Autor Wątek: Evinrude E-tec 130  (Przeczytany 2084 razy)

Kwiecień 29, 2018, 20:13:56
Odpowiedź #15
  • **
  • Wiadomości: 56
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
A przy 5200 obrotów jaka jest prędkość?

Kwiecień 29, 2018, 21:46:10
Odpowiedź #16
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Bałtyk
  • Akwen: Bałtyk
Przy 5250 obr. prędkość 32 węzły.

Kwiecień 29, 2018, 21:48:03
Odpowiedź #17
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2271
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
A trymem popracowałeś przy osiaganiu tej maksymalnej prędkości?

Kwiecień 30, 2018, 16:44:07
Odpowiedź #18
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Bałtyk
  • Akwen: Bałtyk
Trymem nie da rady poprawić parametrów. Próbowałem. Evidentnie śruba źle dobrana, na oryginalnej stalowej Viper szedł 5880obr, ale nie znam parametrow6oryginalnej.

Kwiecień 30, 2018, 17:23:45
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
rozumiem, że ma masz 17-stkę o promieniu 14 ??

Trochę to dziwne bo VIPER ma chyba podobne wymiary.
A jak szedł na 5800 na VIPERze to jaką prędkość miał ?

I czemu nie masz teraz tego Vipera.
Jaki max przewidziany do tej łodzi ?

Wiem, ze sam robiłeś przegląd.
Na pewno wszystkie wtryski działają (silnik chyba nie zgłasza wtedy błedu ale jest słabszy) ??

1. Pod pokładem nie ma wody ? Zważyłeś kiedyś tego RIB-a
2. Jaka pawęż w RIB-ie a jaki rozmiar silnika L czy XL
3. Jaki max silnik na tabliczce tego RIB-a
- Greckie 6m RIB-y potrafią wymagać 200 KM a ze 150 ledwo pływają (nie pamiętam ic nazwy - bardzo ciężkie ale dobre na falę)
jak punty 1-3 spełniasz to
4. Ja bym dał na przegląd do serwisu

Jak masz przełożenie 2,25 (jak mój) to 32 węzły będziesz mieć ale na śrubie 15 VIPER przy 5200 obr
Teoretycznie jak kupisz śrubę 15 VIPER to może dociągniesz (z naciskiem na moze) do 5600 obr
Ale wtedy przy przełożeniu 2,25 twój max będzie 34 węzły 55 km/h

RIB to nie jest wyścigówka. Sam schodzę ze śruby VIPER 19 która kręci na 5600 na 17 REBEL offshore bo lepsze zachowanie na fali. Mam nadzieję na podobne obroty (5500 5600) bo z REBEL 19 przy całej rodzinie mam 5200 (za mało)

Generalnie za małe obroty - zmniejszasz skok - obroty rosną ale skok maleje więc Vmax niewiele się zmieni
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Maj 05, 2018, 22:58:45
Odpowiedź #20
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Bałtyk
  • Akwen: Bałtyk
Viper był oryginalnie, ale zanim kupiłem ten silnik to kolo opierdolił samą śrubę i założył inną.Na zdjęciach oferty był Viper.I kolo potwierdził, ale nie pamietał parametrów Vipera.Nie wiem ile szła przy 5800 na Viperze, bo te dane (5800) mam z wydruku serwisowego iż tyle max. kręcił.
Ten silnik (130 HP) osiąga swoją moc max. przy ok. 5600 obrotow - więc moje 5200 to jest cieniutko.....
Ta śruba którą teraz mam ma jakiś dziwny profil łopaty, mało zaoblony, bardziej szpiczasty niż śruby z którymi miałem dotychczas do czynienia.
Rib nie ma wody w dnie, pawęż to L,max. moc do tego riba to 140 HP, więc przy tej mocy to powinien być ogień, a jest słabo. Ja tym ribem 20 knotów to pływałem w 2 osoby na silniczku 40 HP.....
Generalnie na tej śrubie ten silnik nie ma odejścia, długo wychodzi w ślizg.
Ogórek, ty masz 115.Twój rib ile wazy? Napisz mi ile latasz max. i przy jakich obrotach i jakim obciązeniu (ludzie) oraz jakie masz średnie prędkosci przelotowe, najbardziej ekonomiczne , i przy jakich obrotach.
Przy 3600 to ja powinienem  swoim zestawem latac 24-25 knotów a nie 20 po gładkim morzu.....Przyjdzie fala to żeby mieć te 20 - 21 bede musiał kręcić 4000....Masakra jakaś.....
Napisz mi jeszcze na ile litrów paliwa starcza ci galon oleju (orientacyjnie).