Skocz do zawartości

Evinrude 15hp 4t 2001r gaśnie po 15-20min


Pompeii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zakupiłem evinruda 15hp 4t 2001r chyba już z motorem suzuki(ponoć po 2000r do nich wsadzali) i problem jest tego typu że po 15-20 min. pływania zaczyna go dławić i gaśnie . Po przerwie 3-4 min odpalamy i płyniemy jakieś 2-3 min i to samo i tak w kółko.

Zbiornik paliwa odpowietrzony , linia była łączona bez pośrednio bez złączek , termostat wyciągnięty bo też dawał w dupę , grzał do prawie 80oC teraz nie przekracza 60oC więc jakieś czujniki chyba też odpadają. Jak gaźnik był by zasyfiony to raczej wcześniej by go zaczynało dławić a nie z zegarmistrzowską precyzją po 15-20min. 

Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ??????

Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy w momencie gaśnięcia jest iskra. Nie widzę w nim termoswitch'a więc może być w module zapłonowym.

Jakiś zimny lut ?

Równie dobrze przyczyną braku iskrymoże być impulsator, cewka zapłonowa czy cewki zasilania pod kołem zamachowym.

Trzeba to posprawdzać w momencie zgaśnięcia na gorącym silniku. Trochę to żmudne ale innego wyjścia chyba nie masz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę.

Nie chcę kolegi straszyć ale proponuję naszykować się na wydatek około 1,5tyś na moduł. Jest dość trudny do dostania z uwagi na fakt iż nie jest produkowany od 13 lat i był zaprojektowany tylko do tego modelu.  Usterka modułu to typowa przypadłość tego modelu. Moduł jest bardzo czuły na przepięcia/przebicia z cewki  zapłonowej w przypadku wadliwych/zużytych świec. Pada układ stabilizacji  zasilania modułu. Impulsator jest optyczny, wbudowany w moduł i nie ma możliwości jego spawdzenia. OMC wprowadziło poprawione wersje modułu pod koniec produkcji, różnią się numerem części zamiennej. Jak znajdę numer to dopiszę pózniej.  Jak coś to mogę podesłać manuala po angielsku jak sprawdzić cewki zasilające i moduł. Motor nie posiada silnika Suzuki jak sugeruje wiele osób, była to konstrukcja własna OMC produkowana w Stanach. Dopiero po przejęciu OMC przez BRP następne modele były robione przez Suzuki. Posiadam taki silnik i sam przerabiałem ten sam temat rok temu. Bolesne doświadczenie, szczególnie dla portfela. Na początku nawet próbowałem naprawiać moduł ale w końcu odpuśćiłem i kupiłem nowy. Ale teraz silniczek chodzi jak zegarek, pali od dotknięcia. Ja mam wersję z rozrusznikiem i manetką.

Powodzenia w naprawie.

 

Numer modułu  w/g  BRP: 0586650

Na ebay'u chcą w okolicach 300 USD za nowy. Uzywek nie polecam gdyż nie wiadomo jak długo pochodzą, zresztą nikt nie wymienia sprawnego modułu więc skąd mają używany sprawny na sprzedaż ::)  ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Prawdopodobnie się wyjaśniło , gaźnik , dwa farfocle ( dwa płatki rdzy lub coś podobnego wielkości 1mm ) plus drobniejsze dziadostwo. Po wyczyszczeniu gaźnika zabrałem na miejscu silnik na wodę i 25-30 min. pływania i było ok. to był poniedziałek , więcej już nie sprawdzałem . W piątek ruszam na Cro. i tam się okaże  :)  jestem dobrej myśli  :) tylko to mi zostało  ;D Pzdr.

 

Ps. Wiem,powinienem zacząć od gaźnika i tak miałem zrobić, ale czas po jakim się zaczynał dławić wskazywało na coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...