Loolek Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Witam, Proszę o pomoc w luźnych dywagacjach. Szukam silnika w przeciale 20-25 z rumplem. Wiem że u dystrybutora mają być jakies przeceny roczników 2012. Silnik potrzebny czysto rekreacyjnie. Jak z hałasem tego silnika, ponieważ dystrybutor zapewnia że tylko w górnej częsci obrotów jest to nieznacznie głośniejsze od 4T. Dodatkowo zapewnia o 3 letniej bezobługowości uzyskanej miedzyinnymi nadmiarową spodziną w której oleju jest więcej. Czy ta bezobługowosc nie jest elementem planowanego starzenia produktu? Dla mnie zasada smarujesz=jedziesz jest żelazna i trochę nieswojo te zapewnienia brzmią. Czy są dostępne jakieś porównania tego silnika w sieci? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Czy są dostępne jakieś porównania tego silnika w sieci? pozdrawiam Kiedyś już podawałem ten adres na forum: ot taki test o który pytasz ale w odniesieniu do 30KM http://www.aussenborder-markt.de/aussenborder/tohatsu/test-tohatsu-30.pdf co prawda w języku Geothego- ale zawsze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loolek Opublikowano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Dziekuje za odpowiedź. Czy róznica 5dB to dużo dla ucha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loolek Opublikowano 29 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Dzieki Musti, Wychodzi na to że silnik jest dwa razy głosniejszy od 4 suwa na wyzszych obrotach. Do tego dochodzą wibracje które są duzo wieksze w porównaniu 4T. Cena na poziomie 15000 pln. Kusi teoretyczna bezobsługowość i brak wydatków na przeglądy przez 3 lata. Czy ktoś mógłby napisać ile w przyblizeniu się wyda na przeglady gwarancyjne wymagane np przy Hondzie przez te 3 lata? Dodatkowo sprawność tego silnika oraz jego moment obrotowy jest fajny. Czy ja to powiesze na Cremo 410? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Wydaje się, że przegląd gwarancyjny to przegląd gwarancyjny. Czy się mylę? Ale oliwę w spodzinie i w silniku (honda 4T) powinieneś wymieniać co rok. Tak myślę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilwater07 Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Dziekuje za odpowiedź. Czy róznica 5dB to dużo dla ucha? 5 dB to dość dużo, bo bodaj 3 dB to jest głośność podwójnie odczuwalna... Cena na poziomie 15 000 zł za 20 KM to dość dużo, za 25-30KM już nie bo to w odniesieniu do wszystkich marek jest inna pojemność silnika (no i inna waga- trudno jednak nazwać taki silnik silnikiem w pełni przenośnym....) Pozdrp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loolek Opublikowano 29 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Zibi nie wiem czy przegląd gwarancyjny to to czy to tamto. Jeśli kupiłem samochód nowy to jeżdże na przeglądy wymagane jeśli chcę zachować gwarancje. Muszę za to płacić, ponieważ wymienią olej, płyn, filtry, itp . I też o takie coś pytałem się odniesieniu do silnika np Hondy. Czyli co i jak i za ile trzeba robić z takowym silnikiem w okresie gwarancji w autoryzowanym serwisie? Chciałem porównać koszty poboczne toważyszące zakupowi nowego objętego gwarancją sprzętu, biorąc pod uwage to że E-TEC'a przez 3 lata nie trzeba serwisować wedle tego co mówi producent. Cena na poziomie 15 000 zł za 20 KM to dość dużo, za 25-30KM już nie bo to w odniesieniu do wszystkich marek jest inna pojemność silnika (no i inna waga- trudno jednak nazwać taki silnik silnikiem w pełni przenośnym....) Pozdrp Porównując silnik hondy 25hp, różnica w cenie to jest ponad 10tys, oraz cięższa jest honda o ponad 10 kg. Ma jednak 3 cylindry i ma zapewne o niebo lepszą kulture pracy, ale to moge tylko domniemać bo nigdy nie używałem ani tego ani tego, stąd me dylematy. Czy zostawianie silnika na łodzi w strzezonej i pilnowanej marinie jest bezpieczne? Tak jak kolego piszesz 20konny silnik można sciagnać aczkolwiek i to jest upierdliwe, gdy ma się samochód osobowy, zawsze zapewno coś sie uleje, wycieknie, smród smarów i benzyny może być w tym przypadku lekkim dykomfortem w samochodzie. Z drugiej strony łodzie stoją z silnikami i jest ich cała masa, bo trudno od kogoś wymagać sciągania 100 konnego silnika po każdym pływaniu ;), ale i też