ogorek Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Raczej nie chodzi o super niezawodność a o ratowanie spadajacej sprzedaży i spadających akcji firmy G2 są nawet na amerykańsim rynku znacznie droższe od Suzy czy Yamy w kategoriach 200 KM i więcej A co dpiero mówić o EU. Dolary zdrożały z 3 PLN do 4 PLN i są to obecnie jedne z najdroższych silników na rynku Wcześniej mało kto kupował a obecnie to juz wogóle. Ja kupiłem jeszcze w ludzkiej cenie porównywalnej (lepszej od HONDY BF115 czy Suzy czy Yamy) Obecnie są droższe od wspomnianych silników. Oczywiście reklamują się, że te 7 lat to bezobsługowość i niezawodność ale niektóre osoby z takiego forum jak RIB.net i z branzy tłumaczą to spadajacymi akcjami firmy i pogarszajacymi się wynkami sprzedaży http://www.boattest.com/view-news/5189_evinrude-offers-7-year-factory-backed-warranty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Nie na wszystkie i nie na wszystko te 7 lat. Zawsze kolego jest jakaś *****. W USA kupowałem też po cirka 2 PLN za $ to była przebitka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 25 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Ale ja kupowałem w 2015 w Polsce nowy z ofcjalnej dystrybucji i miał lepszą cenę od innych Teraz ma chyba największą. Chyba niepotrzebnie się martwię, że padną bo kolega z RIB.net napisał everything you need to see is in here somewhere- Stock Quote | Bombardier Recreational Products Investor Relations Stock Information | BRP USA ( http://investors.brp.com/phoenix.zhtml?c=251742&p=irol-stockquote ) you can find the reports on everything they make, shares, financial statements and the plans for fy16 onwards. i don't think they will be going anywhere soon though as a company. they are no1 in world for snow mobiles and jetskis i think and no4 with outboards. the actual % of market share is difficult to find but i've read between 5-8% of the outboard market in USA, to put that into perspective yamaha have circa 40%. it used to be more but suzuki have been really strong with repowers the last few years which are very popular over there due to wearing engines out....amazing what cheap fuel and weather can do! if i was buying a G2 i would defo be asking for the 7 year warranty, they can only say no! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 @górek, gdzie konkretnie kupowałeś? zaczynam brać pod uwagę kupno nówki bo nic używanego się nie trafia, a jeśli już nówka to wybieram Evina 60. Z tego co pamiętam to i Jacek ma coś z tą marką wspólnego. Na razie zapytałem tam gdzie quada kupiłem i jak na razie nic nie wiem, raczej po macoszemu traktują dział silników zaburtowych, nawet nie wiem co dają razem z silnikiem... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Sorry mnóstwo obron iżynierskich i magisterskich na uczelni. Kupowałem od Jacka ale chyba już z nim rozmawiałeś. Tylko jak ja kupowałem to dolarek był po 3 PLN a wcześniej jeszcze niżej i ceny BRP w EU były dobre. Od tego czasu USD podrożał ponad 30% - podejrzewam, ze ceny BRP też trochę poszły do góry Patrzę na ceny HONDY i BF100 kosztuje w PROMO ponad 40 tys a rok/dwa temu w PROMO to było 35 tys Więc ceny silników poszły w górę. Don Alonso zaraportował ceny łodek też w górę więc widzę, że albo kryzys się skończył albo to hobby drożeje ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Spoko, nie czekałem, odradził mi tego Evina, to co mnie niepokoiło(2 cylindry)okazuje się mocno przekładać na kulturę pracy 60-ki, montował to więc wie jak jest. W mniejszych mocach to się jeszcze sprawdza ale ten potrafi w/g Niego zatrząść łódką więc odpuszczam(do tej pory nie ma odp.od warszawskiego dealera - to też mi coś mówi o marce a do tego jeszcze cena nie jest zachęcająca). Mam trochę sentyment do BRP bo jestem mega zadowolony z quada i już mnie kusi żeby dokupić najmocniejszego, tu są po prostu dla mnie na topie. Jest postęp z modelu na model, nie tak jak w zaburtowej branży, mam jednocylindrowego quada i nic nie trzęsie więc tak bardzo się nie obawiałem tej 60-ki a tu taki zonk. Twojego bardzo chwalił, nie wiem jak mogą być takie nierówności w obrębie jednej marki ;-) Jacek nastroił mnie za to pozytywnie na Mercurego i tego się na razie trzymam ;-). