fredt Opublikowano 27 Lutego Udostępnij Opublikowano 27 Lutego WŁAŚNIE? Spotkałem się z info że trzeba koniecznie bo inaczej nie mozna ..a na forum USA pisali że nie wpisują ich do systemu i silnik pali..(byl post o drogich wtryskach i koniecznosci ich wymiany ze względu na brudne paliwo) jak niby EMM rozpoznaje obcy wtrysk ? każdy ma inny kod -na nalepce QR ok ale jak on je rozpoznaje przeciez to tylko dwa kable ,opornosc jest odentyczna (mój miernik Fluke) więc skąd wie ze je podmieniono ? skoro parametry maja identyczne ?? gdyby był jakis 3ci kabel komunikacyjny to ok procesor -info w nim itp ) ale wtrysk ma tylko dwa kable znalazłem fajny zapis serwisanta z którego wynika ze kazdy wtryskiwacz na etapie produkcji ma zdejmowaną charakterystykę pracy i zapisywana jest w formie kody QR na wtryskiwaczu, Czyli jeśli podmienimy silnik powinien zagadać tyle że nie będzie miał założonych parametrów.. \czyżby wynikało to z niedokładnosći produkcji wtryskiwaczy czy raczej z chęci aby silnik chodził na optymalnych parametrach Takie luźne dywagacje ,noże ktoś kto pracuje z autami się wypowie Bo tyle w tym temacie jest tabu że chcąc kupic wtryskiwacz musimy zmierzyć sie z wysoką ceną '' Kiedy wtryskiwacz E-TEC jest oryginalnie wytwarzany i montowany, jest testowany w celu odkrycia jego dokładnych cech dotyczących sposobu dostarczania paliwa. Równanie wielomianu czwartego stopnia jest używane do opisu zachowania wtryskiwacza. Współczynniki tego wielomianu są mierzone i rejestrowane dla każdego wtryskiwacza. Kiedy wtryskiwacz jest instalowany w silniku E-TEC, moduł zarządzania silnikiem (EMM) otrzymuje te współczynniki dla każdego pojedynczego wtryskiwacza. W ten sposób EMM dokładnie wie, jak każdy wtryskiwacz powinien być obsługiwany, aby uzyskać pożądaną pracę. Oprócz czterech współczynników wtryskiwacza, EMM śledzi wiek wtryskiwaczy. Stosuje kompensację, gdy wtryskiwacze są eksploatowane przez tysiące cykli. Gdy wtryskiwacz zużywa się nieznacznie podczas użytkowania, EMM kompensuje zmianę. Jeśli serwisujesz silniki E-TEC, instalując nowe wtryskiwacze E-TEC i nie wykonujesz niezbędnej ponownej kalibracji modułu zarządzania silnikiem (EMM), aby rozpoznał on nowy wtryskiwacz, prawdopodobnie ten błąd przyczynia się do wysokiej awaryjności, której doświadczasz. Instrukcje serwisowe wyraźnie ostrzegają przed tym.'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 27 Lutego Udostępnij Opublikowano 27 Lutego Programowanie to zwyczajne zerowanie zapamiętanych w ecu parametrów pracy do fabrycznych zerowych. nawet jeśli nie wyzerujesz, to ecu sam z czasem skoryguje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 27 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego To super ,warto było sie zaiteresowac tematem na wypadek zakupu innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Lutego Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2 godziny temu, Saturn napisał: nawet jeśli nie wyzerujesz, to ecu sam z czasem skoryguje . Plik współczynników wtryskiwacza jest przypisany do konkretnych SN i Checksum. Jak zamienisz miejscami wtryskiwacze i nie zapiszesz tej zmiany w EMM to jakoś będzie działało ale ,,krzywo". EMM owszem koryguje, ale poprawkę na stopień zużycia wtryskiwacza. Wg mtg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.