mniejszy lżejszy silnik łatwiej jest zapewne "użyczyć" pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Loolek to chyba się nie zrozumieliśmy! Gwarancja to gwarancja, a serwis w ramach gwarancji to serwis w ramach gwarancji. Oczywiście płatny. Jednak nie dawałbym wiary, że silnik trzy lata bez przeglądu można eksploatować. Zwykle jaki serwisant, taki silnik ;) Ja wymieniam oliwę w spodzinie minimum raz do roku. Jak dużo pływam to i częściej. Miałem hondę 4T to oliwkę w silniku też wymieniałem co sezon. I silniki działają :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 nowy silnik więc karta gwarancyjna będzie precyzowała warunki gwarancji i przeglądu, a nie serwisant gwarancje daje producent, ale znowu zgodnie z polskim prawem to sprzedawca de fakto jest gwarantem i w przypadku niewywiązywania się producenta/importera z obowiązków gwarancyjnych one nadal leżą na sprzedawcy. Słowem nawet jeśli upadnie producent to nadal gwarantem jest sprzedawca. Jeśli upadnie sprzedawca, to praw gwarancyjnych dochodzimy u producenta na podstawie karty gwarancyjnej i jej warunków. Oczywiście temat jest bardziej szeroki bo mamy jeszcze pojęcia, rękojmi za wady lub - jeżeli kupujący jest konsumentem - za niezgodność towaru z umową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loolek Opublikowano 29 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 No dobra, a pomijając to wszystko i wracając do korzeni... Czy to dobry pomysł? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Dobry! ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loolek Opublikowano 29 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Zibi na Tobie to kak na zawiszy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 ... Czy są dostępne jakieś porównania tego silnika w sieci?... E-Tec jest drogim i wymagającym dużo zachodu sprzętem. Przereklamowany. Byle coś nie tak i już przeziębiony. Koszta ida w tysiące. Zapytaj ile kosztuje sterownik do E-tec z wgraną mapą albo wtryskiwacz. Poszukaj tohatsu 30 TLDI np.http://www.tohatsu.de/aussenborder-info/MD30/48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loolek Opublikowano 30 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Miki a wiesz moze dlaczego nie ma tego silnika w polskiej ofercie tohatsu? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilwater07 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Ponieważ w klasie 30KM Tohatsu preferuje czterosuwy. Jest to np. model EPTL. I chyba słusznie.... Natomiast 30KM TLDI to zdaje się ta sama skorupa (tj. ta sama pojemność) co silnik 50 konny- zatem wiadomo, że polski nabywca będzie raczej zainteresowany piędziesiątką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Silniki są sprowadzane prosto z japonii . Zadzwoń do przedstawiciela i popytaj. Nie do pogardzenia jest też M20. Waga i cena godna uwagi. Naprawdę dobry motor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loolek Opublikowano 2 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Dzieki za wypowiedzi. Kupie chyba 4suwa tohatsu 20hp. Cena normalna, i silnik cichy. Mam nadzieje że to będzie dobry zakup. :) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Jak pisał kolega @mikijet E-Tec to skomplikowany i wymagający silnik. Natomiast jeśli ktoś chce kupić nowy silnik E-Tec to bardzo dobry wybór tylko w żadnym wypadku nie należy liczyć na trzy lata bez przeglądu.Oczywiście silnik to wytrzyma tylko o ile skróci to jego żywotność tego nikt nie wie .Ja osobiście nie spotkałem nikogo kto kupił używanego E-Teca i nie miał z nim większych lub mniejszych perturbacji mechanicznych ;) nawet takiego w wersji demo lub śmiganego tylko po " autostradzie" ;D. Ja eksploatuje jak wiecie trzeci sezon Verado 200 ,trzy dni temu był przegląd i silnik wykazał znowu 0 usterek i też patrzę jak serwisanci wylewają teoretycznie czysty olej i wlewają nowy. Reasumując każdy nowy silnik dobrze eksploatowany i zero kontaktu z przeszkodami podwodnymi da przyjemność z jego eksploatacji bo żadnej marki nie dzieli przepaść technologiczna. Co do wyboru 2T lub 4T to już doświadczenie ,zamiłowanie lub cenne uwagi użytkowników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.