ma_ko Opublikowano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2022 V4 140kM Evinrude z VRO jeden cylinder wyraznie nie zmienia pracy silnika po zdjeciu fajki,swiece nowe ,wyglada jakby nie bylo paliwa- gaznik czysty ,jeszcze nie zamieniałem gazników .Z 4 nowych swiec po odpaleniu jedna jest czysta na tym cylindrze .Ciśnienie wszedzie po 9 Bar,sprawdze uszczelki na dolocie .Pytanie czy są inne mozliwosci że silnik nie ssie paliwa na tym cylindrze ? typu zawory blaszkowe itp ? Chodzi o to czy rozbierac silnik czy zaczac od czego innego ? W sumie to nie wiem czy ten cylinder pali czy nie ?? Iskra jest .Tamte pozostałe wyraznie zmieniaja prace silnika ten jakby wcale? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 29 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2022 Możesz łatwo sprawdzić dwie rzeczy . Czy ten gaźnik Wogole napełnia paliwem poprzez poluzowanie śruby na komorze pływaka i spuszczenie paliwa . Stan zaworów W dolocie na odpalonym silniku przyłóż palce do Wlotu Tego gaźnika . Jesli ssa to jest ok jesli Dmucha to może być zużyta lub pęknięta membrana / listek zaworu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 2 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2022 Tego własnie dowiedziałem sie na jednym amerykańskim forum ,jutro sprawdze w ten sposob i dam znaka ,paliwo ladnie napełnia się ,sprawdziłem,gaznik gruntownie wyczyszczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 3 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2022 Walki ciag dalszy,dzisiaj byl w beczce na dlużej ,Nadal jeden cylinder słabo -wcale reaguje na zdjęcie fajki .Cisnienie jak pisalem wszedzie to samo .przelozylem kartkę potem palce tak samo ciągnie wszedzie.Ciekawe ze po zamknieciu doplywu powietrza gazniki sie przelewają ale to chyba normalne .Pod cylindrami sa cienkie czarne rurki ,wchodzące jakby pod tłok z boku kartera zdejmowalem kazda bez zmian z trzech jakby malutko tryskało paliwem z tej jednej nic ,Chyba jakies wyrównywanie cisnienie -raczej jak mysle bez wpływu.Na amerykańskim forum piszą o słabej iskrze która może byc zdmuchiwana ? Wiecie coś o tym ? .Załączam filmik ktory pokazuje jak pracuje moj silnik to jest film z USA ale moj pracuje podobno tyle że aż tak może nie gaśnie .Też potrafi kichnąć w wydech i niezbyt równo pracuje Tu kazdy pod filmem pisze coś innego o przyczynach jedni o zaworach zwrotnych tych w kolektorze inni o simmeringach .Właśnie czy może to być przyczyna ? Ktoś w USA napisal ze tak samo kichal bo jak to opisał mieszają sie mieszanki w karterze .Przepraszam za lamerskie pytanie ale jak to jest ? simmeringi sa chyba dwa na poczatku i końcu wału jak oddziela się poszczególne sekcje cylindrów ? zeby mieszanka paliowowa nie mieszała sie pomiedzy cylindrami ? Czy warto zająć sie simmeringami jak duża jest to operacja ? i czy mogłaby mieć wpływ na prace i takie kichniecia slnika ? załączam fotke korpusu i filmik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2022 Simeringi są dwa . Od ich sprawności zależy praca silnika . Skoro pali na wolnych obrotach to bym Je na razie odpuścił . Na wale są uszczelnienia labiryntowe miedzy cylindrami . Załóż sobie lampe stroboskopową na ten kabel od tej świecy podejrzanej i zobaczysz czy tak Jest iskra . Jak zatkasz powietrze gaźnikom To silnik pociągnie paliwo z dyszy głównej od razu . Tak działa ssanie jak Masz klapki Ssania . Kto wie może masz uszkodzony moduł zapłonowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 4 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2022 Jeszcze jedno ,silnik niezbyt dobrze wchodzi na obroty jak sie trzyma na 50% gazu niezbyt rowno działa i nie osiaga czasem najwyzszych obrotow raz wchodzi na maxa raz wyraznie jaby wlókł jeden garnek,dodajac gazu recznie wchodzi ale nie plynnie w calym zakresie obr tylko z szarpaniem.Trzymajac gaz nie chodzi stabilnie ,Jutro szukam w elektryce dam znaka ,widac ze tu chyba jest jeden nadajnik i 4 odbiorniki impulsów ,sprawdze cewke kabel itp ew zamienie cewki, pytanie czy ktos uzywał swiecy diagnostycznej colortune ? wydatek duzy ale ciekawa ta swieca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 5 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2022 Masz ta łódkę na wodzie czy męczysz ten silnik w beczce ? Kto Regulował i Synchronizował gaźniki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 5 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2022 Nikt nie sychronizował ,jesli chodzi o sprzęg mechaniczny,dzwignie