Skocz do zawartości

Evinrude E TEC 40 HP 2007 problem z pompą oleju i odpalaniem


Anti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Niestety mój silnik odmówił mi ostatnio posłuszeństwa :(.Po podłączeniu pod komputer wyświetliły się 2 błędy-17 i 38,w silniku uaktywnił się safe mode.Co do błędu 17(poniżej 55V w obwodzie) to przypuszczam,że winny jest rozrusznik ponieważ kręci 2-3sekundy i staje jakby nie miał mocy(akumulator pełny i sprawny)ale jak go uruchamiam awaryjnie szarpiąc to odpala i pracuje normalnie.Nowy rozrusznik w drodze więc niedługo się przekonam...Gorszy problem mam z błędem 38(Nie wykryto pulsów oleju )Ponadto stwierdziłem w przewodach olejowych pęcherze powietrza-diagnoza mechanika-pompa do wymiany.Niestety taka pompa to spoooory :( wydatek ale mechanik powiedział że można zrobić obejście-czyli oszukać komputer co do stanu i ciśnienia oleju a zamiast samej benzyny podawać wcześniej przygotowana mieszankę.I może i  bym na to poszedł ale zastanawia mnie jedna sprawa-z pompy olejowej idą trzy wężyki z olejem,jeden łączy się z przewodem paliwowym a co robią pozostałe dwa????Czy przypadkiem nie jest to układ smarowania jakichś części typu łożyska itp. który jest całkowicie niezależny od mieszanki paliwowej?Czy zna ktoś układ olejowy w tych silnikach i mógłby potwierdzić lub rozwiać moje wątpliwości???Byłbym wdzięczny za pomoc.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

o Boże !!!  >:D

 

zmień jak najszybciej tego mechanika  który chce pozbawić 2-suwa na bezpośrednim wtrysku paliwa punktowego smarowania w węzłach tarcia >:D    nie wiadomo co jemu jeszcze przyjdzie do głowy  >:D

to tyle mogę na odległość

ale jak by co to z chęcią pogadam - moj tel 603 833 052

może przynajmniej odpowietrzysz go ( teoretycznie sam powinien, ale tylko teoretycznie) - 3 minuty z manetki

nie potrzebny do tego tester

 

oprócz tego na smoku masz filtr oleju - po tylu latach warto jemu się przyjrzeć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za odpowiedz,napewno będę dzwonił :).Po rozmowie z mechanikiem okazało się,że smarowanie miało zostać tylko pracować w obwodzie zamkniętym-o ile się da oczywiście....Niestety nowy rozrusznik do mnie nie dojdzie bo został sprzedany >:(.Jutro stary pojedzie do magika od naprawy tego typu rzeczy i może go ożywi.A może ktoś z forum ma takie ustrojstwo na zbyciu?Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie( chyba, że pojedziesz do Gdyni), ale jak czytam o obiegu zamkniętym smarowania w silniku 2 t  to nie traktuję takiego mechanika poważnie... dlatego widać, że facet pierwszy raz etec-a chyba na oczy widzi... on więcej popsuje niż naprawi

 

Jak masz jakies zdolności manualne to wyciągnij pompę i popatrz wizualnie co się dziej na smoku...

Weź strzykawkę i wciśnij trochę oleju w każda z rurek sprawdzając ich drożność...

sprawdzałeś oporność na pompie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wcale nie jest do śmiechu :(Muszę szybko coś poradzić

z tym silnikiem bo akurat w moim przypadku mam środek sezonu.Potrzebuję fachowca bo u mnie z mechaniką kiepsko.

Ja wiem,że najepiej wymieniać części na nowe i to w autoryzowanym serwisie który po drodze znajdzie jeszcze parę usterek za które trzeba będzie zabulić ale mnie na to nie stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko z tym wstrzykiwaniem bardzo delikatnie.

Myślę jak najlepiej Tobie by było sprawdzić..hmmm.. możesz jeszcze zrobić tak..

Olej w strzykawkę, zdjąć 1 rurkę z pompy.. odpalić motor i delikatnie wstrzykiwać olej w rurkę a przy okazji patrzeć czy leci z pompy.. i tak na każdej rurce...

 

Powiedz jeszcze jak długo silnik chodził bez oleju?

 

a najlepiej jak byś jednak podjechał do Gdyni przynajmniej na samą diagnostykę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko z tym wstrzykiwaniem bardzo delikatnie.

Myślę jak najlepiej Tobie by było sprawdzić..hmmm.. możesz jeszcze zrobić tak..

Olej w strzykawkę, zdjąć 1 rurkę z pompy.. odpalić motor i delikatnie wstrzykiwać olej w rurkę a przy okazji patrzeć czy leci z pompy.. i tak na każdej rurce...

 

Powiedz jeszcze jak długo silnik chodził bez oleju?

 

a najlepiej jak byś jednak podjechał do Gdyni przynajmniej na samą diagnostykę

 

 

Według komputera 12 min.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według komputera silnik chodził bez oleju 12min.Mam jeszcze pytanie odnośnie rozrusznika czy aby na pewno jest zepsuty-czy to normalne ,że obraca się w dwie strony?Co może być przyczyną,że bez obciążenia kręci (na wykręconych świecach także) a z obciążeniem nie?Przypominam,ze ze sznurka motor pali od kopa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co zrobiłem-wymieniłem aku(testowałem 3 sztuki wszystkie sprawne i naładowane),poodkręcałem wszystkie przewody i je przeczyściłem,wymieniłem zaciski motylkowe :-[.... na stałe i nic nie dało.Moje odczucia od początku były takie ,że gdzieś gubi prąd ale na ^krutko^ też nie kręci.Znaczy kręci ale jakby bez mocy i tylko 2-3 sekundy i staje.Jak go przytrzymać na kluczyku to po chwili zakręci następny obrót i znowu staje.Nie wiem czy to ważne ale zawsze jak pływałem filtr paliwa był wypełniony w okolicach 2/3 a teraz jest nabity cały a gruszka jest dość twarda.Może przyczyna jest ,że testowałem(posiadam kabel i oprogramowanie diagnostyczne)- pompę paliwa na wyłączonym silniku-nie wiem....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...