rdzz Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Witam wszystkich od tygodnia stałem się posiadaczem łodzi motorowej z silnikiem zaburtowym evinrude 40, silnik odpala bez problemu nie gaśnie na wolnych obrotach ale przerywa jak gaz dojdzie do końca. Jaka może być tego przyczyna? Nie wiem jaki jest rok produkcji wstawiam zdjęcia podglądowe, pozdrawiam http://images61.fotosik.pl/51/3fe1df2b4120716dm.jpg http://images63.fotosik.pl/52/019b124db830b92dm.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Przyczyną może być odcięcie zapłonu po przekroczeniu maksymalnych obrotów. Napisz coś więcej o okolicznościach występowania problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rdzz Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 odkręcam manetkę do końca silnik wkręca się na obroty i wyciąga łódź do ślizgu i zaczyna przerywać tak jak by mu odcinało zapłon. a to nie jest tak że to śruba reguluje maksymalne obroty na jakich silnik chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Sprawdź i wyczyść gaźniki, może mu paliwa na full brakuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Może po prostu zacznij od wymiany świec na nowe ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 ... a to nie jest tak że to śruba reguluje maksymalne obroty na jakich silnik chodzi ? Tylko taka ze zmiennym skokiem ma tą możliwość ale i tak trzeba dobrać zakres zmiany skoku do WOT silnika. Spróbuj bez dociskania gazu ,,do podłogi" czy objawy będą takie same? Twój model może jeszcze nie mieć ogranicznika obrotów. Sprawdź na sucho jak wygląda położenie przepustnicy przy WOT. Może przewalasz ją na drugą stronę. Przyspieszenie zapłonu i synchronizacja z przepustnicą też mogą być przedobrzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rdzz Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 dziękuje za wszystkie odpowiedzi, świece już zamówiłem bo są dosyć mocno powypalane to na pewno nie zaszkodzi. Spróbuj bez dociskania gazu ,,do podłogi" czy objawy będą takie same? tak jak napisałem wcześniej zaczyna przerywać dopiero jak już wkręci się na maksymalne obroty, wcześniej nie ma żadnych oznak przerywania, a jak przerywa to wystarczy że odejmę delikatnie gazu to przerywanie ustaje. Sprawdź na sucho jak wygląda położenie przepustnicy przy WOT nie wiem czy dobrze zrozumiałem, chodzi Ci o sprawdzenie jak wygląda położenie przepustnicy na wyłączonym silniku tak? to przepustnica jest w normalnym położeniu tak jak powinna być. Przyspieszenie zapłonu i synchronizacja z przepustnicą też mogą być przedobrzone. Jak odpowiednio ustawić zapłon i zrobić synchronizację? Wczoraj sprawdziłem synchronizację gaźników, równo chodzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 dziękuje za wszystkie odpowiedzi, świece już zamówiłem bo są dosyć mocno powypalane to na pewno nie zaszkodzi. Spróbuj bez dociskania gazu ,,do podłogi" czy objawy będą takie same? tak jak napisałem wcześniej zaczyna przerywać dopiero jak już wkręci się na maksymalne obroty, wcześniej nie ma żadnych oznak przerywania, a jak przerywa to wystarczy że odejmę delikatnie gazu to przerywanie ustaje. Sprawdź na sucho jak wygląda położenie przepustnicy przy WOT nie wiem czy dobrze zrozumiałem, chodzi Ci o sprawdzenie jak wygląda położenie przepustnicy na wyłączonym silniku tak? to przepustnica jest w normalnym położeniu tak jak powinna być. ... Przepustnica ma być poziomo przy manetce na max. Sprawdź czy czasem przepustnica nie przechyla się dalej ( czy zaczyna się zamykać w drugą stronę). Jeżeli tak to gubisz synchronizację z przyspieszeniem zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rdzz Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Przepustnica ma być poziomo przy manetce na max. Sprawdź czy czasem przepustnica nie przechyla się dalej ( czy zaczyna się zamykać w drugą stronę). Jeżeli tak to gubisz synchronizację z przyspieszeniem zapłonu. z tego co pamiętam to się nie przechyla. Zaglądałem do gardzieli jak zakładałem manetkę i patrzyłem jak się otwiera. Jeszcze jakieś propozyje ? Przyszły świece, dalej przerywa :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Kiedyś ktoś tu pisał, że w takiej sytuacji okazało się, że niesprawna była pompka paliwa "grucha" na linii paliwowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sys Opublikowano 23 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 Przełamana wiązka kabli ? ... walczyłem z podobnym problemem rok temu przez 3 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Heh ja mam tylko jedno pytanie jakie masz zalane paliwo .... nikt nie chce tutaj się przyznać co leje do swego motorka bo to obciach, aczkolwiek na samym wstępie proponowałbym zalać dobre paliwo !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyswe1 Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Odgrzeje kotleta Wiadomo co tam bylo? Podobnie mi sie zrobilo Wina lezy chyba w oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.