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 mój to V4. W Greji gość miał Eteca 150 na południu Krety. Super brzmienie Cyk-Cyk, bardzo wysoka kultura pracy (to V6). Trochę mnie zdziwiłeś Jego opinią o 60-tce. Wydaje mi się, że 40-stkę zainstalował na Horn-ie 440 dla ksiedza, który woził dzieci tą jednostka i słyszałem same superlatywy. Może poszukaj właścicieli tych 60-tek i popytaj się. Lubię Jacka, ma duża wiedzę ale jak poszukasz jego stare wpisy na forum to Etec był bee na tle innych (że olej trza lać itd, itp). Gdzieś tam jest wątek o silnikach w którym sie udzielał w 2012 roku. A 75 Etec będzie za duży ? Widziałem testy Stinga z Etec 75 i super pływał. Tak samo testy Briga Navigatora 520. Wydaje mi się, że dealer o którym piszesz to ten sam na którego narzekał @Zibi Oni są ukierunkowani na quady qłownie (może i skutery) i o klientów na zaburtowce (chyba) nie dbają. Poczytaj ile czasu Zibi czekał na instalację. USD bardzo wysoko, Jen wysoko (HONDA robiona w Japonii) - kiepski moment na silniki z tych dwu kierunków. >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Jak spojrzysz na dyskusie o różnych silnikach podobnej mocy to kazdy ma swoich faworytów. Jeżeli celujesz w 60 KM to ja bym brał co najtańsze obecnie z uznanych marek (mówię o nowych silnikach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Jacek wyraźnie podkreślił, 40-ka ok, ale większe moce już nie. 70-ka odpada bo to już trzycylindrowa grupa, bardzo ciężka, ja chcąc utrzymać wagę blisko 100kg rozpatruję grupę 40-60 koni u producentów, czyli maksymalna moc z tej grupy(bazują na takich samych body). W BRP miałbym o tyle dobrze, że euro nisko stoi w dodatku mogę je tanio mieć, z dolarami słabo ale ceny Mercurego są w złotówkach, dopóki nie będzie podwyżki na nowy rok to nie rusza mnie wysoki kurs, tylko muszę się szybko decydować jak będzie dobra oferta. Gdybym kupował docelowy silnik(100km +)to nie bawiłbym się w kompromisy tylko brał co najlepsze techniczne na rynku ale teraz kupuję silnik na start, dwa może trzy lata, nie sądzę żebym dłużej wytrzymał bez przyrostu mocy, bo w zmianę łódki raczej wątpię przy moim modelu pływania. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 To nie kupuj 2T tylko kup Merkuraka 4T łatwiej sprzedać. My możemy lubić nowoczesne 2T ale obiegowa opinia w narodzie (ale w UK tez tak jest) jest taka a nie inna. LATWIEJ SPRZEDASZ 4T a jak kupisz w dobrej cenie to za te 2 lata sprzdasz w podobnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Wszystko się zgadza, nie podoba mi się w czterosuwach rozrząd i np.regulacje zaworów... Ja trolować i smęcić po kanałach raczej nie będę więc nie zależy mi tak bardzo na komforcie przy niskich obrotach ale w tej sytuacji pozostaje mi tylko Merkury, bo na używki już przestaję liczyć, słaba dostępność i nieatrakcyjne ceny w porównaniu z nowymi. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilwater07 Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Jacek wyraźnie podkreślił, 40-ka ok, ale większe moce już nie. 70-ka odpada bo to już trzycylindrowa grupa, bardzo ciężka, ja chcąc utrzymać wagę blisko 100kg rozpatruję grupę 40-60 koni u producentów, czyli maksymalna moc z tej grupy(bazują na takich samych body). pzdr hej, gdy kiedyś robiłem rozpoznanie w grupie silników 60/80 KM, to bezsprzecznie najlepiej wypadała Yamaha 70 KM. waga niemal ta sama co "60" bo "zaledwie" niespełna 120 kg. Ponadto z większą liczbą cylindrów wiąże się też lepsza kultura pracy silnika- a i "śruby+ przełożnia" przy 70 KM zdecydowanie coś więcej niż typo-szerg 40-60 KM...(tzn. przy 60 KM masz te same śruby co ja przy 40KM) Popatrzyłem na oficjalną cenę- teraz to ok. 41 tys zł.....- zatem sporo.... Po chwili wszedłem jeszcze na stronę Hondy- 60 KM, 3 cylindry, 110 kg- to ok. 36 tys zł (jakiś upust w posezonowe wysprzedaży...) Przemyśl.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Przewaga 4 cylindrów nad dwoma jest bezsprzeczna, w samochodach nie schodzę z 6-ciu więc nie trzeba mnie przekonywać. Tyle, że w samochodach waga mi trochę "zwisa". Od innej firmy niż BRP nie brałbym pod uwagę dwucylindrówki ale jak pisałem znam ją z quadów i przy tej marce pozostanę. Mam naprawdę wyróżniająca się osiągami najsłabszą wersję i jedyną jednocylindrową czego wcale nie żałuję. 800-ki robią już 100 konne stąd nie obawiałem się niskiej kultury. Nie wiem jak jest gdzie indziej ale w Naszym pięknym kraju ciężko jest potestować wybrany sprzęt przed decyzją, dlatego cieszę się, że mam Kolegów ;-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.