Skocz do zawartości

Evinrude 140km jeden cylinder nie pali


ma_ko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

V4 140kM Evinrude z VRO  jeden cylinder wyraznie nie zmienia pracy silnika po zdjeciu fajki,swiece nowe ,wyglada jakby nie bylo paliwa- gaznik czysty ,jeszcze nie zamieniałem gazników .Z  4 nowych  swiec po odpaleniu jedna jest czysta na tym cylindrze .Ciśnienie wszedzie po 9 Bar,sprawdze uszczelki na dolocie .Pytanie czy są  inne mozliwosci że silnik nie ssie paliwa na tym cylindrze ? typu zawory blaszkowe itp ? Chodzi o to czy rozbierac silnik czy zaczac od czego innego ?

W sumie to nie wiem czy ten cylinder pali czy nie ?? Iskra jest .Tamte pozostałe wyraznie zmieniaja prace silnika ten jakby wcale?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz łatwo sprawdzić dwie rzeczy . Czy ten gaźnik

Wogole napełnia paliwem poprzez poluzowanie śruby na komorze pływaka i spuszczenie paliwa . Stan zaworów

W dolocie na odpalonym silniku przyłóż palce do

Wlotu

Tego gaźnika . Jesli ssa to jest ok jesli

Dmucha to może być zużyta lub pęknięta membrana / listek zaworu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walki ciag dalszy,dzisiaj byl w beczce na dlużej ,Nadal jeden cylinder słabo -wcale reaguje na zdjęcie fajki .Cisnienie jak pisalem wszedzie to samo .przelozylem kartkę potem palce tak samo ciągnie wszedzie.Ciekawe ze po zamknieciu doplywu powietrza gazniki sie przelewają  ale to chyba normalne .Pod cylindrami sa cienkie czarne rurki ,wchodzące  jakby pod tłok z boku kartera zdejmowalem kazda bez zmian z trzech jakby malutko tryskało paliwem z tej jednej nic ,Chyba jakies wyrównywanie cisnienie -raczej jak mysle bez wpływu.Na amerykańskim forum piszą o słabej iskrze która może byc zdmuchiwana ? Wiecie coś o tym ?  .Załączam filmik ktory pokazuje jak pracuje moj silnik to jest film z  USA ale moj pracuje podobno tyle że aż tak może nie gaśnie .Też potrafi kichnąć w wydech i niezbyt równo pracuje Tu kazdy pod filmem pisze coś innego o przyczynach jedni o zaworach zwrotnych tych w kolektorze inni o simmeringach .Właśnie czy może to być przyczyna  ? Ktoś w USA napisal ze tak samo kichal bo jak to opisał mieszają sie mieszanki w karterze .Przepraszam za lamerskie pytanie ale jak to jest ? simmeringi sa chyba dwa na poczatku i końcu wału jak oddziela się poszczególne sekcje cylindrów ? zeby mieszanka paliowowa nie mieszała sie pomiedzy cylindrami ? Czy warto zająć sie simmeringami jak duża jest to operacja ? i czy mogłaby mieć wpływ na prace i takie kichniecia slnika ? załączam fotke korpusu i filmik

NovYnMbU.thumb.png.2848e122ea7ef2c607224bbfbb6c0832.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simeringi są dwa . Od ich sprawności zależy praca silnika . Skoro pali na wolnych obrotach to bym

Je na razie odpuścił . Na wale są uszczelnienia labiryntowe miedzy cylindrami . Załóż sobie lampe stroboskopową na ten kabel od tej świecy podejrzanej i zobaczysz czy tak

Jest iskra . Jak zatkasz powietrze gaźnikom

To silnik pociągnie paliwo z dyszy głównej od razu . Tak działa ssanie jak

Masz klapki

Ssania . Kto wie może masz uszkodzony moduł zapłonowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno ,silnik niezbyt dobrze wchodzi na obroty jak sie trzyma na 50% gazu niezbyt rowno działa i nie osiaga czasem najwyzszych obrotow raz wchodzi na maxa raz wyraznie jaby wlókł jeden garnek,dodajac gazu recznie wchodzi ale nie plynnie w calym zakresie obr tylko z szarpaniem.Trzymajac gaz nie chodzi stabilnie ,Jutro szukam w elektryce dam znaka ,widac ze tu chyba jest jeden nadajnik i 4 odbiorniki impulsów ,sprawdze cewke kabel itp ew zamienie cewki,

pytanie czy ktos uzywał swiecy diagnostycznej colortune ? wydatek duzy ale ciekawa ta swieca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie sychronizował ,jesli chodzi o sprzęg mechaniczny,dzwignie jak były tak są ,męcze go w w beczce,Pojecie o sychronizacji mam na tyle ze sam ustawilem synchro w Yamaha 60AET gaznikowej ,mam wakuometr 4x porządny słupkowy ,jako technik poradzilem sobie z tym bez problemu ale tam były wyprowadzone rurki do synchro..Czy w dwusuwie tak samo sie ustawia nie wiem czy sa tu rurki ? Ten silnik nie ma w gaznikach srub regulacji skłądu mieszanki .Sa 3 dysze jedna wolnych jdna srenich i główna .Nie bardzo jest co tu regulować ,ew wyprzedzenie zapłonu

