Skocz do zawartości

Evinrude - dlaczego nie kupować nowego z gwarancją?


Zibi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bo obsługi gwarancyjnej nie ma!

To tak jednym zdaniem :)

Ale po kolei.

 

W roku 2014 postanowiliśmy zakupić silniki Evinrude E-tec 2 x 300KM.

Otrzymaliśmy oferty z Anglii i z Polski.

Wybraliśmy Polską ofertę firmy Blue Bike z Warszawy dealera firmy Taurus.

A co, trzeba wspierać rodzimy biznes. No i serwis na miejscu.

Wszystko OK do czasu dokonania zapłaty za silniki.

Zapłaciliśmy i poprosiliśmy aby manetki przesłano wcześniej niż silniki, które miały dotrzeć po około dwóch miesiącach. Manetki potrzebne były aby rozplanować ich mocowanie.

Niestety, dotarły razem z silnikami po dwóch miesiącach. Z Belgii. Wołami byłoby szybciej. :(

Taka polityka Taurusa. No trudno, widocznie tak miało być.

Zamontowaliśmy silniki i poprosiliśmy Blue Bike aby dokonali pierwszego uruchomienia u nas w klubie.

Przecież to kilka kilometrów. Niestety takiej możliwości nie ma.

Łódkę z silnikami trzeba dostarczyć do Blue Bike gdzie jest utrudniony wjazd zestawem prawie 18 metrów.

Co było robić! Trza to trza.  >:(

Uruchamiają silniki. Jeden dzień, drugi, trzeci i nic.

Jeden silnik pracuje drugi nie! Po tygodniu okazało się ,że jakaś wtyczka miała pozaginane końcówki.

Teraz już startują obydwa silniki. Pozostało odpowietrzenie układu olejowego i na wodę.

Ale nic z tego!  >:(

W Blue Bike trzeba składać i uruchamiać quady i skutery wodne bo klienci czekają.

Nasza łódka czeka w kolejce nie wiadomo na co. Nie jesteśmy już klientem bo kasa zapłacona.

Nie było wyjścia. Musieliśmy sami sobie radzić.

Zadzwoniliśmy do kolegi forumowego. Akurat znalazł dla nas trochę czasu.

Przyjechał, uruchomił i pozamiatane. Można iść na wodę. ;)

CDN

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie bo importer jest BE czy dealer jest BE ?

 

Przecież Jacek jest również dealerem Evinrude i ja nie miałem z nim (Jacek+EVIN) problemów.

Trzeba może wybierać dealera, który ma czas dla silników zaburtowych a nie zajmuje się quadami

 

Z drugiej strony współczuję problemów. Kupa kasy i kiepska obsługa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zibi skuter kupiłem w blubajku i mam podobne odczucia.Miał przyjsc biały,przyszedl fioletowy,miały być panele na podmianke,teraz pan odpisuje,ze nie ma,chociaz na piśmie sie zobowiązał,że takowe dostarczy.A jak chciałem wymienić olej po 10mth(dotarcie) to usłyszałem,że takiej możliwości nie ma bo...wypakowują nowe skutery ze skrzynek...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CD

Na jesieni 2015 roku podjęliśmy decyzję o pomalowaniu łódki.

Demontujemy silniki i tu niespodzianka.

Ogromne luzy na siodłach silników.

No to co? Jest gwarancja, zgłaszamy problem i czekamy ;)

Długo czekamy, więc takie pisemko meilem wysyłamy:

Warszawa, 01.02.2016r.

BLUE BIKE ............

ul.Modlińska 335B

03-151 Warszawa

Dotyczy:

Reklamacji na Silniki Evinrude, Faktura zakupu Nr. ............

Szanowni Państwo!

W dniu 07.12.2015 stwierdziliśmy, że mocowania silnika posiadają luzy dyskwalifikujące silniki z

dalszej eksploatacji. Nagraliśmy tą wadę telefonem komórkowym przesyłając do Was ten film oraz

informując o problemie telefonicznie. Z uwagi na, jak to zaznaczyliście, procedury reklamacyjne,

przybył do nas Wasz mechanik i odczytał dane z pamięci komputerów silników. Następnie 11.01.2016

roku dostarczyliśmy silniki do Waszego serwisu.

