Skocz do zawartości

Spalanie Honda BF 50


Oldzbig
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cortina 480 około 500 kg + sprzęt, załoga do tego często na wysokich obrotach (holowanie narciarza) wychodziło około 8 l/h. Przy powolnym pyrkotaniu koło 3 l/h. Zależy jak będziesz pływał tą łodzią, na jakich obrotach, obciążeniach itd. Ogólnie spalanie, nawet przy zabawie, nie powinno za mocno uderzyć po kieszeni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wyniki testów po opłynięciu pętli żuławskiej są następujące: na całej trasie poniżej 5 l/h. W tym 1 dzień walka z falą na Wiśle a potem większość trasy spacerowo ok 13 km/h. Po dodaniu max gazu łódka wchodzi w ślizg i wyraźnie przyspiesza od 22 km/h nie wiem jeszcze do ilu bo nie było warunków  ale po obniżeniu obrotów do 5000 płynie 34 km/h i wydaje mi się że jest to prędkość ekonomiczna i optymalna bo akceptowana przez żonę i silnik pracuje równo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co śmiać, w niektórych przypadkach bardzo ważny parametr. ;)

 

U mnie najważniejszym parametrem jest zafalowanie akwenu akceptowalne przez żonę... :P

Juz kilkakrotnie musiałem zawracać z Roztoki Odrzańskiej jak za mocno wiało... 8)

 

Wyniki testów po opłynięciu pętli żuławskiej są następujące: na całej trasie poniżej 5 l/h.

 

Średnie zużycie zawsze wyjdzie niewielkie, znacząco więcej by ci spalił gdybyś non stop płynął w ślizgu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak płynąłem na gps 10 km/h to miałem na obrotomierzu 2500obrotów na minutę czyli wg animacji spalałem 3,8 l/h czyli na 1 km spalałem 0,38l. Podobnie gdy płynąłem w ślizgu 34 km/h na obrotomierzu było 5000  czyli wg animacji spalałem 9,8l/ h czyli na 1km spalałem 0,28 l. Czy popełniam jakiś błąd?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U mnie najważniejszym parametrem jest zafalowanie akwenu akceptowalne przez żonę... :P

Juz kilkakrotnie musiałem zawracać z Roztoki Odrzańskiej jak za mocno wiało... 8)

 

 

 

Jednocze sie w bólu... :'(

moje wyprawy tez są zalezne od tych czynników.

 

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak płynąłem na gps 10 km/h to miałem na obrotomierzu 2500obrotów na minutę czyli wg animacji spalałem 3,8 l/h czyli na 1 km spalałem 0,38l. Podobnie gdy płynąłem w ślizgu 34 km/h na obrotomierzu było 5000  czyli wg animacji spalałem 9,8l/ h czyli na 1km spalałem 0,28 l. Czy popełniam jakiś błąd?

 

Kolego, ta animacja jak już wspomniałem ma charakter orientacyjny i nie możesz na jej podstawie nic przeliczać, bo wychodzą ci bzdurne wyniki. Ten sam silnik przy takich samych obrotach może spalić różne ilości paliwa zależnie od obciążenia. Aby zmierzyć zużycie musisz mieć miernik przepływowy albo sprawdzić przepłynięty dystans na znanej ilości paliwa. Twoje wyliczenia nie są w żaden sposób wiarygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...