów na minutę czyli wg animacji spalałem 3,8 l/h czyli na 1 km spalałem 0,38l. Podobnie gdy płynąłem w ślizgu 34 km/h na obrotomierzu było 5000 czyli wg animacji spalałem 9,8l/ h czyli na 1km spalałem 0,28 l. Czy popełniam jakiś błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Tak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groch777 Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 U mnie najważniejszym parametrem jest zafalowanie akwenu akceptowalne przez żonę... :P Juz kilkakrotnie musiałem zawracać z Roztoki Odrzańskiej jak za mocno wiało... 8) Jednocze sie w bólu... :'( moje wyprawy tez są zalezne od tych czynników. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Jak płynąłem na gps 10 km/h to miałem na obrotomierzu 2500obrotów na minutę czyli wg animacji spalałem 3,8 l/h czyli na 1 km spalałem 0,38l. Podobnie gdy płynąłem w ślizgu 34 km/h na obrotomierzu było 5000 czyli wg animacji spalałem 9,8l/ h czyli na 1km spalałem 0,28 l. Czy popełniam jakiś błąd? Kolego, ta animacja jak już wspomniałem ma charakter orientacyjny i nie możesz na jej podstawie nic przeliczać, bo wychodzą ci bzdurne wyniki. Ten sam silnik przy takich samych obrotach może spalić różne ilości paliwa zależnie od obciążenia. Aby zmierzyć zużycie musisz mieć miernik przepływowy albo sprawdzić przepłynięty dystans na znanej ilości paliwa. Twoje wyliczenia nie są w żaden sposób wiarygodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.