Skocz do zawartości

Wskaźnik trymu Honda 50


Oldzbig
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wskaźnik trymu działa nieprawidłowo ponieważ wskazówka pokazuje zero gdy śruba wychodzi z wody a całkiem opada  przed opuszczeniem silnika maksymalnie. W efekcie nie pokazuje wcale położenia silnika w pozycji w której on najczęściej pracuje. Zgłosiłem ten problem do centralnego serwisu Hondy w W-wie przy Puławskiej ale nie potrafili tego naprawić i ekspert stwierdził że to wina zastosowania zbyt długiego przewodu pomiędzy czujnikiem a wskaźnikiem a wskażnik jako omomierz sumuje opór czujnika i przewodu i ten opór powoduje nieprawidłowe wskazania. Trudno mi w to uwierzyć ponieważ opór przewodu jest znikomo mały w porównaniu do oporu potencjometra w czujniku. Czy ktoś wie i nawet jeśli nie czuje się ekspertem zechciałby powiedzieć jak zlikwidować ten problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Podnieś silnik, zablokuj i sprawdź jak się zachowuje wskazówka ręćznie przechylając czujnik trymu ( czy wskazania są płynne).

2.Honda ma taką przypadłość, że po zamontowaniu na prostopadłej pawęży nigdy nie zawiśnie pionowo.

Trzeba montować na klinowej podkładce. Może się zdarzyć tak, że po całkowitym opuszczeniu silnika silnik będzie odchylony od pionu względem lustra wody. Będzie ustawiony tak jak przy płynięciu w ślizgu po wytrymowaniu.

3.Są też różne wskaźniki (analogowy i cyfrowy). Nieprawidłowy zegar będzie fiksował.

 

HondaCzujnikTrymu.jpg.5dd57bdd3d609541708529e3d5789935.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazania są płynne a silnik zamontowany jest na podkładce klinowej i ustawia się zgodnie z instrukcją czyli od pionu opuszcza się pod łódkę. Problem polega na tym że wskazówka opada na dolną skrajną pozycję gdy silnik jeszcze nie jest całkowicie opuszczony a gdy silnik idzie do góry to wskazówka zatrzymuje się w połowie między zero i max a silnik idzie dalej. Efekt jest taki że podczas pływania wskaźnik jest bezużyteczny bo Nie pokazuje położenia silnika w zakresie w którym on pracuje najczęściejczyli minus 4st do plus 8st
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie się moim kłopotem. Nie zwiększył się. Gdyby wskaźnik porównać do tarczy zegarowej to zero jest na 9 w górę wychyla się do 10 a w dół do 5. Czy jest jakaś możliwość regulacji i ustawienia aby 0 na wskaźniku odpowiadało pionowemu ustawieniu silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba sprawdzić czujnik i budzik. Może w budziku wskazówka ma ciężko. Jakiś dobry elektryk samochodowy mógłby Ci pomóc. Bo przez net trochę trudno. Może  potencjometr w czujniku  stracił kawałek uzwojenia i nie ma dzielnika napięcia. Pracuje jak zwykły opornik suwakowy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to jest možliwe.Silnik jest na gwarancji ale serwis do tego glówny Hondy daje ciala twierdząc ze to wina zbyt dlugiego kabelka i związanej z tym oporności (lodka 4,90) , co mnie wydaje się bzdurą, Nie wiem czy się poddac i pogodzić z tą usterką czy walczyć i narazić na utrate lodki na parę tygodni w srodku sezonu albo co gorsze na jakieś inne szkody spowodowane przez ten jak widac malo profesjonalny serwis?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest na gwarancji ale serwis do tego glówny Hondy daje ciala twierdząc ze to wina zbyt dlugiego kabelka i związanej z tym oporności (lodka 4,90) , co mnie wydaje się bzdurą, Nie wiem czy się poddac i pogodzić z tą usterką czy walczyć i narazić na utrate lodki na parę tygodni w srodku sezonu albo co gorsze na jakieś inne szkody spowodowane przez ten jak widac malo profesjonalny serwis?

 

Zbyszek, kolejny przykład braku profesjonalizmu naszych serwisów, ręce opadają jak słyszę takie teksty. Po mojemu żądaj naprawy albo wymiany czujnika bądź zegara... Zgłoś reklamację i nie odpuszczaj, wiadomo, ze w sezonie nie oddasz im łodzi na nie wiadomo ile...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Problem rozwiązany. Warto było ciągnąć łódkę na przegląd do Giżycka. W ramach przeglądu Panowie tak wyregulowali wskaźnik trymu, że pokazuje w pełnym zakresie i nie muszę w trakcie eksperymentów na wodzie patrzeć na silnik. Po za tym tak wyregulowali i przesmarowali elementy że wszystko chodzi płynnie i komfort pływania się poprawił a dodatkowo zrobili mi gniazdo do lodówki w kabinie. Fachowcy którzy się znają na swojej robocie batdzo mi poprawili nastrój ;D a po za tym cieszę się że fachowcy z serwisu centralnego nie są japończykami bo musieliby w tej sytuacji popełnić harakiri i miałbym ich na sumieniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...