Pomimo upływu długiego okresu czasu, do dnia dzisiejszego nie mamy od Państwa żadnej informacji

w jaki sposób zamierzacie usunąć wady silników. Proszę zatem o określenie, czy silniki będą

naprawiane? Jeżeli tak to w jakim terminie zostanie dokonana naprawa? Czy może wymienicie silniki

na nowe wolne od wad?

Z wyrazami szacunku

Michał .........

Do wiadomości:

Taurus Sea Power Sp. z o.o.

Dziewięć Włók 33A

83-021 Pruszcz Gdański

 

CDN

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CD

W dniu 08.02.2016 otrzymaliśmy informację dotyczącą przyczyn uszkodzenia silników.

Oczywiście nikt silników nie oglądał.

Witam

Poniżej opinia na temat uszkodzenia/usterki.

Szanowny Panie,

Na podstawie materiałów dostarczonych na przez Sprzedawcę silników Evinrude 300KM, firmę Blue Bike z Warszawy, oraz opinii producenta silników Bombardier Recreational Products, przedstawiamy nasze wnioski na temat przyspieszonego zużycia elementów mocujących silniki do pawęży:

1. Z dostępnych nam materiałów wynika, że silniki zostały zamontowane przez Stocznię, w sposób odbiegający od typowego, a mianowicie nie bezpośrednio na pawęży łodzi, a na dodatkowych jarzmach typu „jack plate”. Oprócz tego zastosowano dodatkowe płyty dystansowe, które spowodowały obniżenie odporności elementów jarzma silnika na niewystępujące w przypadku zalecanego przez producenta sposobu mocowania silników, obciążenia skrętne.

2. O ile nam wiadomo powstanie luzów na elementach jarzma obu silników zaobserwowano  już znacznie wcześniej, zanim problem został zgłoszony do Sprzedawcy. Brak reakcji w tym momencie miał znaczący wpływ na zakres uszkodzeń elementów jarzma.

3. Powstałe uszkodzenia nie wynikają z wad materiałowych, ani wykonawczych. W naszej opinii uszkodzenia powstały na skutek obciążenia jarzma silnika momentem skręcającym, wynikającym z nieprawidłowego montażu. W przypadku zamontowania silnika na pawęży, zgodnie z zaleceniami producenta, do uszkodzeń z całą pewnością by nie doszło.

Należy sądzić, że za uszkodzenia odpowiada współpraca silnika z dodatkowymi jarzmami „jack plate”., które okazały się niewystarczająco sztywne.

 

Pozdrawiam

Przemek Nawrocki

TAURUS SEA POWER SP. Z O.O.

83-021 DZIEWIĘĆ WŁÓK 33A

 

CDN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2016 otrzymaliśmy ofertę na części niezbędne do naprawy silników.

Z późniejszej korespondencji z Teurus Sea Power wynik, że części zostały

wytypowane przez Blue Bike. Kto to weryfikował? Pewnie nikt :)

Dzień Dobry

 

Zgodnie z rozmową telefoniczną podsyłam ofertę na wytypowane części.

 

Proszę pamiętać że są to specjalne ceny przygotowane przez Taurusa/Bluebika bezpośrednio dla klienta, oferta jest jednorazowa.

 

630 Euro Netto / zestaw na jeden silnik

 

Proszę również przeanalizować temat montażu silnika o którym rozmawialiśmy, aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości…

Dosyć tanio,  ???  :o

 

CDN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak właśnie w Polsce jest. "Kup se Pan, ja Panu sprzedam a poźniej daj mi Pan spokój - zepsułeś sam i co Ty ode mnie chcesz ja tu kasę zarabiam a nie jakieś dbanie o klienta będę tu czynił". Żałość na takie firmy jak się czyta - powinny ginąć jak muchy. Jest dwa tygodnie na ustosunkowanie się do reklamacji jeśli sprzedawca się nie ustosunkował to oznacza że roszczenia są uznane. Jak zwykle polecam kontakt z rzecznikiem który odpowiednie pisma napisze wiele razy wygrałem dzięki tylko pismom z emblematem uokik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko uokik jest dla prywatnych.

Przy zakupie na firmę oni też olewają temat.

CD

Ale dalej. W dniu 18.02.2016 wysłaliśmy meila do Taurusa.

Pan Tomasz Skibski.

 

W nawiązaniu do naszej wczorajszej rozmowy oraz wcześniejszej korespondencji,

informuję, że przesłaliśmy do Artura Cecota z Blue Bike nasze uwagi odnośnie korespondencji

dotyczącej reklamowanych silników z prośbą o ustosunkowanie się zajęcie stanowiska

w ciągu trzech dni od daty meila.

