Marlat Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 Witam Serdecznie. Zwaracam się z zapytaniem ponieważ mam spory problem z silnikiem Evinrude 90 km z 2010r. już od końcówki zeszłego sezonu. Silnik cały czas gaśnie na wolnych obrotach czasem również ma problem z samym odpaleniem (kręci ale nie odpala). Sam nie jestem za specjalnym mechanikiem wiec uważałem do tej pory że każdy powinien zajmować się tym na czym się zna. Niestety łódka z silnikiem jeździ po mechanikach ale nikt nie potrafi pomóc. (problem w tym że nie mieszkam nad żadnym kurortem z jeziorami wiec leczę silnik u mechaników którzy nie zajmują się na codzień tego typu rzeczami) Zostały wymienione świece, sprawdzone cewki i tu nie ma problemu. Moje pytanie brzmi czy macie może jakieś pomysły które mnie nakierują w którą stronę można iść żeby ustalić problem ? Z góry dziękuje za wszelką pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 To e-tek jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlat Opublikowano 5 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 W Krakowie masz serwis. Ale może to być problem z komputerem lub wtryski. Podpiąć pod kompa trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 Diody na ECM co pokazują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlat Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 Dzisiaj tafiłem na serwis, brak błędów na kompie. Prawdopodobnie nieszczelność układu paliwowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 6 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 E-tec ma to do siebie, że świece muszą być wkręcone w odpowiedni sposób. Elektroda musi być pod odpowiednim kątem. Inaczej nie będzie prawidłowo pracować. Nie można w tych silnikach świec wkręcać tak jak w zwykłych silnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 Poza tym świece są podobno jednorazowe tj jak odkrecisz to już możesz wyrzucić i założyć nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 E-tec ma to do siebie, że świece muszą być wkręcone w odpowiedni sposób. Elektroda musi być pod odpowiednim kątem. Inaczej nie będzie prawidłowo pracować. Nie można w tych silnikach świec wkręcać tak jak w zwykłych silnikach. Pierwsze słyszę, w manualu napisane, że jak poprawnie zaindeksujesz to spalanie masz 10% mniejsze. A indeksacja to własnie takie dokręcenie, zeby szczelina świecy "widziała" wtrysk. Też pierwsze słyszę, że jak wykręcisz to do wyrucenia. A jak niby serwis ocenia świece ? Wykręca jak w dobrym stanie przetrze i wkręci. Dla mnie to to samo co w kazdym silniku. Wkręcasz i dokręcasz kluczem dynamometrycznym Jedyna róznica - rysujejsz kreskę na swiecy, gdzie wypada szczelina - wkręcasz ręką i napotykasz opór i praktycznie już widać, czy po dociągnięciu kreska będzie wskazywać na wtrysk czy nie - nic na silę się nie dokręcza - widać, że w tym gnieździe nie będzie OK - może w naprzeciwległym będzie pasować. Jedyna róznica to taka, ze raz na 4 swiece uda się wszyskie przypasowac a raz trzeba 6 sztuk aby do 4 cylindrów mieć OK (te 2 nadadzą sie na nastepny raz do innych gniazd) https://www.youtube.com/watch?v=p68apieFgIA Ja wymieniam co 100 godzin co wypada u mnie jakośc co 2 lata obecnie Do ogarnięcia samemu jak masz flamaster, smar evinrude, klucz dynamometryczny, koncówkę do swiec z magnesem (jakąś z blokadą) >>>>>>>>>>>>>>> Tak jak na załączonym filmie mam też smar dielektryczny - bardziej aby nie korodowaly koncówki w słonym środowisku morskim >>>>>>>>>>>>>>>> W najlepszej cenie zawsze kupowałem tu: https://swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskrowe/19700-champion-iridium-qc10wep-cch9005.html?search_query=CHAMPION+QC10WEP+9005+&results=3 Dla 4-ech czy 3-ech cylindrów brabym 6 a nastepnym razem dokupisz znowu do 6-ciu Chodzi o to, ze np. 4 by sie indeksowaly na 2 tych samych gniazdach. To te 2 (co zostaną) za rok wkręcisz sobie w te same gniazda (mozesz oznaczyc na nich aby nie robic roboty od początku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 E-tec ma to do siebie, że świece muszą być wkręcone w odpowiedni sposób. Elektroda musi być pod odpowiednim kątem. Inaczej nie będzie prawidłowo pracować. Nie można w tych silnikach świec wkręcać tak jak w zwykłych silnikach. To nie jest prawda.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.