Zamieniałem cewki ,swiece -wszystkie sa nowe .Sprawdziłem fajki kable miernikiem ładne czyste Nadal kicha co jakis czas i zwalnia wtedy obroty Jak schodzi z obrotów potrafi zgasnąć

Ta swieca jest ewidentnie mokra i czarna smolista <zreszta wszystkie sa czarne tylko ta chyba dodatkowo mokra jutro chyba popłyne jak nie bedzie padało może go troszke przegonię na wodzie

Za info jak synchronizowac bede wdzieczny ,wygląda na to jest tylko regulacja położenia przepustnic względem siebie i nic więcej .Sprawdziłem wiertłem odleglość przepustnic od scianki Jest w sumie taka sama w kazdym gazniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalewanie woda odpada silnik pracowal na próbę po kilkanascie sek bez wody bylo to samo ,poplyne sprawdze ,jeszcze do glowy mi przychodzi dozowanie oleju z VRO do tego jednego cylindra ale ale chyba podawaloby  za duzo do wszystkich ...dam znaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro co jakis czas zwalnia może wchodzić w tryb awaryjny a to dwie

Opcje albo chłodzenie - termostat się nie otwiera albo brak

Smarowania ale nie wiem czy ten silnik ma czujnik przepływu oleju bo np niektóre suzuki

Maja i jak jest za mało to nie wejdzie na obroty . Przegon

Go na

Wodzie

Konkretnie

I zobacz świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po pływaniu, i szczerze to jestem w szoku, pierwsze pływanie na tym silniku i teraz moge cos napisac.

Okazało sie że silnik działa b. dobrze wobec tego co wczesniej pisałem: silnik spisał sie znakomicie, pięknie wkręca się sie na obroty, natychmiast reaguje na manetkę. Moc ma ogromną, nie przerywa, nie przerwał ani razu, ani razu w zakresie srednich i wysokich obrotów. Ładnie schodzi z obrotów nie gaśnie. Jesli chodzi o wolne obroty to są za niskie w/g mnie obrotomierz wskazuje 450-500 obr i w tym zakresie zimny potrafi zgasnąć przy właczeniu manetki do przodu, jednak rozgrzewa sie b. szybko po ok. 2 min pracy wskaznik ten wskazuje juz temperature pracy i woda leci ciepła. Wtedy silnik nie gasnie przy Forward ale widac ze musiałby mieć ok 900obr dla stabilnej pracy .W zakresie 800-1100 działa stabilnie a powyżej to juz bajka. Nie wiem czy warto coś  jeszcze sprawdzać czy po prostu ustawić wyżej obroty i cieszyć sie pływaniem. Jak napisałem moc ma potęzną pracuje bez zauważalnych skokow obrotow sprawdziłem w czasie stabilnego tempa płynięcia z zadaną prędkością. Jednak coś za coś po kilkunastu minutach zatrzymał sie i koniec. Okazało sie brak paliwa zbiornik 12L wychlał przy kilku przejazdach ma maxa - ok 40mil/h .Widać tez że VRO działa dobrze silnik ani razu nie puścił przysłowiowego dymka tak że sprawdzałem czy wogóle ma smarowanie .Olej opadł wyrażnie w zbiorniku ,smarowanie chyba działa .temeratura utrzymuje się w granicach prawidłowych ,choc przy wolnym płynięciu jest dosć niska .

