Autor Wątek: Zielony w temacie uruchomienia silnika  (Przeczytany 4119 razy)

Grudzień 15, 2018, 15:34:12
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • UK
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Czesc. Przemieszczam się szlakami wodnymi (obecnie NI) i nie jest wymagane przez tutejszy rząd kurs lub patent motorowodny.
Dlatego też kupiłem silnik do łodzi za stosunkowo niewielkie pieniadze ( bez gwarancji,że działa).
4-suw Hondy CDI (mega stary) . Nie ma rumpla. Sterowany był za pomocą kierownicy i manetką ( cięgnem przód - tył)
Nie potrafię go uruchomić. Czy potrzebne jest jakiejs zewnętrzne zasilanie? Nie mam pojęcia w jakiej jest kondycji lub jak długo stał.
Prosiłbym o pomoc lub wskazówki

Grudzień 15, 2018, 17:33:54
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 3029
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Zasilanie czyli paliwo jest potrzebne, ssanie też pomoże w rozruchu  ;) iskra do sprawdzenia , czy jest zrywa ?

Grudzień 15, 2018, 18:07:20
Odpowiedź #2
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • UK
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dzięki Marcin za wskazówki. Nie mam węża z bakiem wraz z gruszką do pompowania paliwa. Sprzedający przełożył to do innej łódki. Mam dźwignie ssania. Czy jest możliwość sprawdzenia tego silnika wtryskujac niewielka dawkę paliwa bezpośrednio do cylindra w miejsce świecy zapłonowej? Czy niestety konieczne jest podłączenie baku wraz z wężem i gruszka? Czy taki silnik jest wyposażony w ako? Nie potrafię zidentyfikować miejsca tej zrywki lub miejsca po niej

Grudzień 15, 2018, 19:38:43
Odpowiedź #3
  • ****
  • Wiadomości: 499
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
To trochę "głupi" pomysł na odpalanie silnika... wlewając paliwo do cylindra zmywasz film olejowy... to czterosów wiec z paliwem nie dostarczasz oleju. Nie kombinuj, zbiornik i tak będzie Ci potrzebny. Kup jakiś zestaw z przyłączem paliwowym dedykowanym do Twojego. Sprawdzisz sobie działanie pompy paliwowej itd. Skoro to zapłon CDI to unikaj kręcenia bez "uziemionych" świec zapłonowych. To prosty silnik, uruchomisz go bez trudu ale nie idź na takie skróty... szkoda go.
Kolibri 330
Flipper 450

Grudzień 15, 2018, 19:54:34
Odpowiedź #4
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • UK
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Super, dzięki za wskazówki. Fajnie, że odwodzisz mnie od głupich pomysłów. W instrukcji jeśli dobrze wyczytalem ( wersja angielska) potrzebuje żeńskie przyłącze ( konector )wpiąć do męskiego znajdującego się w silniku. Mógłbyś mi wytłumaczyć lub rozwinąć wątek uziemionych świec ? Czy potrzebuje wpinać gdzieś ako ?

Grudzień 15, 2018, 20:46:15
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 3029
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Akumulatora nie potrzebujesz,  masz szarpak A on działa jak rozrusznik

Grudzień 15, 2018, 21:14:16
Odpowiedź #6
  • ****
  • Wiadomości: 499
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Super, dzięki za wskazówki. Fajnie, że odwodzisz mnie od głupich pomysłów. W instrukcji jeśli dobrze wyczytalem ( wersja angielska) potrzebuje żeńskie przyłącze ( konector )wpiąć do męskiego znajdującego się w silniku. Mógłbyś mi wytłumaczyć lub rozwinąć wątek uziemionych świec ? Czy potrzebuje wpinać gdzieś ako ?

W zapłonach CDI a najlepiej we wszystkich należy unikać kręcenia silnikiem bez świec zapłonowych z nałożonymi na nie przewodami wysokiego napięcia. Świece muszą mieć dobry kontakt z (najlepiej) korpusem silnika co zapewni odpływ prądu wysokiego napięcia. Rosjanie do swoich silników robili specjalne uchwyty do świec z kawałka drutu sprężynowego. Ty skup się na prawidłowym zasileniu silnika w paliwo. Czyli zbiornik wraz z linią paliwową (przewody paliwowe wraz z pompką ręczną 0 gruszką i przyłączem paliwowym. Ten silnik powinien zapalać od drugiego szarpnięcia. Spróbuj tak: Pierwsze szarpnięcie ssanie włączone, Po nim wyłącz ssanie do połowy,  i kolejny raz spróbuj uruchomić silnik tyle żę musisz uchylić przepustnicę a to jest utrudnione bo nie masz rumpla...
Kolibri 330
Flipper 450

Grudzień 16, 2018, 13:54:44
Odpowiedź #7
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • UK
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Nie mam rumpla, ale mam zamontowaną manetkę (cięgno) wiec nie sprawia mi trudnosci ustawienie przepustnicy w połowie otwartej. Silnik nie chce zagdać. Mam całą linię, podłączyłem według instrukcji. Nurtuje mnie, sposób w jaki ten silnik był gaszony. Nie mam zadnego przycisku tylko wyprowadzone przewody na zewnątrz. Zdublowane przeowdy (niebieski i brązowy) są podłączone do masy ( tak myślę ) natomiast (biały i czarny ) podłączony jest do fabrycznego przewodu koloru czarnego wychodzącego z silnika co sugeruje mi,że prawdopodobnie jest to instalacja przygotowana pod przycisk ON/OFF.
Dziękuję za wyrozumiałość. Fajnie,że nie posypały się hejty. Jestem zdeterminowany, żeby go uruchomić.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2018, 20:48:03 wysłana przez Mariner »