 

Jednocześnie zgodnie z Pana sugestią poprosiliśmy Pana Artura o zamówienie u Państwa

wcześniej wytypowanych, niezbędnych do naprawy silników części.

 

Załączam treść korespondencji przesłanej do Artura Cecota.

 

Pozdrawiam

 

Zbyszek ............

 

A oto treść korespondencji do Blue Bike

Szanowni Państwo,

Dziękuje za wytłumaczenie skąd wzięła się oparta na przypuszczeniach opinia inżyniera

serwisowego BRP na temat moich silników.

Stwierdzacie Państwo w mailu z dnia 8 lutego że:

"za uszkodzenia odpowiada współpraca silnika z dodatkowymi jarzmami „jack plate”., które okazały się niewystarczająco sztywne"

Skąd wynika Państwa wiedza na temat sztywnego czy też niewystarczająco sztywnego mocowania silników skoro nikt tego nie oglądał?

Stwierdzacie również, że:

"2. O ile nam wiadomo powstanie luzów na elementach jarzma obu silników

zaobserwowano już znacznie wcześniej, zanim problem został zgłoszony do Sprzedawcy.

Brak reakcji w tym momencie miał znaczący wpływ na zakres uszkodzeń elementów jarzma."

Więc rodzi się dodatkowe pytanie kto i kiedy zaobserwował luzy oraz skąd macie wiedzę na

powyższy temat skoro w mailu z dnia 16.02.2016 roku oświadczacie:

"stwierdzam stanowczo, ze podczas oględzin statycznych lub pracy silników na wolnych obrotach, problem niewystarczająco sztywnego mocowania silników nie musi być widoczny.

Natomiast procedura przeglądu okresowego nie przewiduje tak szczegółowych oględzin poszczególnych elementów jarzma silnika."

Procedura płatnego przeglądu okresowego która jest wymagana dla utrzymania gwarancji nie przewiduje tak szczegółowych oględzin brzmi tak jakby w samochodzie luźne było koło i nie zostałoby to naprawione.

Dwa różne Wasze stanowiska w dwóch mailach sugerują, że szukacie sposobu jak wymigać się od odpowiedzialności gwarancyjnej co nie przystoi tak poważnej firmie jak Taurus.

Ja jako użytkownik nie zauważyłem żadnych luzów na mocowaniu silników w trakcie ich

eksploatacji. Zauważyłem je w momencie demontażu silników przed lakierowaniem łodzi w

pierwszej połowie grudnia 2015 roku o czym natychmiast poinformowałem Waszego dealera firmę BlueBike. Przekazałem nakręcony przeze mnie film pokazujący uszkodzenia który również został wysłany do Was.

Instrukcja producenta nie przewiduje konieczności montażu silników przez firmę Taurus. Określa jedynie sposób ich montażu na pawęży bądź bracketach. Silniki zostały zamontowane w sposób określony w instrukcji po uprzednim potwierdzeniu, że brackety te spełniają wymagania dla silników V6 o mocy 300km

W związku z tym ponosicie Państwo odpowiedzialność gwarancyjną za przyspieszone zużycie części silników zamontowanych zgodnie z instrukcją fabryczną

Silniki zareklamowane zostały ponad dwa miesiące temu i są w Firmie Blue Bike już ponad miesiąc.

Przez ten czas nie została mi przedstawiona żadna ekspertyza dotycząca moich silników, czy sposobu ich montażu ( przedstawiacie jedynie domysły ) jak również nie mam żadnych informacji o Waszym stanowisku dotyczącego naprawy gwarancyjnej lub wymiany uszkodzonego sprzętu.

Proszę o ustosunkowanie sie do moich uwag i zajęcie stanowiska odnośnie naprawy gwarancyjnej silników w ciągu 3 dni od otrzymania niniejszego maila.