jak były tak są ,męcze go w w beczce,Pojecie o sychronizacji mam na tyle ze sam ustawilem synchro w Yamaha 60AET gaznikowej ,mam wakuometr 4x porządny słupkowy ,jako technik poradzilem sobie z tym bez problemu ale tam były wyprowadzone rurki do synchro..Czy w dwusuwie tak samo sie ustawia nie wiem czy sa tu rurki ? Ten silnik nie ma w gaznikach srub regulacji skłądu mieszanki .Sa 3 dysze jedna wolnych jdna srenich i główna .Nie bardzo jest co tu regulować ,ew wyprzedzenie zapłonu Zamieniałem cewki ,swiece -wszystkie sa nowe .Sprawdziłem fajki kable miernikiem ładne czyste Nadal kicha co jakis czas i zwalnia wtedy obroty Jak schodzi z obrotów potrafi zgasnąć Ta swieca jest ewidentnie mokra i czarna smolista <zreszta wszystkie sa czarne tylko ta chyba dodatkowo mokra jutro chyba popłyne jak nie bedzie padało może go troszke przegonię na wodzie Za info jak synchronizowac bede wdzieczny ,wygląda na to jest tylko regulacja położenia przepustnic względem siebie i nic więcej .Sprawdziłem wiertłem odleglość przepustnic od scianki Jest w sumie taka sama w kazdym gazniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 5 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2022 Poplyn i zobacz jak to pracuje pod obciążeniem . Skoro świeca jest Mokra to nie nie ma tam iskry . Albo uszczelka pod głowica jest uwalona i zalewa ten cylinder albo cewka , świeca , kable a w końcu Moduł zapłonowy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 5 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2022 zalewanie woda odpada silnik pracowal na próbę po kilkanascie sek bez wody bylo to samo ,poplyne sprawdze ,jeszcze do glowy mi przychodzi dozowanie oleju z VRO do tego jednego cylindra ale ale chyba podawaloby za duzo do wszystkich ...dam znaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 5 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2022 Skoro co jakis czas zwalnia może wchodzić w tryb awaryjny a to dwie Opcje albo chłodzenie - termostat się nie otwiera albo brak Smarowania ale nie wiem czy ten silnik ma czujnik przepływu oleju bo np niektóre suzuki Maja i jak jest za mało to nie wejdzie na obroty . Przegon Go na Wodzie Konkretnie I zobacz świece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 6 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2022 pływanie jutro ,czy ew kolega mike zrobiłby porządek z moim silnikiem gdybym go przywiózł razem z łodzią ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 6 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2022 U mnie brak Mocy przerobowych, najpierw popływaj I pokaz świece i będziemy myśleć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 6 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2022 I jeszcze jedno , w beczce pewnie próbujesz otwierać gaz dzwigniami gaźników ? Czy za tym Idzie wyprzedzenie Zapłonu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 7 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2022 Jestem po pływaniu, i szczerze to jestem w szoku, pierwsze pływanie na tym silniku i teraz moge cos napisac. Okazało sie że silnik działa b. dobrze wobec tego co wczesniej pisałem: silnik spisał sie znakomicie, pięknie wkręca się sie na obroty, natychmiast reaguje na manetkę. Moc ma ogromną, nie przerywa, nie przerwał ani razu, ani razu w zakresie srednich i wysokich obrotów. Ładnie schodzi z obrotów nie gaśnie. Jesli chodzi o wolne obroty to są za niskie w/g mnie obrotomierz wskazuje 450-500 obr i w tym zakresie zimny potrafi zgasnąć przy właczeniu manetki do przodu, jednak rozgrzewa sie b. szybko po ok. 2 min pracy wskaznik ten wskazuje juz temperature pracy i woda leci ciepła. Wtedy silnik nie gasnie przy Forward ale widac ze musiałby mieć ok 900obr dla stabilnej pracy .W zakresie 800-1100 działa stabilnie a powyżej to juz bajka. Nie wiem czy warto coś jeszcze sprawdzać czy po prostu ustawić wyżej obroty i cieszyć sie pływaniem. Jak napisałem moc ma potęzną pracuje bez zauważalnych skokow obrotow sprawdziłem w czasie stabilnego tempa płynięcia z zadaną prędkością. Jednak coś za coś po kilkunastu minutach zatrzymał sie i koniec. Okazało sie brak paliwa zbiornik 12L wychlał przy kilku przejazdach ma maxa - ok 40mil/h .Widać tez że VRO działa dobrze silnik ani razu nie puścił przysłowiowego dymka tak że sprawdzałem czy wogóle ma smarowanie .Olej opadł wyrażnie w zbiorniku ,smarowanie chyba działa .temeratura utrzymuje się w granicach prawidłowych ,choc przy wolnym płynięciu jest dosć niska . SIlnik ma