Skocz do zawartości

Evinrude 40 E-TEC vs 4suwy


niagara
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

 

Mam łodź z pawężą S pod rumpel i rozważam kupno jack plate i Evinrude 40 E-TEC zamiast yamahy F40 (jedyna z krotka stopa w tej klasie mocy). Evinrude jest wyszedlby mnie drozej + do tego jack plate (co itak jest fajnym rozwiazaniem)...

Na plus przekonuje mnie glownie ewentualny wzrost predkosci.

 

Podobno Evinrude'y są szybsze niż 4-suwy ale czy dotyczy to tylko przyspieszenia czy tez Vmax?

Jesli Vmax to czy mozna porownac E-Teca 40 do typowego 4 suwa(yamaha, mercury) 50km lub 60km? Wyjdzie mniej wiecej na to samo?

 

Jesli sa szybsze i do tego spalaja sporo mniej to dziwne ze sa jednak rzadko spotykane. Cenowo wychodza podobnie, a np. Mercury jest drozszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas nie jest popularny bo problem z serwisem mało kto zna się na komputerach  które się psują na potęgę jest tam wszystko od regulatora napięcia po sterowanie wtryskami popsuje się jedno to do wymiany cały komp w cenie no cóż 5-10tys dokładnie nie pamiętam ale było drogo. Często komputery są przegrzanie pomimo faktu że woda przez nie przechodzi.

 

Fakt silnik chodzi rewelacyjnie w porównaniu do innych o tej samej mocy ma większą śrubę  wielkością taka jak dopiero ma chyba Yamaha 80km. Mówimy o średnicy a nie o skoku.

 

Ja miałem i sprzedałem zanim się popsuł ale 4n5m lodz w 5 osób 43km/h więc przyzwoicie uważam a udka to było am460 czyli jakieś 300-400kg samej lodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celowałbym w nowego jeśli już.

Ale z tego co mówicie to mogą być awaryjne, więc nie jestem przekonany.

 

Większa śruba (średnicą) oznacza większą sprawność i mniejsze spalanie czy niekoniecznie? Podejrzewałbym ,że też później łapie kawitacje przy skrętach/falach itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooooooo, nie wiedziałem że eviny się tak sypią, ;D teraz się cieszę że pierwszego rozwaliłem na kamieniu (chociaż to nie takie oczywiste) bo cały silnik na części, komputer i wtryski trzeba jakoś konserwować żeby działały? Mówię o tym unieruchomionym?

Rozebrać czy trzymać zmontowane jak fabryka wsadziła?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawać w zestawach czyli komputer + wtryski zestaw. Rozkompletowanie oznacza ze można wyrzucić oba do kosza.

 

 

Spalanie nie jest mniejsze bo to zależy od wielu czynników ale udka w moment w  slizg wpadał bez różnicy ile osób  a jak w 2 osoby i źle wytrymowana udka to stawała dęba. No i jeszcze olej 300 zł za 4l

 

Włącz konserwację silnika tj uruchomis i kilka razy  pod manetka masz dźwignię ale przeczytaj instrukcje nazywa się to winteryzacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...Często komputery są przegrzanie pomimo faktu że woda przez nie przechodzi...."-  chyba o tym fakcie zapominają użytkownicy. Woda powinna przechodzić a nikt tego nie sprawdza, że o odkamienianiu układu nie wspomnę.

Są termiki jako zabezpieczenia ale ile można katować elektronikę wysoką temperaturą?  W końcu komp mówi ,,mam dość" i trzeba nowy. A to już boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem w mojej okolicy , że jest mnóstwo nowych etecow, po obudowie poznaje że to silniki z ostatnich lat. Parę lat temu szły Mercury teraz Eteci.  Pierwsze co widac na wodzie to wydajność tych silników i fajna praca ....

Wydaje mi się, że to świetny nowy silnik , problem używek w Polsce może wynikać że to silniki eksportowane po olbrzymich przebiegach, słonej wodzie , upalnym klimacie . Bez problemu na południowych stanach  znajdę takie silniki 3 letnie na sprzedaż z 700 godzinami, w bardzo atrakcyjnej cenie....tubylcy tego nie kupują więc idzie to na eksport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewne, że jeśli rozkompletujesz to wtryski czy moduł do kosza?? Z tego co wiem to po prostu wtryski trzeba zaprogramować do modułu. Ciekawa jaka jest granica wspaniałości eteca skoro nowe są spoko a w używanych pada elektronika...

 

Wtryski jak podłączysz do innego kompa to rozregulujesz i wtryski i kompa. Wiem że ktoś chciał sprawdzić kompa i potem na obu nie działało.

 

Co innego jak kupujesz nowy silnik i robisz 100mth rocznie a co innego jak kupisz 40 konny z w Włoch [u nich to bezpatencie 40koni]

 

A i uwaga nie podnoś mocy silniki różnią się tylko kompem 40 i 50 km a 60km ma dodatkowe  chlodzienie.  99%przypadków podniesienia mocy powoduje że potem komp robi kaput.

 

To co jeszcze mnie irytowało w e tec poza ceną  i dostępnością  części to delikatna plastikowa obudowa za mocno śruby dokreciles i już mocowanie pęknięte.

 

PS mam na sprzedaż czapkę od wieńca 50km w ładnym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...