 

Oczywiście brakuje jakiejkolwiek odpowiedzi na początkowe pisma reklamacyjne  ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zib i i tu jest właśnie ten hak kupiłeś na firmę to teraz problemy i jak mówił  wieszcz " spieprzaj dziadu". Założyłem kiedyś temat ale został mówiąc literacko olany, powinniśmy opisywać wszystkie usterki których dealer a ostatecznie importer nie usunął na gwarancji a chodzi głównie o sprzęt BRP ,Mercurego, Yamahy ,Hondy i Suzuki.Pozwoliło by to może na dojście do wniosku że książka gwarancyjna to tak na prawdę książka wykluczeń bo tylko to zawiera i  " ścignąć " wspólnie winowajców którzy myślą że trafiają na frajerów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może za bardzo wybiegam przed orkiestrę ale ciekawi mnie czy macie te silniki , czy jeszcze jesteście ich właścicielami, czy tez zostały sprzedane,lub naprawione.Zibi za bardzo dozujesz emocje:)Wal prosto z mostu jak się sprawy maja na dzień dzisiejszy, pisz jeśli oczywiście możesz, a jeśli nie możesz bo sprawy są w tzw "toku" to zrozumiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CD

Treść meila z 22.04.2016 do Przemka Nawrockiego z Taurus

Witam serdecznie.

Szanowny Panie!

W lutym br. wytypował Pan w celu dokonania naprawy

naszych silników konieczne do wymiany elementy w zestawieniu jak niżej.

 

Firma Blue Bike dokonała naprawy silników poprzez wymianę

wskazanych przez Pana elementów.

Czy mógłby Pan określić na jakiej podstawie i w jaki sposób została

dokonana ocena niezbędnych do wymiany części?

 

Pozdrawiam

 

Michał ......

Brak odpowiedzi.

W związku z tym meil z 29.04.2016 do tegoż samego Przemka

Szanowni Państwo!

 

Nie rozumiem dlaczego nie otrzymaliśmy odpowiedzi na proste pytanie?

Może nasze meile nie docierają do Was? Chociaż nie sądzę!

 

Dlatego wysyłam z innego adresu z prośbą o pilne udzielenie odpowiedzi.

 

Z poważaniem

 

Zbigniew ...........

 

Odpowiedź od Przemka z 29.04.2016

Dzień Dobry

 

Części zostały wytypowane przez serwis przygotowujący zgłoszenie.

 

Specjalna oferta została przygotowana na komplet niezbędny do właściwej technicznie naprawy.

 

TAURUS SEA POWER SP. Z O.O.

83-021 DZIEWIĘĆ WŁÓK 33A

W dalszym ciągu nie wiadomo kto, co i po co :D :D

 

No to 05.05.2016 w imieniny miesiąca meil do Prezesa

Szanowny Panie Prezesie.

 

Zwracam się do Pana z prośbą, aby swoim autorytetem wpłynął Pan na Swojego pracownika Pana Nawrockiego żeby potraktował moją osobę trochę poważniej niż to czyni.

Cztero miesięczna historia naprawy dwóch silników Evinrude wyglądała następująco:

- dokonaliśmy zgłoszenia reklamacyjnego silników przesyłając do firmy Blue Bike krótki film pokazujący usterkę

- Firma Blue Bike dokonała odczytu pamięci silników (ponoć takie są procedury) zrobiła kilka zdjęć i ten materiał przesłała do Firmy Taurus.

- Pan Przemek Nawrocki otrzymane zdjęcia i film oraz jakiś film dodatkowo pobrany z internetu przesłał do inżyniera serwisowego BRP i na tej podstawie przedstawił wnioski obciążające nas jako użytkownika silników.

- Następnie Pan Przemek Nawrocki przesłał wykaz części niezbędnych do naprawy silników w cenie, jak to określił, specjalnie przygotowanej przez Taurus/Blue Bike specjalnie dla klienta.

- Nadmieniam, że do czasu przesłania wykazu części nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi odnośnie przyjęcia bądź nie przyjęcia zgłoszenia gwarancyjnego.

- Następnie w naszej rozmowie telefonicznej wskazał Pan, Panie Prezesie, że Firma Taurus jako bezpośredni importer silników nie jest gwarantem i roszczenia z tytułu gwarancji należy zgłosić do sprzedawcy co też uczyniliśmy. Treść zgłoszenia do Firmy Blue Bike przesłałem również Panu do widomości. Do dnia dzisiejszego również nie mamy odpowiedzi od firmy Blue Bike na nasze pisma reklamacyjne. Stwierdził Pan również, że dla Pana byłoby wygodniej aby części do naprawy, z uwagi na logistykę, zamówiła Firma Blue Bike. Pana stanowisko odnośnie zakupu części przekazałem do Pana Artura Cecota.

- Po dokonanej naprawie i odebraniu silników, Firma Blue Bike wskazała na konieczność dokonania zapłaty za dokonaną naprawę.