kłopoty z zapłonem zimny po paru dniach ,sprawdziłem że włączając czerwoną dzwignie w pozycji ssanie wymuszone do karterów zapala od razu ,wystarczy tak raz zrobic powrocic do pierwotnego położenia i pozniej juz bez problemu ,Synchronizacja prawidłowa popusciłęm sruby przepustnice zamkneły sie i dokręciłem srubę Otwierają się tak samo problem, może leżeć w dzwigni dodatkowej obrotów na manetce .jest jakis spory luz i po podniesieniu jej dopiero przy samym koncu przepustnice wychylają sie na dwa milimetry dosłownie ,chyba jaki problem cos wyrobione lub luzne na tej dzwigni-sprawdze.Koniec końców jak otworze przepustnice do ok 1/4 zapala bez problemu załączam zdjęcie swiec jest ciemne bo moj aparat tak robi fotki Byłem zdziwiony wszystkie ładne jasno bezowe tak samo każda ,jak w 4 suwie ..Myslełem ze ten garnek 3 bedzie miał inna swiecę ale widac że pali jak pozostałe to super .Na razie zjechałem bo późno nie sprawdziłem jak teraz chodzi na wolnych czy dalej jak wtedy czy coś sie odetkało -) sprawdzę .fakty że silnik nie był dwa lata palony gazniki umyte wcześniej i zostawione bez paliwa ,taki kupiłem z łodzią teraz dwa pytania wolne obroty ustawić wychyleniem przepustnic -jest wspólna dzwignia aby były uchylone ? na kilka mm Teraz sa ustawione do zderzaka i chyba powinny ssać przez dysze ? Olej w zasobniku jest niebieski chyba Nautilus ,jak sie skończy dolać nautilusa ? wszystkie są niebieskie ? czy raczej opróżnić zbiornik i wlać całośc nowym? i Faktycznie w beczce dodawałem gazu dzwignią bez wyprzedzenie zapłonu o ile pamietam.. filmik z pływania: https://files.catbox.moe/k7h7y1.mp4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 7 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2022 Tak myślałem , silnik taki bez wyprzedzenia zapłonu nie za bardzo chce Kręcić . Super ze silnik chodzi , podnieś mu Obroty śrubka na zderzaku Minimalnie i ciesz się sezonem . Co do Oleju to lepiej lej to na czym chodziło wcześniej . Ssanie musowo Na zimno do Odpalenia Musi być i nauczysz się go Uruchamiać . Klapka na Manetce obroty podnosi tylko na luzie i powoduje Minimalny ruch Przepustnic . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 9 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2022 Pływałem drugi raz ,ok.Znowu problem z odpaleniem po nocy ,naucze sie ,ominelem wlacznik Neutral w manetce -dodalem gazu na 1,4 zapalił od strzała.Sprawdze jednak manetke ten luz na dzwigni mnie niepokoi -zreszta byloby latwiej zapalac na 'wolnych obrotach niz na biegu Fakt ze jeden raz ale łatwiej Zauwazylem tez że wciskajac manetke i gdzy zadziała elektromagnes ssania nieraz słychać taki typowy dzwięk ssst jakby paliwo wtryskiwało sie do karterów a nie raz nie slychać..Oczywiscie dymam gruszke ma max i robi sie twarda wcześniej ,chyba przejrzę tego elektromagnesa ;Dz jak przEłącze czerwoną dzwignią -Po przełaczeniu jej recznie-zawsze gada .On chyba działa tak że cisnienie wytworzone gruszką stoi w przewodzie i i po otwarciu elektromagnesu leci pod tym właśnie cisnieniem do karterów czy tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 9 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2022 Nie wiem jak działa ssanie w tym modelu, czy gaźnik ma przesłonę? Czy jest jakaś pompka która impulsem podaje dozę paliwa do dolotu? Generalnie taki dwutakt powinien być na ssaniu kręcony na zimno tak długo aż " zagada" jak zagada to albo zapali albo burknie i zgaśnie. Jak zgaśnie to podnosisz mu klapkę na manetce nieco i powinien już bez gadania zapalić od kilku obrotów. Na ssaniu zwłaszcza w takie temperatury nie będzie chętnie chodzić a więc ssanie tylko do zagadania. Nie musisz palić go na biegu, po to masz dodatkową wajchę na manetce aby lekko uchylić przepustnice , ona da się podnieśc tylko na luzie bo to jest mechanicznie zablokowane. Jest jeszcze jeden myk z którym się spotkałem, ta wajcha w manetce jej podniesie powoduje albo pchanie cięgna albo jego ciągniecie. Da się w manetkach to przestawić i być może u Ciebie jest odwrotnie stąd brak reakcji przepustnic na jej ruch. Jaką masz manetkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 17 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2022 problem zdiagnozowany okresowe zaniki iskry na 3 cim cylindrze ,prawdopodobnie tller od wolnych obrotow jest przegrzany albo moduł Okazuje się ze sa tu dwa uzwojenia jedno daje iskre na wolnych obr drugie na wyższe obroty ,teraz czeka mna moduł na podmiane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.