szkryf1 Opublikowano 25 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2021 Cześć. Potrzebuję porady. Kupiłem silnik evinrude 6 km 1978 68b67b. Mam problem z wolnymi obrotami. A mianowicie silnik na wolnych gaśnie i pożniej ciężko go odpalić. Jak trzymam wyższe obroty i sam go zgaszę to odpali za 1 razem. Gażnik czyściłem ale nie wiele to pomogło. Z gardzieli zasysa powietrza pojawią się paliwo, jak by go zalewało. Kompresja na Górnym cylindrze 7 bar dolny 6 bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 25 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2021 Załącz zdjęcia gaźnika... Zrozum, że by coś doradzić często trzeba zaczynać od szukania opisów itd.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek63 Opublikowano 25 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2021 Uszczelniacze na wale. Skutki - nie da się wyregulować gaźnika, gaśnie na wolnych, ciężko odpala. Efekty - spadek mocy, silnik zamulony, duże spalanie o ile w ogóle odpali i płynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkryf1 Opublikowano 25 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2021 Podsyłam filmiki jak on pracuje. gaźnik taki jak w załaczniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 26 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 Przy rumplu masz śrubę regulacyjną z tworzywa... do sprawdzenia też poziom paliwa w komorze pływakowej. I ogólnie regulacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkryf1 Opublikowano 31 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 A ktoś podpowie jak sprawdzić takowy poziom paliwa w komorze pływakowej?? Jestem mechanikiem ale samochodowym. A poza tym ten silnik jest 11 lat starszy odemnie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 31 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 Najlepiej zgodnie z instrukcją... :) Tu masz link: wystarczy kliknąć http://files.motorka.org/plm/jo-ev/Evinrude.service_manual_1.5-35HP_1965-1978_motorka.org.rar Strona 71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkryf1 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Czyli tak na prawdę obrócenie gaźnika i sprawdzenie czy dolna krawędzi pływaka zgrywa się z krawędzią odlewu. Dobrze sobie to przetłumaczyłem?:D Mam jeszcze pytanko, związane z kompresją, na dolnym cylindrze 6 bar. Czy może być że pierścienie stanęły w rowkach tłoka?? Mam takie podejrzenie bo człowiek od którego go kupiłem mieszankę robił z najtańszym olejem mixol S i kopcił jak parowóz. Czy macie jakiś sprawdzony sposób poza rozbiórką silnika na rozpuszczenie sadzy bez rozbiórki.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Możesz spróbować preparatem do czyszczenia wtryskiwaczy diesla... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkryf1 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Cześć, z gaźnikiem raczej sobie poradziłem bo chodzi tak .Jutro jeszcze założę nowe świece, termostat bo ktoś wyjął i nie założył nowego. Ale mam kolejne pytanie, złącze ze zdjęć z podpisem na obudowie AC lighting. Jak można wykorzystać to złącze, bo jest dziwaczne 5V prądu przemiennego na mierniku na wolnych.20210803_125804.heic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Jak będziesz sobie pływał po ciemku to wykorzystasz to do oświetlenia pozycyjnego łodzi :) choć mamy 21 wiek i dobry elektronik dorobi układ którym zasilisz np. ładowarkę telefonu. tylko po co... No i napisz dla potomnych gdzie była przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkryf1 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Rozebrałem dziada na części pierwsze(gaźnik), całego potraktowałem preparatem do czyszczenia EGR i przepustnic. Zamontowałem nowy pływak z ustawieniem jego pozycji linia pływaka ma być równolegle do Lini obudowy gaźnika gdy zawór jest zamknięty. Wymieniłem również zawór iglicowy wraz z jego dyszą ( ten co odcina dopływ paliwa do gaźnika gdy pływak w górze ). rozwierciłem Dekielek który zaślepia dysze powietrzne aby tam też dokładnie wyczyścić i później nowy Dekielek nabiłem. nowe uszczelki i działa. A co do gniazda zasilania myślałem że uda się akumulator do sondy doładować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2021 https://www.pbo.co.uk/practical-projects/charging-a-battery-from-an-outboard-motor-19215 Znalazłem takie coś.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2021 jeszcze popracuj nad chłodzeniem, bo i tam masz problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkryf1 Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Problem na ostatnim filmiku był taki że była śruba załączona i większość wody znalazło się za beczką a co było w beczce tak wirowało że miało problem zassać, na filmikach wyżej widać że woda z kontrolki leci jednostajnie. Ale tak czy inaczej jak przyjdzie termostat to go zamontuje i najważniejszy test będzie na wodzie jak się zachowuje chłodzenie no i sam silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcinn Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2021 . Zamontowałem nowy pływak Kolego gdzie zakupiłeś nowy pływak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkryf1 Opublikowano 7 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2021 Na AliExpress ale też są na allegro tylko że drożej. Mnie cały zestaw naprawczy wyniósł 45 zł czekałem 2 tygodnie. Ale teraz mam większy problem z silnikiem, wczoraj zdemontowałem spodzinę i okazuje się że jakiś jakiś partacz przymocował obudowę pompy wody na 2 śruby a dwie pozostałe tylko włożył na silikon. Po rozebraniu okazało się że aluminium jest utlenione i płyta metalowa pod wirnikiem pompy nie ma pełnego po obwodzie podparcia. Renimował ktoś takie spodziny, myślałem aby napawać ten rant TIGiem bo raczej wykonana z aluminium jest. Drugie pytanie jest takie, chce ten silnik przerobić na sterowanie manetka ( tylko dodawanie i odejmowanie gazu) sterociąg na łódce mam na linkach to nie problem z montażem. Ale wracając do gazu. Silnik posiada 2 cewki przykręcone do bloku (nie pod kołem megnetycznym). Lecz jak się kręci rumplem to pod kołem magnetycznym obraca się jakiś element który też płetwą otwiera przepustnice i teraz pytanie. Jak bym ustawiał rumpel na wolne obroty A linką doczepioną do gaźnika otwierał przepustnice poprzez manetke będzie to działać czy wraz z otwarciem przepustnice zmienia się coś w tym elemencie pod kołem magnetycznym ? Sądząc po schemacie są tam tylko elementy wytwarzające prąd bez przerywaczy więc raczej obojętna im pozycja na wyższych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 7 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2021 Zrób i zamieść zdjęcie połączenia rumpla z silnikiem... :) chodzi o przekładnię kątową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.