            Panie Prezesie, proszę zwrócić uwagę na fakt, że w dalszym ciągu nie posiadamy żadnej odpowiedzi na nasze pisma reklamacyjne. Dlatego też, jako strona tego postępowania zapytałem Pana Przemka Nawrockiego na jakiej podstawie i w jaki sposób została dokonana ocena niezbędnych do wymiany części.

Jego odpowiedź, cytuję "Części zostały wytypowane przez serwis przygotowujący zgłoszenie.

Specjalna oferta została przygotowana na komplet niezbędny do właściwej technicznie naprawy." niczego nie wyjaśnia i jest nie do przyjęcia.

 

Panie Prezesie, ponowię swoje pytanie: Na jakiej podstawie i w jaki sposób został dokonana ocena niezbędnych do wymiany części? Proszę dodatkowo podać kto dokonał tej oceny. Jeżeli dla Pana Przemka Nawrockiego jest to zbyt trudne, to proszę aby wyjaśnił co oznacza sformułowanie "serwis przygotowujący zgłoszenie" (nazwa serwisu i nazwisko w podpisie, nie są to dane chronione ustawą)

 

Z poważaniem

 

Zbigniew ..........

Tego samego dnia pan Prezes odpisał

Szanowny Panie,

 

                Obawiam się, że nie potrafię dodać nic ponad to, co napisał pan Przemysława Nawrocki. Sprzedawcą  silników i stroną, do której zgłosił Pan roszczenie gwarancyjne była firma BlueBike. Zgodnie z prawdą, pan Nawrocki odpowiedział Panu, że części do wymiany zostały  wytypowane przez firmę Blue Bike, ponieważ to ona miała dostęp do silników, które Pan im dostarczył. Nasza rola w sprawie doboru tych części ograniczała się do przygotowania preferencyjnych cen, aby nie narażać Pana na nadmierne koszty naprawy. Stanowisko producenta silników, firmy BRP zostało przekazane zarówno firmie Blue Bike, jaki i Panu niezwłocznie, po otrzymaniu go przez nas.  W tej sytuacji jak rozumiem, zaakceptował Pan odpłatną, ale na preferencyjnych zasadach wymianę nadmiernie zużytych części. Uważam temat za wyjaśniony do końca i leżący już poza  naszymi kompetencjami.

 

 

Z poważaniem / Kind Regards,

 

Tomasz S...........

Oczywiście niczego nie akceptowaliśmy!!!!!

Mogliśmy się sądzić i takie inne tam, ale chcieliśmy pływać.

Zabraliśmy silniki. Dokonaliśmy pomiarów niby to zużytych części

i tutaj niespodzianka. Wymienione części nie noszą śladów zużycia  ;D ;D

Jedziemy do Blue Bike i odmawiamy zapłaty!

A ponieważ to kolega, dogadujemy się 50/50% kosztów i rozstajemy się  ;)

Montujemy silniki i na wodę 8)

 

Sporo tego co ???

CDN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mało kumaty jestem ale:

 

"ogromne luzy na siodłach"

 

"wymieniono części"

 

"te zużyte nie miały śladów z użycia"

 

Czyli co, wymieniono częsci na takie same (bo te poprzednie nie nosiły śladów zużycia) i jest OK ?

Czy z tego wynika, że wystarczyło coś podokręcać bez wymiany częsci ?

 

A tak na przyszłość czy można (zanim wystąpi się na drogę gwarancyjną) poprosić akredytowanego dealera/serwisanta Evinrude typu Jacek o diagnozę ? Mimo, że kupiło się u innego ?

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

I reasumując to w dealera gestji jest jak się odniesie do usterki ??

I jeśli to była regulacja i miałby taką wiedzę to by jej dokonał.

Czyli kolejny przyczynek aby kupować u dealera nie najbliższego ale takiego z dobrym serwisem/wiedzą i zaangażowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, aby opinia Jacka była miarodajna dla Blue Bike  :) :)

Wystarczyło wymienić specjalne tulejki i podkładki ;)

W razie pytań odsyłam do rysunków na boats.net, tam poczytasz, że właśnie

tych tulejek nie wysyłają do europy ;)

 

A tak na marginesie.

Evinrude zamontowane na setbakach  :)

evinrude-e-tecs-28382.jpg.2e2f969c93548bb89aeb1ad1fdfc6a7d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...