gos1978 Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Witam Forumowiczów Male pytanko, czy ten silnik ma ładowanie akumulatora bo jak odłączę klemy baterii ,to działa. Po zmierzeniu na klemach wartości falują 0 15-16 I więcej wiec nie wiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas63 Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Rób tak dalej i odłączaj klemy,może Ci się uda coś zepsuć albo spalić. Nie wolno odłączać akumulatora w żadnym silniku kiedy pracuje,bo nie wiadomo co może się uszkodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 No działa, bo wytwarza prąd >:( Jak moduł ładowania nie będzie obciążony to go "odpalisz" czyli zepsujesz. Kupno nowego ??? Raczej będziesz miał duuuuży problem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gos1978 Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 No to jak sprawdzić czy ładuje aku :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 """Po zmierzeniu na klemach wartości falują 0 15-16 I więcej wiec nie wiem?"" Widać że działa ładowanie i jest za duże aku ma 12v ładowanie powinno być max 14.3v .więc po co zdejmujesz klemy ? nie które silniki zgasną i nie oznacza to brak ładowania :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 A może prąd nie jest wyprostowany i dlatego falują. Tam jest zwykła cewka do wytwarzania prądu. Układ działa jak zwykła prądnica. Bez obciążenia napięcie zawsze będzie wyższe. Silnik jest samowystarczalny, jeżeli chodzi o wytwarzanie prądu do zasilania układu zapłonowego. To jest osobny obwód. Prądnica i prostownik ( poz.71) służy do wytwarzania prądu dodatkowego ( ładowanie aku, oświetlenie itd). Wydatek tej prądnicy to prąd rzędu kilku amperów więc nie ma z czym poszaleć. Moc przyłączeniowa to tylko kilkadziesiąt Wat. Jeżeli w prostowniku diody pójdą z dymem to żarówki będą świeciły ale już akumulator będzie się gotował. 1.Uruchom silnik, odłącz aku i sprawdź czy na klemach masz prąd stały czy zmienny. Najlepiej próbnikiem diodowym. 2.Podłącz żarówkę 50W i zmierz napięcie ładowania Odbiorników nie można przyłączać w nieskończoność. Bezpiecznik pilnuje, a w każdym razie powinien pilnować, prądu max. pobieranego z prądnicy. Za duży pobór = przepalony bezpiecznik. Większy bezpiecznik = przepalony/e prostownik i/albo uwojenia cewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Mozesz zamienic orginalny uklad , uniwersalnym na allegro sa 40amperowe regulatory ladowania z mostkiem gretza cos kolo 50zl koszt lub wyslac obecny do firmy elservis w ostrodzie i go naprawia, jedno jest pewne ze akumulator padnie i to szybko tobie , mialem tak samo przy jedym silniku i aku sie gotowal... Od przeladowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.