Grudzień 16, 2018, 14:47:33
Odpowiedź #8
  • ****
  • Wiadomości: 499
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Na podstawie zdjęć trudno zorientować się czy kolorystyka przewodów zgadano jest z opisem. na moje oko nie... do wyłącznika oznaczonego "NSw" powinny iść dwa przewody - niebieski (blue) i czarno-biały b/w. Skrót NSw oznacza włącznik otwarty czyli podczas pracy silnika jego styki są rozwarte. Drugi wyłącznik to czujnik ciśnienia oleju. Na 99% jeśli moduł zapłonowy nie otrzyma w odpowiednim czasie informacji o prawidłowym ciśnieniu oleju a silnik będzie uruchomiony to odcina zapłon. Na sam rozruch nie powinno mieć to wpływu o ile nie pchał tam nikt łap. Na tę chwilę sprawdź czy przewody niebieski i czarno biały są "rozwarte" Pozycja rozruchowa to lekkie uchylenie przepustnicy nie pół...
Kolibri 330
Flipper 450

Grudzień 16, 2018, 17:58:44
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 3029
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Ja bym sprawdzał na zmasowanych świecach czy jest iskra ,dalej to już tylko paliwo ewentualnie cisnienie

Grudzień 16, 2018, 19:45:57
Odpowiedź #10
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • UK
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Ikis Przepraszam, popełniłem błąd wgrywając zdjęcie. Zwyczajnie pomyliłem pliki. Pod tym postem zamieszcze prawidłowy schemat. Może teraz coś wyjasni mój opis. Tak jak mówiłem Do przewodu (B - black) wychodzącego z modułu CDI, dolutowano zdublowany przewód na którego końcu finalnie znajdował sie zwykły konektorek elektryczny (szybkozłączka) . Do masy, poprowadzono kolejne 2 przewody i zakończono je również szybkozłączką. Jeśli dobrze spoglądam na schemat to brakuje tylko włącznika kołyskowego ( Tak myślę ) ,który pełniłby funkcję zamykania obwodu (Esw - Engine switch). Zastanawia mnie tylko dlaczego ktoś dublował te przewody. Silnik wciąż nie pali.

Marcin.j - Sprawdzę to jutro, dzięki za sugestię.

Niechciałbym zaśmiecać forum, więc gdyby ktoś chciałby baczniej przyjrzeć się problemowi to zapraszam na inną płaszczyznę kontaktu .
 ( messenger itd. )

Grudzień 16, 2018, 20:22:09
Odpowiedź #11
  • ****
  • Wiadomości: 499
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Moja rady na dziś:
Posłuchaj poprzednika i sprawdź - jest iskra czy jej nie ma...
Jeśli jest to zanim uruchomisz silnik to popraw obwód gaszenia bo jak uruchomisz to jak go zgasisz? zdejmując fajki ze świec? zniszczysz moduł... odcinając paliwo cóż robiąc to źle można mieć pożar... :) Sprawdź sobie czy na kołach rozrządu są znaki i czy się odpowiednio zgrywają. Może ktoś grzebał? Ogólnie temat do ogarnięcia w sam raz na zimowe wieczory. Jak już zapali to pilnuj chłodzenia i nie gazuj go za ostro. przez godzinę pracy potraktuj jak silnik na dotarciu. odwdzięczy się.
Kolibri 330
Flipper 450

Grudzień 22, 2018, 13:20:24
Odpowiedź #12
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • UK
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Poprawiłem system gaszenia silnika. Sprawdziłem iskrę, jest ładna i wyrazna. Mimo wszystko silnik dalej milczy. Czy macie jeszcze jakiejś wskazówki? Ciśnienie paliwa?? Nie chce zgadać, nawet na sekundę.

Grudzień 22, 2018, 13:53:15
Odpowiedź #13
  • ****
  • Wiadomości: 290
    • Gorzów Wlkp.
  • Akwen: Wody lokalne
Plak do gaznika, jak zagada to problem z paliwem

Grudzień 22, 2018, 16:52:06
Odpowiedź #14
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
    • dolnośląskie
  • Akwen: Wody lokalne
Zakładając, że rozrząd jest ok to możliwą przyczyną jest problem z pompą paliwa lub zaworkiem iglicowym w gaźniku. Odłącz na chwilę przewód paliwowy wchodzący do gaźnika i za pomocą strzykawki podaj paliwo. nie używaj dużej siły by nie wypchać uszczelki komory pływakowej. po tym unieś koniec przewodu paliwowego idącego do pompy paliwowej (od gaźnika) i tą samą strzykawką spróbuj napełnić przewód. Też delikatnie by nie rozwalić zaworka zwrotnego. Najlepiej zrobić to tak by podczas nalewania powietrze miało swobodne wyjście. Po tym załóż przewód. ssanie na max, dwa szarpnięcia gaz na 20% i jazda. :)