Autor Wątek: Zielony w temacie uruchomienia silnika  (Przeczytany 4601 razy)

Grudzień 23, 2018, 08:07:07
Odpowiedź #15
  • *****
  • Wiadomości: 706
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Mnie zastanawia jeszcze jedno... bo to silnik dwucylindrowy... może ktoś tak namieszał w instalacji, że iskra jest nie w tm garze co trzeba..? zamień na próbę przewody na świecach... :)
Kolibri 330
Flipper 450

Grudzień 23, 2018, 13:41:52
Odpowiedź #16
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • UK
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Zrobione według zaleceń. Cisza.
Sprawdziłem ponownie iskrę. Strzela aż miło. Nie mam pojęcia co w nim jest nie tak. Może zalałem. Wykręciłem świeczki, poczekam aż paliwo odparuje.

Grudzień 23, 2018, 13:48:31
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 1164
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Z domowych sposobów odczep ręczna szarpankę i na nakręte od koła zamachowego nałóż wiertarkę z odpowiednią nasadką:) jak wtedy nie odpali to już kicha (oczywiście paliwo podawaj ewentualnie plaku dodaj trochę jak by na benzynie nie chciał odpalić)

jeżeli to nie pomoże to albo przestawiony zapłon albo rozrząd poprzestawiany
Moja nowa zabawka to AM 460 2017r + Evinrude 2007 40hp E-tec LOWERANCE ELITE 7Ti2
Co już miałem u siebie:) Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik, Ponton Honda T30 3m z silnikami Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km

Grudzień 23, 2018, 16:55:31
Odpowiedź #18
Sprawdź w końcu kompresję nawet tylko palcem. Jak nie ma kompresji to nie zassie paliwa z gaźnika i nie spręży mieszanki paliwowo powietrznej.
Iskra, paliwo i kompresja to podstawowe czynności diagnostyczne.

Grudzień 23, 2018, 17:09:06
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 1164
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
No to fakt kompresja to podstawa ja swój przyrząd do mierzenia kupiłem w motoryzacyjnym Inter-team albo i Inter-Cars za około 50zł a przyda ci się. bo potem nawet jak odpalisz to nie będziesz wiedział dlaczego ledwo płyniesz i silnik nie wkręca się na obroty:)
Moja nowa zabawka to AM 460 2017r + Evinrude 2007 40hp E-tec LOWERANCE ELITE 7Ti2
Co już miałem u siebie:) Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik, Ponton Honda T30 3m z silnikami Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km

Grudzień 24, 2018, 14:14:29
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 706
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Kompresja ważna sprawa ale takie padło czasem odpalałem, że w tym silniku coś musi być namieszane skoro po tylu próbach ani nie kichnął. Kolego Mariner, zrób i wyślij więcej dokładnych zdjęć silnika z 5-u stron. Może coś wypatrzymy.
Kolibri 330
Flipper 450

Styczeń 13, 2019, 15:07:34
Odpowiedź #21
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • UK
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Sorry za lekki poślizg,ale byłem mega zawalony robotą. Taka branża.
Rozmawiałem ze znachorem. Prowadzi sklep i serwis. Potwierdził wasze obawy,że wtryśnięcie paliwa bezpośrednio do cylindra to prostacki pomysł, ale zasugerował, że i tak nie mam nic do stracenia.
Oczywiście długo mnie nie namawiał. Wykonałem próbę, silnik milczy. Znachor twierdzi,żę skoro iskra jest i paliwo zostało podane to problem może być z przesunięciem zapłonu czy coś. Jego diagnozę zostawiam do przedyskutowania.
Poniżej zdjęcia.

Styczeń 14, 2019, 10:16:51
Odpowiedź #22
  • *****
  • Wiadomości: 706
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Obejrzyj ten film: https://www.youtube.com/watch?v=o9tau2K3ej8
Musisz "po prostu" sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony. To jedyne co przychodzi mi w tej chwili do głowy. Nie mogę znaleźć w necie podpowiedzi dotyczącej znaków do ustawienia rozrządu w tym silniku.
Kolibri 330
Flipper 450

Styczeń 14, 2019, 15:36:31
Odpowiedź #23
  • ****
  • Wiadomości: 325
    • Gorzów Wlkp.
  • Akwen: Wody lokalne
Serwisowka jest bez problemu dostępna

Styczeń 14, 2019, 17:05:47
Odpowiedź #24
  • *****
  • Wiadomości: 706
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Oczywiście zawstydziłeś mnie i podałeś link... a sorki nie, nie podałeś ale zaliczyłeś kolejny wpis... zawsze coś.

Oczywiście, że poszukam serwisówki i spróbuję pomóc. Cały czas podejrzewam, że to jakaś bzdura.
Kolibri 330
Flipper 450

Styczeń 14, 2019, 21:13:48
Odpowiedź #25
  • ****
  • Wiadomości: 325
    • Gorzów Wlkp.
  • Akwen: Wody lokalne
Kto szuka, ten znajdzie, a ilość wpisow mam w d....e

Styczeń 14, 2019, 23:34:24
Odpowiedź #26
  • ****
  • Wiadomości: 371
  • Białystok
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
wał korbowy w 4 takcie 2 cyl jest wykorbiony w tą samą strone.to znaczy ze iskra jest zawsze w tym samym czasie na obu cylindrach. tylko ze w zaleznosci od wałka rozrządu zalezy czy ta iskra w którym takcie trafi na mieszanke paliwopowietrze

Styczeń 24, 2019, 08:46:45
Odpowiedź #27
  • *****
  • Wiadomości: 706
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Sprawdziłeś ustawienie rozrządu?
Kolibri 330
Flipper 450

Styczeń 24, 2019, 23:59:51
Odpowiedź #28
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Toruń
  • Akwen: Wisła dolna
Sprawdzanie rozrządu dla OPORNYCH na wiedzę techniczną:
- odkręcamy obie świece
- zaglądamy w dziurę po świecy,kręcimy kołem zamachowym aż tłok (2 tłoki) będzie na samej górze, można wspomóc sie śrubokrętem wsadzonym w otwór po świecy
- do otworu po świecy dopasowujemy gumowy wężyk, plastikową  rurkę kto co ma pod ręką ważne by było w miarę szczelnie
- do umieszczonego w tenże sposób przyrządu energicznie wdmuchujemy ustami powietrze (jeśli wygnie korbę znaczy że wszystko ok)
- a tak poważnie, jeśli powietrza nie da sie wdmuchnąć lub idzie to bardzo bardzo ciężko jest SZANSA że wszystko jest ok.
- obracając kołem zamachowym cylinder powinien być szczelny co drugi obrót tzn. (szczelny-nieszczelny-szczelny-nieszczelny itd.)
- przy silnikach dwucylindrowych w jednym cylindrze powinno być szczelnie w drugim niekoniecznie, sprawdzamy który trzyma po czym przekręcamy kołem zamachowym pełen obrót i sprawdzamy przeciwny cylinder.
- metoda ta jest nieprofesjonalna, chałupnicza i nie daje gwarancji na poprawność ustawienia rozrządu. Aczkolwiek gdy do tak   
ustawionego cylindra z łatwością uda nam sie wdmuchnąć powietrze mamy 100% pewności że z naszym silnikiem jest coś nie tak.
Nie wiem czy w miarę zrozumiałe.