Autor Wątek: Evinrude E-tec 130  (Przeczytany 2596 razy)

Marzec 16, 2018, 02:46:50
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Bałtyk
  • Akwen: Bałtyk
Nabyłem Evi E-tec 130 z 2010r w związku z czym zrodziło się pare pytań:
1.jak podwiesić silnik? Czy te gwintowane otwory w bloku, symetrycznie po obu stronach, służą do wkrecenia eyeboltów?

2.ktos tam mi mówił że silnik podwiesza sie wkręcając specjalny przyrząd od strony koła zamachowego. średnio mi sie ten pomysł podoba...

3.silnik ma 190 godzin na zegarze, ten model ma 1wszy servis po 300h, ale parę latek juz ma, więc co by wypadało w nim zrobic przed sezonem:
- wymiana filtra paliwa
- wymiana oleju w spodzinie ( jaki olej?)
- wymiana świec?
4. jaki olej? XD100 gdyż  na silniku jest lejbel z info iz silnik przystosowany do xd100


Marzec 16, 2018, 11:45:31
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 2804
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
X. Silnik ma serwis co 300 godzin LUB co 3 lata (tak mi się wydaje) wiec dwa razu juz mu się nalezało

A. Musiałbyś podpiać komputer z oprogramowaniem BRP aby zobaczyć czy jest ustawiony programowo na XD100

Jak tak to tylko XD100 - lac. Jak nie to albo przestawić albo szkoda lać skoro ta opcja wyłaczona


B. Ja bym wymienił olej w spodzinie na HPF Pro

C. Wymieniłbym świece.
Jak masz te swiece w silniku to grzechem byłoby nie kuic (po 30 PLN) http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskrowe/19700-champion-qc10wep-9005.html

Na stronie YT jest poradnik jak
https://www.youtube.com/watch?v=nSngWQoWrF4
https://www.youtube.com/watch?v=Hi658MThS9o

D. Wkręca się specjalne "ucho" własnie tutaj  (środkowy otwór) i podnosi sie za to. Fabryczne i jedyne rozwiązanie

>>>>>>>>>>>>>>

Mój serwisuje Jacek z Horn Boats.
Ale w trójmieście masz chyba PERMATECH-a, podłaczą komputer do silnika i będziesz wiedział na jaki olej został ustawiony
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2018, 12:39:29 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 17, 2018, 05:02:35
Odpowiedź #2
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Bałtyk
  • Akwen: Bałtyk
Dzieki Ogorek.
Wymienilbym jeszcze in-line oil filter, ale nigdzie nie moge go znalezc w obrebie naszego kraju. Ktos cos?

Marzec 17, 2018, 06:23:46
Odpowiedź #3
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2052
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Taki sam mam w Mercury Optimax 135 kupuję u Pana Kralki w SPEEDmax Kraków
Pozdrawiam Lewar

Marzec 17, 2018, 08:05:17
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 2804
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ja kupilem w Permatechu.

Każdą rzecz do Evina kupisz u nich,

Dajesz im VIN silnika i listę częsci.

Wiekszości nie będąmieć na magazynie ale w 2-3  tygodnie bedzie.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 17, 2018, 09:36:25
Odpowiedź #5
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2288
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne

Marzec 17, 2018, 10:59:29
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 2804
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Tak tylko wysyłka. Ja za swój płaciłem 40 PLN z Permatechu brutto - taki samjest w moim silniku
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Kwiecień 03, 2018, 10:10:51
Odpowiedź #7
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Bałtyk
  • Akwen: Bałtyk
Zamówiłem potrzebne klamoty w Permatechu. Po 3 dniach paka była w domu.....
Wracajac do tematu: potrzebuje dłuższych przewodów rozruchowych. Te standardowe maja ok. 2.5m, potrzebuję 4.0m.
Jaki przekrój zastosować? 25mm2, 35mm2 czy 50mmm2 ? nie wiem jaki przekrój mam obecnie i nie mam niestety jak sprawdzić, bujam sie gdzies offshore Brasil......

Kwiecień 03, 2018, 10:32:21
Odpowiedź #8
Odwieczny problem: długie kable rozruchowe.
Oryginalne od silnika zakończ złączami spawalniczymi 50 mmkw. Gniazda najlepiej umieścić w miejscu osłoniętym przed działaniem wody i słońca.
Od gniazd do akumulatora poprowadzić kabel 2x35 mmkw ( najlepiej z żyłami ocynowanymi) zakończony klemami.
Wyłącznik główny (hebel) też musi mieć zapas przewodniości ( amperaż styków musi znosić długotrwałe obciążenia).

http://allegro.pl/wtyk-gniazdo-lw-lp-35-50mm-spawarki-przewodu-i6883527083.html?reco_id=deb947c1-3717-11e8-98d2-246e9683afa8

Takie rozwiązanie jest dużo praktyczniejsze.
Instalacja zostaje na łodzi a silnik ma krótszy i elastyczniejszy kabel.

Kwiecień 03, 2018, 10:45:43
Odpowiedź #9
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Bałtyk
  • Akwen: Bałtyk
Mikijet, w jaki sposób osadza sie kable w tych złączach spawalniczych?

Kwiecień 03, 2018, 11:01:27
Odpowiedź #10
Bardzo szybko i prosto.
W gnieździe za pomocą odpowiedniej końcówki oczkowej amperaż i miedź).
Wtyk: zakładasz tulejkę, wkładasz do wtyku, dokręcasz śrubę blokująca i pozamiatane.
Oznacz dobrze kable, wtyki i gniazda. !
Plus czerwony ( +).
Minus/masa czarny ( -)

Kwiecień 03, 2018, 17:56:38
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 989
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Tą tulejkę to raczej warto zaprasować na końcówce przewodu. Ale skręcenie też wystarczy jeśli będzie dobrze dobrana średnicowo, można by jeszcze dla pewności oblać cyną.
Chyba mi to rozwiąże problem podłączenia silnika elektrycznego :-) Tylko gniazdo lepsze będzie dla mnie w wersji na kabel a nie przykręcane, jakby ktoś potrzebował to wygląda tak:




pzdr
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2018, 22:02:10 wysłana przez Paweł_Wawa »
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Kwiecień 04, 2018, 10:02:02
Odpowiedź #12
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Bałtyk
  • Akwen: Bałtyk
Szukam jeszcze śruby do podwieszania silnika, tzw. center retaining screw P/N 342672 , lub przynajmniej parametrów gwintu coby samemu takową śrube wykonać.

Kwiecień 04, 2018, 10:57:23
Odpowiedź #13
Grzebień calowy, pomierzyć i do tokarza.
albo ebay
https://www.ebay.com/itm/FICHT-JOHNSON-EVINRUDE-OMC-BRP-60-DEGREE-OUTBOARD-LIFTING-RING-TOOL-342672/183144433223?epid=2088300930&hash=item2aa4424647:g:yucAAOSwomJatflz&vxp=mtr

Tuleja a w niej śruba. Tuleja zabezpiecza śrubę przed wyginaniem/złamaniem.

Kwiecień 29, 2018, 15:57:20
Odpowiedź #14
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Bałtyk
  • Akwen: Bałtyk
Testowałem wczoraj na morzu. Silnik wykreca tylko 5200 obr. przy śrubie 14x17.Lipa.Przy 3600 obr. prędkość tylko 20 węzłów. Słabo jak na riba 6m.Pytanie:na jaką śrubę zmienić żeby poprawić parametry?