Anti Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Witam.Niestety mój silnik odmówił mi ostatnio posłuszeństwa :(.Po podłączeniu pod komputer wyświetliły się 2 błędy-17 i 38,w silniku uaktywnił się safe mode.Co do błędu 17(poniżej 55V w obwodzie) to przypuszczam,że winny jest rozrusznik ponieważ kręci 2-3sekundy i staje jakby nie miał mocy(akumulator pełny i sprawny)ale jak go uruchamiam awaryjnie szarpiąc to odpala i pracuje normalnie.Nowy rozrusznik w drodze więc niedługo się przekonam...Gorszy problem mam z błędem 38(Nie wykryto pulsów oleju )Ponadto stwierdziłem w przewodach olejowych pęcherze powietrza-diagnoza mechanika-pompa do wymiany.Niestety taka pompa to spoooory :( wydatek ale mechanik powiedział że można zrobić obejście-czyli oszukać komputer co do stanu i ciśnienia oleju a zamiast samej benzyny podawać wcześniej przygotowana mieszankę.I może i bym na to poszedł ale zastanawia mnie jedna sprawa-z pompy olejowej idą trzy wężyki z olejem,jeden łączy się z przewodem paliwowym a co robią pozostałe dwa????Czy przypadkiem nie jest to układ smarowania jakichś części typu łożyska itp. który jest całkowicie niezależny od mieszanki paliwowej?Czy zna ktoś układ olejowy w tych silnikach i mógłby potwierdzić lub rozwiać moje wątpliwości???Byłbym wdzięczny za pomoc.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 o Boże !!! >:D zmień jak najszybciej tego mechanika który chce pozbawić 2-suwa na bezpośrednim wtrysku paliwa punktowego smarowania w węzłach tarcia >:D nie wiadomo co jemu jeszcze przyjdzie do głowy >:D to tyle mogę na odległość ale jak by co to z chęcią pogadam - moj tel 603 833 052 może przynajmniej odpowietrzysz go ( teoretycznie sam powinien, ale tylko teoretycznie) - 3 minuty z manetki nie potrzebny do tego tester oprócz tego na smoku masz filtr oleju - po tylu latach warto jemu się przyjrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anti Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Dzięki kolego za odpowiedz,napewno będę dzwonił :).Po rozmowie z mechanikiem okazało się,że smarowanie miało zostać tylko pracować w obwodzie zamkniętym-o ile się da oczywiście....Niestety nowy rozrusznik do mnie nie dojdzie bo został sprzedany >:(.Jutro stary pojedzie do magika od naprawy tego typu rzeczy i może go ożywi.A może ktoś z forum ma takie ustrojstwo na zbyciu?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Po rozmowie z mechanikiem okazało się,że smarowanie miało zostać tylko pracować w obwodzie zamkniętym.... Piszę jeszcze bardziej poważnie - tym bardziej zmień mechanika :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anti Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 A znasz jakiegoś dobrego w okolicach Słupska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 może 4 T zbuduje C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 niestety nie( chyba, że pojedziesz do Gdyni), ale jak czytam o obiegu zamkniętym smarowania w silniku 2 t to nie traktuję takiego mechanika poważnie... dlatego widać, że facet pierwszy raz etec-a chyba na oczy widzi... on więcej popsuje niż naprawi Jak masz jakies zdolności manualne to wyciągnij pompę i popatrz wizualnie co się dziej na smoku... Weź strzykawkę i wciśnij trochę oleju w każda z rurek sprawdzając ich drożność... sprawdzałeś oporność na pompie oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anti Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Mi wcale nie jest do śmiechu :(Muszę szybko coś poradzić z tym silnikiem bo akurat w moim przypadku mam środek sezonu.Potrzebuję fachowca bo u mnie z mechaniką kiepsko. Ja wiem,że najepiej wymieniać części na nowe i to w autoryzowanym serwisie który po drodze znajdzie jeszcze parę usterek za które trzeba będzie zabulić ale mnie na to nie stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 kto Cie wysyła do serwisy , sam to napraw C:-) albo zadzwoń do Jacka >:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anti Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Jutro poajdę wymontować pompę i zrobię test strzykawką.Jak sprawdzić oporność pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anti Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Acha,sito na smoku wygląda