Skocz do zawartości

Evinrude 90 km Gaśnie na wolnych obrotach


Marlat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie.

Zwaracam się z zapytaniem ponieważ mam spory problem z silnikiem Evinrude 90 km z 2010r. już od końcówki zeszłego sezonu. Silnik cały czas gaśnie na wolnych obrotach czasem również ma problem z samym odpaleniem (kręci ale nie odpala). Sam nie jestem za specjalnym mechanikiem wiec uważałem do tej pory że każdy powinien zajmować się tym na czym się zna. Niestety łódka z silnikiem jeździ po mechanikach ale nikt nie potrafi pomóc. (problem  w tym że nie mieszkam nad żadnym kurortem z jeziorami wiec leczę silnik u mechaników którzy nie zajmują się na codzień tego typu rzeczami) Zostały wymienione świece, sprawdzone cewki i tu nie ma problemu. Moje pytanie brzmi czy macie może jakieś pomysły które mnie nakierują w którą stronę można iść żeby ustalić problem ? Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

E-tec ma to do siebie, że świece muszą być wkręcone w odpowiedni sposób. Elektroda musi być pod odpowiednim kątem. Inaczej nie będzie prawidłowo pracować. Nie można w tych silnikach świec wkręcać tak jak w zwykłych silnikach.

 

Pierwsze słyszę, w manualu napisane, że jak poprawnie zaindeksujesz to spalanie masz 10% mniejsze.

A indeksacja to własnie takie dokręcenie, zeby szczelina świecy "widziała" wtrysk.

 

Też pierwsze słyszę, że jak wykręcisz to do wyrucenia. A jak niby serwis ocenia świece ?

Wykręca  jak w dobrym stanie przetrze i wkręci.

 

Dla mnie to to samo co w kazdym silniku. Wkręcasz i dokręcasz kluczem dynamometrycznym

Jedyna róznica

 

- rysujejsz kreskę na swiecy, gdzie wypada szczelina

- wkręcasz ręką i napotykasz opór i praktycznie już widać, czy po dociągnięciu kreska będzie wskazywać na wtrysk czy nie

- nic na silę się nie dokręcza - widać, że w tym gnieździe nie będzie OK - może w naprzeciwległym będzie pasować.

 

Jedyna róznica to taka, ze raz na 4 swiece uda się wszyskie przypasowac a raz trzeba 6 sztuk aby do 4 cylindrów mieć OK (te 2 nadadzą sie na nastepny raz do innych gniazd)

 

https://www.youtube.com/watch?v=p68apieFgIA

 

Ja wymieniam co 100 godzin co wypada u mnie jakośc co 2 lata obecnie

Do ogarnięcia samemu jak masz flamaster, smar evinrude, klucz dynamometryczny, koncówkę do swiec z magnesem (jakąś z blokadą)

 

>>>>>>>>>>>>>>>

 

Tak jak na załączonym filmie mam też smar dielektryczny - bardziej aby nie korodowaly koncówki w słonym środowisku morskim

 

>>>>>>>>>>>>>>>>

 

W najlepszej cenie zawsze kupowałem tu:

 

https://swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskrowe/19700-champion-iridium-qc10wep-cch9005.html?search_query=CHAMPION+QC10WEP+9005+&results=3

 

Dla 4-ech czy 3-ech cylindrów brabym 6 a nastepnym razem dokupisz znowu do 6-ciu

Chodzi o to, ze np. 4 by sie indeksowaly na 2 tych samych gniazdach.

To te 2 (co zostaną) za rok wkręcisz sobie w te same gniazda (mozesz oznaczyc na nich aby nie robic roboty od początku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...