Autor Wątek: EVINRUDE E-TEC 50 KM  (Przeczytany 1284 razy)

Październik 03, 2017, 17:35:44
  • **
  • Wiadomości: 82
    • Oleśnica
  • Akwen: Wody lokalne
Witam,

  Kupiłem właśnie taki silnik - jak w temacie.
Powiedzcie proszę na co zwrócić szczególną uwagę przed przyszłym sezonem ?
Wiem, że w nich robi się co jakiś czas jakiś myk, tylko dokładnie nie wiem co i gość też nie był zbyt kumaty :-)

Silnik ma przepływane niecałe 40 m/h

Za wszystkie porady z góry wielgachne dzięki  ;)

Październik 03, 2017, 18:08:57
Odpowiedź #1
  • **
  • Wiadomości: 82
    • Oleśnica
  • Akwen: Wody lokalne
Dodam jeszcze, że silnik jest z 2010 r.
Pozdrawiam.

Październik 03, 2017, 20:25:02
Odpowiedź #2
Ten myk to pewnie tryb samo konserwacji. Powinieneś to zrobić jesienią przed zimowaniem.
Musisz ściągnąć sobie operator manuala ze strony BRP.

Październik 03, 2017, 21:14:50
Odpowiedź #3
  • **
  • Wiadomości: 82
    • Oleśnica
  • Akwen: Wody lokalne
Ok.
Dziękuję, a na co zwrócić szczególną uwagę przy tych silnikach ?
Z tego co wyczytałem to dobre maszynki :-)
Mam Hondę 20 BF, miałem Yamaszkę 8 km, Suzuki 6 km, OMC 3.0
To jest pierwsza przygoda z Evinrude, mam nadzieję, że się nie zawiodę.

Październik 03, 2017, 21:32:24
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 2932
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
40 mth to bardzo mało, ale tes ilniki wymagają serwisu co 3 lata LUB co 100 mth
Czy ten silnik miał już dwa serwisy za sobą ? Jakąś książka gwarancyjna ?

Jak brak takowych *serwisów czy informacji" ja bym wymienił (przed zimą)
- olej w spodzinie przed zimą na HPF-PRO
- filtr paliwa wewnętrzny (jeżeli takowy jest)

Trzeba go podłączyć do komputera i sprawdzić na jaki olej jest ustawiony.
Bo jak ustawiony na XD100 to tylko XD100 można lać

Czy silnik był jakoś odpalany/sprawdzany ? Jest z zegarami/manetką ?
Ja winteryzuję z zegarów bo wtedy pojawiają sie komunikaty i na końcu czy się powiodło czy nie

Ale najpierw bym go zawiózł do serwisu aku komputer podpięli i sprawdzili na jaki olej.
Do jakich zastosowań ten silnik ? Bo nie kazdy je lubi do wolnego pływania po kanałach ?
Czuć wtedy silnik jak wiatr od rufy. Żywiołem Evina jest raczej pływanie ślizgowe i to raczej 4000-4500 obr
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 03, 2017, 21:53:44
Odpowiedź #5
  • **
  • Wiadomości: 82
    • Oleśnica
  • Akwen: Wody lokalne
Więc tak:

Miał 1 serwis i mam książkę do niego, ale bez wpisu
Olej w spodzinie najprawdopodobniej nie był wymieniany przez ostatnie 3 lata i tyle też nie pływano na tym silniku (sporadycznie odpalany)
filtr wymienię
Na jaki olej jest ustawiony to nie wiem, ale dostałem oryginalną butelkę oleju evinrude i ponoć taki kazali lać do niego ( tylko facet nie zdążył nawet go otworzyć )
Silnik przetestowaliśmy podczas kupna dość solidnie - chodzi cichutko, nie ma żadnych szmerów ani dziwnych odgłosów, pięknie wchodzi na obroty i bieg wchodzi płynnie i cichutko.

No i właśnie o tą winteryzację mi chodziło :-) co i jak się robi ? Muszę to ogarnąć.
Kupiłem silnik wraz z łodzią RYBI 535 - idealnie nadaje się do niej. Zastosowanie, to wędkarstwo i pływanie rekreacyjne ( ślizg i może trochę szaleństwa :-) )
A jeśli chodzi o wędkarstwo to większy zbiornik i przepływanie z miejsca do miejsca, czesem odległości kilku kilometrów.

Dziękuję za zainteresowanie.



« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2017, 22:56:05 wysłana przez musti »

Październik 04, 2017, 20:22:46
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 532
    • Radom
  • Akwen: WJM
Miałem taki, po serwisie bajka, pływałem nim na Venie 450