SIlnik ma kłopoty z zapłonem zimny po paru dniach ,sprawdziłem że włączając czerwoną dzwignie w pozycji ssanie wymuszone do karterów zapala od razu ,wystarczy tak raz zrobic powrocic do pierwotnego położenia i pozniej juz bez problemu ,Synchronizacja prawidłowa popusciłęm sruby przepustnice zamkneły sie i dokręciłem srubę Otwierają się tak samo

problem, może leżeć w dzwigni dodatkowej obrotów na manetce .jest jakis spory luz i po podniesieniu jej dopiero przy samym koncu przepustnice wychylają sie na dwa milimetry dosłownie ,chyba jaki problem cos wyrobione lub luzne na tej dzwigni-sprawdze.Koniec końców jak otworze przepustnice do ok 1/4 zapala bez  problemu

załączam zdjęcie swiec jest ciemne bo moj aparat tak robi fotki Byłem zdziwiony wszystkie ładne jasno bezowe tak samo każda ,jak w 4 suwie ..Myslełem ze ten garnek  3 bedzie miał inna swiecę ale widac że pali jak pozostałe to super .Na razie zjechałem bo późno nie sprawdziłem jak teraz chodzi na wolnych czy dalej jak wtedy czy coś sie odetkało -) sprawdzę .fakty że silnik nie był dwa lata palony gazniki umyte wcześniej i zostawione bez paliwa ,taki kupiłem  z łodzią

teraz dwa pytania wolne obroty ustawić wychyleniem przepustnic -jest wspólna dzwignia aby były uchylone ? na kilka mm Teraz sa ustawione do zderzaka i chyba powinny ssać przez dysze ?

Olej w zasobniku jest niebieski chyba Nautilus ,jak sie skończy dolać nautilusa ? wszystkie są niebieskie ? czy raczej opróżnić zbiornik i wlać  całośc nowym? i Faktycznie w beczce dodawałem gazu dzwignią bez wyprzedzenie zapłonu o ile pamietam..

filmik z pływania: https://files.catbox.moe/k7h7y1.mp4

20220507_171816.thumb.jpg.3dc6f228083a67bbc5f3e6d35b156f80.jpg

bGLWk7L.thumb.jpeg.62f4d8efc4062a61ea45af5ac84a74a3.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem , silnik taki bez wyprzedzenia zapłonu nie za bardzo chce

Kręcić .

Super ze silnik chodzi , podnieś mu

Obroty śrubka na zderzaku

Minimalnie i ciesz się sezonem . Co do

Oleju to lepiej lej to na czym chodziło wcześniej . Ssanie musowo

Na zimno do

Odpalenia

Musi być i nauczysz się go

Uruchamiać . Klapka na

Manetce obroty podnosi tylko na luzie i powoduje

Minimalny ruch

Przepustnic .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływałem drugi raz ,ok.Znowu problem z odpaleniem po nocy ,naucze sie ,ominelem wlacznik Neutral w manetce -dodalem gazu na 1,4 zapalił od strzała.Sprawdze jednak manetke ten luz na dzwigni mnie niepokoi -zreszta byloby latwiej zapalac na 'wolnych obrotach niz na biegu Fakt ze jeden raz ale łatwiej

Zauwazylem tez że wciskajac manetke i gdzy zadziała elektromagnes ssania nieraz słychać taki typowy dzwięk ssst jakby paliwo wtryskiwało sie do karterów a nie raz nie slychać..Oczywiscie dymam gruszke ma max i robi sie twarda wcześniej ,chyba przejrzę tego elektromagnesa  ;Dz jak przEłącze  czerwoną dzwignią -Po przełaczeniu jej recznie-zawsze gada .On chyba działa tak że cisnienie wytworzone gruszką stoi w przewodzie i i po otwarciu elektromagnesu leci pod tym właśnie cisnieniem do karterów czy tak  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak działa ssanie w tym modelu, czy gaźnik ma przesłonę? Czy jest jakaś pompka która impulsem podaje dozę paliwa do dolotu? Generalnie taki dwutakt powinien być na ssaniu kręcony na zimno tak długo aż " zagada" jak zagada  to albo zapali albo burknie i zgaśnie. Jak zgaśnie to podnosisz mu klapkę na  manetce nieco i powinien już bez gadania zapalić od kilku obrotów. Na ssaniu zwłaszcza w takie temperatury nie będzie chętnie chodzić a więc ssanie tylko do zagadania. Nie musisz palić go na biegu, po to masz dodatkową wajchę na manetce aby lekko uchylić przepustnice , ona da się podnieśc tylko na luzie bo to jest mechanicznie zablokowane. Jest jeszcze jeden myk z którym się spotkałem, ta wajcha w manetce jej podniesie powoduje albo pchanie cięgna albo jego ciągniecie. Da się w manetkach to przestawić i być może u Ciebie jest odwrotnie stąd brak reakcji przepustnic na jej ruch.  Jaką masz manetkę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
problem zdiagnozowany okresowe zaniki iskry na 3 cim cylindrze ,prawdopodobnie tller od wolnych obrotow jest przegrzany albo moduł Okazuje się ze sa tu dwa uzwojenia jedno daje iskre na wolnych obr drugie na wyższe obroty ,teraz czeka mna moduł na podmiane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...