niagara Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Czesc, Mam łodź z pawężą S pod rumpel i rozważam kupno jack plate i Evinrude 40 E-TEC zamiast yamahy F40 (jedyna z krotka stopa w tej klasie mocy). Evinrude jest wyszedlby mnie drozej + do tego jack plate (co itak jest fajnym rozwiazaniem)... Na plus przekonuje mnie glownie ewentualny wzrost predkosci. Podobno Evinrude'y są szybsze niż 4-suwy ale czy dotyczy to tylko przyspieszenia czy tez Vmax? Jesli Vmax to czy mozna porownac E-Teca 40 do typowego 4 suwa(yamaha, mercury) 50km lub 60km? Wyjdzie mniej wiecej na to samo? Jesli sa szybsze i do tego spalaja sporo mniej to dziwne ze sa jednak rzadko spotykane. Cenowo wychodza podobnie, a np. Mercury jest drozszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Dwusuw jest bardziej zrywny, wiec chodzi tylko o przyspieszenie. V-max zależy od obrotów śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Jak stać Cię na nowego Etec - 40 to bierz. Z używanym duże ryzyko, sypia się moduły i wtryski. Nie każdy mechanik ogarnia, ja zrezygnowałem po przeczytanych wielu wątkach o problemach tego motoru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 U nas nie jest popularny bo problem z serwisem mało kto zna się na komputerach które się psują na potęgę jest tam wszystko od regulatora napięcia po sterowanie wtryskami popsuje się jedno to do wymiany cały komp w cenie no cóż 5-10tys dokładnie nie pamiętam ale było drogo. Często komputery są przegrzanie pomimo faktu że woda przez nie przechodzi. Fakt silnik chodzi rewelacyjnie w porównaniu do innych o tej samej mocy ma większą śrubę wielkością taka jak dopiero ma chyba Yamaha 80km. Mówimy o średnicy a nie o skoku. Ja miałem i sprzedałem zanim się popsuł ale 4n5m lodz w 5 osób 43km/h więc przyzwoicie uważam a udka to było am460 czyli jakieś 300-400kg samej lodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niagara Opublikowano 25 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Celowałbym w nowego jeśli już. Ale z tego co mówicie to mogą być awaryjne, więc nie jestem przekonany. Większa śruba (średnicą) oznacza większą sprawność i mniejsze spalanie czy niekoniecznie? Podejrzewałbym ,że też później łapie kawitacje przy skrętach/falach itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz74 Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 ooooooo, nie wiedziałem że eviny się tak sypią, ;D teraz się cieszę że pierwszego rozwaliłem na kamieniu (chociaż to nie takie oczywiste) bo cały silnik na części, komputer i wtryski trzeba jakoś konserwować żeby działały? Mówię o tym unieruchomionym? Rozebrać czy trzymać zmontowane jak fabryka wsadziła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Sprzedawać w zestawach czyli komputer + wtryski zestaw. Rozkompletowanie oznacza ze można wyrzucić oba do kosza. Spalanie nie jest mniejsze bo to zależy od wielu czynników ale udka w moment w slizg wpadał bez różnicy ile osób a jak w 2 osoby i źle wytrymowana udka to stawała dęba. No i jeszcze olej 300 zł za 4l Włącz konserwację silnika tj uruchomis i kilka razy pod manetka masz dźwignię ale przeczytaj instrukcje nazywa się to winteryzacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 To pewne, że jeśli rozkompletujesz to wtryski czy moduł do kosza?? Z tego co wiem to po prostu wtryski trzeba zaprogramować do modułu. Ciekawa jaka jest granica wspaniałości eteca skoro nowe są spoko a w używanych pada elektronika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 ,,...Często komputery są przegrzanie pomimo faktu że woda przez nie przechodzi...."- chyba o tym fakcie zapominają użytkownicy. Woda powinna przechodzić a nikt tego nie sprawdza, że o odkamienianiu układu nie wspomnę. Są termiki jako zabezpieczenia ale ile można katować elektronikę wysoką temperaturą? W końcu komp mówi ,,mam dość" i trzeba nowy. A to już boli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz74 Opublikowano 27 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2020 Mam eteca od nowości więc poszukam tej granicy zajebistości ;D no chyba że znowu jakiś podwodny potwór pozbawi mnie tej szansy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 27 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2020 Zauważyłem w mojej okolicy , że jest mnóstwo nowych etecow, po obudowie poznaje że to silniki z ostatnich lat. Parę lat temu szły Mercury teraz Eteci. Pierwsze co widac na wodzie to wydajność tych silników i fajna praca .... Wydaje mi się, że to świetny nowy silnik , problem używek w Polsce może wynikać że to silniki eksportowane po olbrzymich przebiegach, słonej wodzie , upalnym klimacie . Bez problemu na południowych stanach znajdę takie silniki 3 letnie na sprzedaż z 700 godzinami, w bardzo atrakcyjnej cenie....tubylcy tego nie kupują więc idzie to na eksport Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 27 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2020 To pewne, że jeśli rozkompletujesz to wtryski czy moduł do kosza?? Z tego co wiem to po prostu wtryski trzeba zaprogramować do modułu. Ciekawa jaka jest granica wspaniałości eteca skoro nowe są spoko a w używanych pada elektronika... Wtryski jak podłączysz do innego kompa to rozregulujesz i wtryski i kompa. Wiem że ktoś chciał sprawdzić kompa i potem na obu nie działało. Co innego jak kupujesz nowy silnik i robisz 100mth rocznie a co innego jak kupisz 40 konny z w Włoch [u nich to bezpatencie 40koni] A i uwaga nie podnoś mocy silniki różnią się tylko kompem 40 i 50 km a 60km ma dodatkowe chlodzienie. 99%przypadków podniesienia mocy powoduje że potem komp robi kaput. To co jeszcze mnie irytowało w e tec poza ceną i dostępnością części to delikatna plastikowa obudowa za mocno śruby dokreciles i już mocowanie pęknięte. PS mam na sprzedaż czapkę od wieńca 50km w ładnym stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.