czysto.Jutro porobię fotki i pokazę w którym miejscu jest delikatny luz bo ciężko to opisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Strzykawką wciskaj olej na drożność w rurki olejowe zdejmując je przy pompie i w kierunku bloku silnika ( aby nie w pompę) Natomiast oporność jak na foto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 tylko z tym wstrzykiwaniem bardzo delikatnie. Myślę jak najlepiej Tobie by było sprawdzić..hmmm.. możesz jeszcze zrobić tak.. Olej w strzykawkę, zdjąć 1 rurkę z pompy.. odpalić motor i delikatnie wstrzykiwać olej w rurkę a przy okazji patrzeć czy leci z pompy.. i tak na każdej rurce... Powiedz jeszcze jak długo silnik chodził bez oleju? a najlepiej jak byś jednak podjechał do Gdyni przynajmniej na samą diagnostykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Jacula zostaniesz chyba naszym królem od EDWINRUDŻA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Jacula zostaniesz chyba naszym królem od EDWINRUDŻA Niech mu będzie KRÓL kupie evinruda i będzie mi go naprawiał :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Siudemak nie ryzykował bym. ;D ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Jacula zostaniesz chyba naszym królem od EDWINRUDŻA Niech mu będzie KRÓL kupie evinruda i będzie mi go naprawiał :D :D jak kupisz evinruda to nie będziesz w ogóle musiał go naprawiać, ale jak kupisz g...o z nalepką evinruda to Twoje nieszczęście ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Od jakiego rocznika ogarniasz te eviny ? taki 82r 200KM chyba nie ogarniesz powiesz ze za stary wiem nowsze są lepsze trzeba tylko moduł wymienić :D :D [Edit musti - usunąłem znaczniki cytowania] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 siudema, co byś nie przyprowadził to nie ma problemu - tylko pytanie czy Ciebie na to stać? 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Koniec tematu :D wszystko opiera się na kasie za darmo mi będziesz robił jak cie ładnie poproszę 8) ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anti Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 tylko z tym wstrzykiwaniem bardzo delikatnie. Myślę jak najlepiej Tobie by było sprawdzić..hmmm.. możesz jeszcze zrobić tak.. Olej w strzykawkę, zdjąć 1 rurkę z pompy.. odpalić motor i delikatnie wstrzykiwać olej w rurkę a przy okazji patrzeć czy leci z pompy.. i tak na każdej rurce... Powiedz jeszcze jak długo silnik chodził bez oleju? a najlepiej jak byś jednak podjechał do Gdyni przynajmniej na samą diagnostykę Według komputera 12 min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anti Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Według komputera silnik chodził bez oleju 12min.Mam jeszcze pytanie odnośnie rozrusznika czy aby na pewno jest zepsuty-czy to normalne ,że obraca się w dwie strony?Co może być przyczyną,że bez obciążenia kręci (na wykręconych świecach także) a z obciążeniem nie?Przypominam,ze ze sznurka motor pali od kopa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 sprawdź w kolejności -akumulator -klemy czy nie zaśniedziałe i dokręcone -połączenie kabli o akumulatora przy silniku Moim zdaniem siedzi akumulator dobrze ze nie kupiłeś rozrusznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 abdykuję ;) ;D a tak poważnie jak nie ma rozrusznik mocy to albo sam rozrusznik siedzi lub nie dopływa odpowiednia ilośćć pradu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anti Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Pierwsze co zrobiłem-wymieniłem aku(testowałem 3 sztuki wszystkie sprawne i naładowane),poodkręcałem wszystkie przewody i je przeczyściłem,wymieniłem zaciski motylkowe :-[.... na stałe i nic nie dało.Moje odczucia od początku były takie ,że gdzieś gubi prąd ale na ^krutko^ też nie kręci.Znaczy kręci ale jakby bez mocy i tylko 2-3 sekundy i staje.Jak go przytrzymać na kluczyku to po chwili zakręci następny obrót i znowu staje.Nie wiem czy to ważne ale zawsze jak pływałem filtr paliwa był wypełniony w okolicach 2/3 a teraz jest nabity cały a gruszka jest dość twarda.Może przyczyna jest ,że testowałem(posiadam kabel i oprogramowanie diagnostyczne)- pompę paliwa na wyłączonym silniku-nie wiem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.