Oldzbig Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Wskaźnik trymu działa nieprawidłowo ponieważ wskazówka pokazuje zero gdy śruba wychodzi z wody a całkiem opada przed opuszczeniem silnika maksymalnie. W efekcie nie pokazuje wcale położenia silnika w pozycji w której on najczęściej pracuje. Zgłosiłem ten problem do centralnego serwisu Hondy w W-wie przy Puławskiej ale nie potrafili tego naprawić i ekspert stwierdził że to wina zastosowania zbyt długiego przewodu pomiędzy czujnikiem a wskaźnikiem a wskażnik jako omomierz sumuje opór czujnika i przewodu i ten opór powoduje nieprawidłowe wskazania. Trudno mi w to uwierzyć ponieważ opór przewodu jest znikomo mały w porównaniu do oporu potencjometra w czujniku. Czy ktoś wie i nawet jeśli nie czuje się ekspertem zechciałby powiedzieć jak zlikwidować ten problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 1.Podnieś silnik, zablokuj i sprawdź jak się zachowuje wskazówka ręćznie przechylając czujnik trymu ( czy wskazania są płynne). 2.Honda ma taką przypadłość, że po zamontowaniu na prostopadłej pawęży nigdy nie zawiśnie pionowo. Trzeba montować na klinowej podkładce. Może się zdarzyć tak, że po całkowitym opuszczeniu silnika silnik będzie odchylony od pionu względem lustra wody. Będzie ustawiony tak jak przy płynięciu w ślizgu po wytrymowaniu. 3.Są też różne wskaźniki (analogowy i cyfrowy). Nieprawidłowy zegar będzie fiksował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldzbig Opublikowano 13 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Wskazania są płynne a silnik zamontowany jest na podkładce klinowej i ustawia się zgodnie z instrukcją czyli od pionu opuszcza się pod łódkę. Problem polega na tym że wskazówka opada na dolną skrajną pozycję gdy silnik jeszcze nie jest całkowicie opuszczony a gdy silnik idzie do góry to wskazówka zatrzymuje się w połowie między zero i max a silnik idzie dalej. Efekt jest taki że podczas pływania wskaźnik jest bezużyteczny bo Nie pokazuje położenia silnika w zakresie w którym on pracuje najczęściejczyli minus 4st do plus 8st Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Sprawdź pkt 1. Czy zakres wskazań się zwiększy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldzbig Opublikowano 14 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Dziękuję za zainteresowanie się moim kłopotem. Nie zwiększył się. Gdyby wskaźnik porównać do tarczy zegarowej to zero jest na 9 w górę wychyla się do 10 a w dół do 5. Czy jest jakaś możliwość regulacji i ustawienia aby 0 na wskaźniku odpowiadało pionowemu ustawieniu silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 No to trzeba sprawdzić czujnik i budzik. Może w budziku wskazówka ma ciężko. Jakiś dobry elektryk samochodowy mógłby Ci pomóc. Bo przez net trochę trudno. Może potencjometr w czujniku stracił kawałek uzwojenia i nie ma dzielnika napięcia. Pracuje jak zwykły opornik suwakowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldzbig Opublikowano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 Wszystko to jest možliwe.Silnik jest na gwarancji ale serwis do tego glówny Hondy daje ciala twierdząc ze to wina zbyt dlugiego kabelka i związanej z tym oporności (lodka 4,90) , co mnie wydaje się bzdurą, Nie wiem czy się poddac i pogodzić z tą usterką czy walczyć i narazić na utrate lodki na parę tygodni w srodku sezonu albo co gorsze na jakieś inne szkody spowodowane przez ten jak widac malo profesjonalny serwis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 Po rozłączeniu kostki od czujnika trymu, sprawdź miernikiem czy wszystko z nim o.k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 Silnik jest na gwarancji ale serwis do tego glówny Hondy daje ciala twierdząc ze to wina zbyt dlugiego kabelka i związanej z tym oporności (lodka 4,90) , co mnie wydaje się bzdurą, Nie wiem czy się poddac i pogodzić z tą usterką czy walczyć i narazić na utrate lodki na parę tygodni w srodku sezonu albo co gorsze na jakieś inne szkody spowodowane przez ten jak widac malo profesjonalny serwis? Zbyszek, kolejny przykład braku profesjonalizmu naszych serwisów, ręce opadają jak słyszę takie teksty. Po mojemu żądaj naprawy albo wymiany czujnika bądź zegara... Zgłoś reklamację i nie odpuszczaj, wiadomo, ze w sezonie nie oddasz im łodzi na nie wiadomo ile... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldzbig Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Problem rozwiązany. Warto było ciągnąć łódkę na przegląd do Giżycka. W ramach przeglądu Panowie tak wyregulowali wskaźnik trymu, że pokazuje w pełnym zakresie i nie muszę w trakcie eksperymentów na wodzie patrzeć na silnik. Po za tym tak wyregulowali i przesmarowali elementy że wszystko chodzi płynnie i komfort pływania się poprawił a dodatkowo zrobili mi gniazdo do lodówki w kabinie. Fachowcy którzy się znają na swojej robocie batdzo mi poprawili nastrój ;D a po za tym cieszę się że fachowcy z serwisu centralnego nie są japończykami bo musieliby w tej sytuacji popełnić harakiri i miałbym ich na sumieniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.